UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik verwacht dat een hoop mensen de politie langs krijgen in de wijk, door klagende mensen over knetterfonteinen en knetterballen. Zoals al gezegd weten mensen het verschil niet tussen categorie 1 en 2. Dit is ook niet duidelijk gecommuniceerd aan de bevolking moet ik zeggen. Of je nu f1 of f2 vuurwerk afsteekt, de politie zal toch gebeld worden door overijverige buurtbewoners..

Zal ongetwijfeld voor gebeld gaan worden, maar denk dat ze het al druk zat hebben met brandjes, 'illegale ' feestjes etc.. Die corona maatregelen krijgen volgens mij toch de prioriteit.

Ik verwacht dat een hoop mensen de politie langs krijgen in de wijk, door klagende mensen over knetterfonteinen en knetterballen. Zoals al gezegd weten mensen het verschil niet tussen categorie 1 en 2. Dit is ook niet duidelijk gecommuniceerd aan de bevolking moet ik zeggen. Of je nu f1 of f2 vuurwerk afsteekt, de politie zal toch gebeld worden door overijverige buurtbewoners..

Alleen maar positief. De afhandeling van de melding komt ook in de computer te staan. Na 2 keer zal je ze dus niet meer zien.

Ik ga lekker de hele dag cat1 stoken met de kleine, die durft het nu zelf aan te steken onder mijn toezicht. Geweldig vind ze het, zou niet moeten denken dat zij er niet mee opgroeid

Ze mogen de 31e wel een enorm blik boa's en agenten opentrekken als ze op alle meldingen van cat1 af willen gaan! Iedereen is straks cat1 aan het stoken naast die 'trektouwtjes en sterretjes'! Als ik alleen al kijk in mijn eigen wijk hoeveel kinderen er in het weekend aan het stoken zijn! Cat1 vliegt met bakken de winkels uit! Wordt een stookdrukte van jawelste! De overheid en de media mogen daar wel even wat meer duidelijkheid over geven dat cat1 mag en dat dit meer is dan alleen die 'trektouwtjes en sterretjes'! Voorkomt een hoop sores hier en daar!

Ik denk eerlijk gezegd dat ze alleen maar gaan langskomen als ze klachten krijgen over vernieling brand e.d. voor de rest gaan ze veel te druk zijn.

Laat ze maar komen. Hahaha. Ik steek al de hele week cat.1 af nu (vind mijn zoontje leuk). Iets wat ik normaal eigenlijk pas de laatste week van het jaar doe i.v.m. overlast. Ik moet zeggen, sommige van die fluitblokjes maken zoveel herrie als een F2 fontein. En i.p.v. vuurpijlen heb ik maar wat noodvuurpijlen aangeschaft :D

Ze mogen de 31e wel een enorm blik boa's en agenten opentrekken als ze op alle meldingen van cat1 af willen gaan! Iedereen is straks cat1 aan het stoken naast die 'trektouwtjes en sterretjes'! Als ik alleen al kijk in mijn eigen wijk hoeveel kinderen er in het weekend aan het stoken zijn! Cat1 vliegt met bakken de winkels uit! Wordt een stookdrukte van jawelste! De overheid en de media mogen daar wel even wat meer duidelijkheid over geven dat cat1 mag en dat dit meer is dan alleen die 'trektouwtjes en sterretjes'! Voorkomt een hoop sores hier en daar!
Ik verbaas me er wel over hoeveel van die BOA's er ineens zijn. Ze komen hier ineens uit alle hoeken en gaten gekropen en 'patrouilleren' door de hele stad. Ze lijken wel degelijk op te schalen.

Ik verbaas me er wel over hoeveel van die BOA's er ineens zijn. Ze komen hier ineens uit alle hoeken en gaten gekropen en 'patrouilleren' door de hele stad. Ze lijken wel degelijk op te schalen.

Kijk, daar hebben ze dan wel ineens geld voor, maar niet voor het opschalen van de zorg. Nah ja, de BOA's en politie zijn natuurlijk niet alleen voor het handhaven van het vuurwerkverbod maar ook straks om ons onder controle te houden wanneer we het beleid echt spuug en spuug zat zijn.

Kijk, daar hebben ze dan wel ineens geld voor, maar niet voor het opschalen van de zorg. Nah ja, de BOA's en politie zijn natuurlijk niet alleen voor het handhaven van het vuurwerkverbod maar ook straks om ons onder controle te houden wanneer we het beleid echt spuug en spuug zat zijn.
En ze wilden het rustiger met handhaven. Nu moeten ze 2 maanden eerder beginnen en zelfs nu al een blik boa's open trekken. Nu al extreem veel overlast en veel schades. Wat een puinhoop!

Ook een positief bericht ( of het nog helpt, laat ik er buiten )

Vuurwerkverkopers stappen naar de rechter om 'ongelooflijk laat' verbod

Zo'n 150 vuurwerkverkopers stappen naar de rechter om eind dit jaar toch vuurwerk te kunnen verkopen. De verkopers zijn aangesloten bij de Stichting Vuurwerkdealers Nederlands Consumentenvuurwerk. Die stichting vindt dat het kabinet veel te laat met het vuurwerkverbod kwam.

Screenshot_1.jpg

Ook een positief bericht ( of het nog helpt, laat ik er buiten )

Het is in ieder geval lekker aan het escaleren, well done kabinet!
En of het helpt, ik weet het niet..
Maarja je weet het nooit met kabinet en hun vreemde keuzes.. kan zomaar weer omgedraaid worden :p (sarcasme natuurlijk)

Het verschil tussen een Boa en een agent is vaak ook merkbaar. Een Boa zit vaak niet voor niks niet bij de Politie. De Politie is getraind voor oplossen/afhandelen van escalerende situaties en dat leggen ze juist nu in handen van een Boa...

En ze wilden het rustiger met handhaven. Nu moeten ze 2 maanden eerder beginnen en zelfs nu al een blik boa's open trekken. Nu al extreem veel overlast en veel schades. Wat een puinhoop!

Het is in ieder geval lekker aan het escaleren, well done kabinet!
En of het helpt, ik weet het niet..
Maarja je weet het nooit met kabinet en hun vreemde keuzes.. kan zomaar weer omgedraaid worden :p (sarcasme natuurlijk)

Helaas ziet de gewone burger (en krijgt dit ook steeds voorgeschoteld) dat het probleem bij het vuurwerk ligt en niet dat het veroorzaakt is door het kabinet.
Ik heb pas 1x in de media(radio)gehoord dat het een deal was tussen links en recht(belastingdeal voor een vuurwerkverbod).
Dat zijn natuurlijk saaie berichten en de media willen natuurlijk graag over wat sensationeler kunnen berichten.

En hebben jullie ook al gestemd op de top 2000 allemaal? Laten we net zoals het bestoken van de politiek ook hier massaal optreden en onze onvrede laten horen.

https://www.nporadio2.nl/nieuws/29579/stem-voor-de-npo-radio-2-top-2000-2020

https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?59679-Vuurwerkfederatie-Top-2000-Actie&highlight=top+2000

Na het invullen, krijg je een vragenlijst,in deze lijst wordt ook gevraagd wat je van het vuurwerkverbod vindt! Belangrijk dus, invullen allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan