UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor alles en dan ook werkelijk alles is een mogelijkheid: demonstreren op 1.5M afstand, is geen probleem. Buiten zijn op 1.5M afstand is geen probleem.
Waarom is het dan ONMOGELIJK om een gemeentelijke vuurwerkshow te organiseren: op het platte laaaand heb je weilanden genoeg waar je met 5000 man op 1.5 meter afstand een hele leuke show kan bekijken zonder ook maar 1x de corona regels te overtreden.
Zijn gemeenten zoooooo bang om iets te organiseren? Ik zeg massaal aanvragen indienen voor een georganiseerd vuurwerk. OF: een georganiseerd protestvuurwerk (zie malieveld), protesteren is bij wet toegestaan....

Hier zie je dus ook de afstand van hun eigen werkelijkheid en de werkelijkheid van de maatschappij. Jongeren zitten echt niet te wachten op een potje bingo of om te gaan zingen (wat overigens verboden is). Het wordt te heet onder de voeten van deze meneer en iedereen die achter hem staat. Hieruit kun je al de conclusie trekken dat handhaving en het vuurwerkverbod niet samen gaan, anders zou die niet met zo'n voorstel komen.
Haha, hilarisch, spartelende controlfreaks.

Briefje van Jan... :D

bruls-1-1024x598 (1).jpg

Meneer Bruls,

Het wereldkampioenschap ‘Indekken’ heeft een nieuwe deelnemer: u.

De voorzitter van het Veiligheidsberaad, het gezelschap burgemeesters dat zich al sinds maart gedraagt als een schaduwkabinet, snapt ook wel dat het vuurwerkverbod dat is afgekondigd voor dit jaar voor geen meter gaat werken.

Ja, brave kindertjes uit brave gezinnetjes gaan zich er aan houden.

Maar de die hard liefhebbers van vuurwerk én ‘jongeren’ die het gevoel van onterechte gevangenschap zat zijn, zijn al lang bezig om te zorgen dat ze op 31 december voldoende voorraad hebben.

Op Whatsapp en Instagram wordt nu al stevig gehandeld in vuurwerk. Poolse en Tsjechische webshops hebben een grote toeloop van Nederlandse klanten die vuurwerk kopen dat we in handen van moslimterroristen ‘een bom’ zouden noemen. Nederlandse en Duitse vuurwerkhandelaren richten zich de laatste dagen van het jaar vol op verkoop in Duitsland aan Nederlandse klanten. Komen ze mooi van hun oude voorraden af, die ze hier niet meer hadden mogen verkopen. In België hoef je niet te wachten tot 29 december, daar kun je nu je kofferbak al volgooien. En als u denkt dat het in handen van stadskinderen levensgevaarlijke carbidschieten een snelle vlucht maakt: dat klopt. Er is geen stalen melkbus meer te krijgen.

Kortom: we gaan misschien minder, maar zeker zwaarder vuurwerk en dus gevaarlijker vuurwerk zien.

En dat gaat de politie allemaal niet handhaven.

Ten eerste niet omdat er veel te weinig blauw op straat zal zijn, ten tweede niet omdat de mensen in blauw die wel willen ingrijpen tegenover een overmacht aan dronken ‘jongeren’ komt te staan met letterlijk levensgevaarlijke wapens (lees: vuurwerk) in handen.

Om nu te voorkomen dat u en de andere 24 burgemeesters die voorzitter van een Veiligheidsregio zijn (de Halsema’tjes, de Jorritsma’s en de Aboutalebs) als handhavers van de openbare orde de Zwarte Piet toegeschoven krijgen, roept u dat er alternatieve feesten moeten komen voor de ‘jongeren’.

U ziet het helemaal voor u.

“Als mensen bingo buiten willen doen of wat willen zingen, dan laat ik dat aan hen over. Als er toch iets gebeurt, dan liever geregisseerd en onder begeleiding van een jongerenwerker, de wijkagent of iemand van de gemeente. Anders ontstaat er wildwest en moet ik politie en boa’s vragen al die mensen te gaan bekeuren. Dat wordt dan handhavingstechnisch echt een hele forse uitdaging.”

LOL.

Alsof een potje bingo of het zingen van een liedje met maximaal zes personen dronken ‘jongeren’ ervan weerhoudt om de frustratie over negen maanden gevoelde gevangenschap van zich af te knallen.

Het gaat u natuurlijk helemaal niet om het plezieren van ‘jongeren’.

Het gaat u om het afschuiven van de verantwoordelijkheid.

Als het komende jaarwisseling fout gaat, en dat zal het gaan, is het gewoon de schuld van de jongerenwerker en de wijkagent.

Die hadden dan het verkeerde gezelschapsspelletje of liedje uitgekozen.

Iedereen fout.

Behalve de wereldvreemde politici en burgemeesters die vonden dat een vuurwerkverbod juist dit jaar een goed idee was.

Groet,

JanD

PS. Cadeautje! Niet aan uw vrouw vertellen, want dat krijgt u weer op uw lazer.

Bron: https://www.briefjevanjan.nl/aan-hu...kf-QCa_ZYIqHsY63PTARJrwCOIA86GqkBWnPeKZ0TnMjk

Jan Dijkgraaf heeft hier alles mee gezegd: die Bruls is niet geschikt!

:handsup: :handsup: :handsup:

Ik snap best dat iedereen boos is, maar het niveau van de laatste 2 pagina’s is, wat mij betreft, niet echt functioneel en effectief.
De lobby van Bruls is natuurlijk belachelijk, maar hier als een stel kleuters de man z’n uiterlijk belachelijk te maken, is weinig zinvol en gaat onze mooie hobby niks opleveren !
Just my opinion ...

Je hebt gelijk alleen is dit nou vrijheid van meningsuiting waarbij je tot een bepaalde "hoogte" alles mag zeggen.
De grenzen zijn soms dun ( JE SUIS .....zie Frankrijk) . Volgens mij kan Bruls letterlijk wel tegen een stootje hoor. Hij heeft ons ook zware klappen gegeven.

https://www.geenstijl.nl/5156395/we-willen-een-ander-veiligheidsberaad/

En moet je dat filmpje eronder eens kijken... Wat een gelul van die Bruls.. ik krijg hier echt jeuk van!!

Van mij mag binnenkort een plaatselijke carbidploeg voor het huis van die man wat herrie gaan maken.. Hij vraagt er gewoon om..
Kerst vindt hij geen gevaar dat is altijd wat ingetogener.... ja dat geloof ik, dat is zo te zien helemaal zijn feestje, lekker vreten en zuipen totdat je niet meer van de bank af kan komen. Man man, die man is toch compleet niet geschikt voor deze functie, empathisch vermogen van een zeepaard, die man kan zich niet in een ander verplaatsten omdat zijn voorstelling zijn gedrag stuurt. Die man sport niet, die kan nooit weten hoe het voelt dat je niet meer met je team kan voetballen, die man heeft een hekel aan knallen, kan zich niet inleven hoe dat voor anderen is. Nee zijn referentiepunt zit rond zijn navel.

Kerst vindt hij geen gevaar dat is altijd wat ingetogener.... ja dat geloof ik, dat is zo te zien helemaal zijn feestje, lekker vreten en zuipen totdat je niet meer van de bank af kan komen.
Dat lijkt mij juist wel een gevaar om met elkaar langdurig binnen te zitten.
Ik snap ook niet hoe vuurwerkverbod hieraan gaat bijdragen.
Het langdurig samen zijn daar zou het juist om moeten gaan. Dat verspreid Corona en geeft druk op zorg.
Maar goed ik val in herhaling want daar is het ruilmiddel vuurwerkverbod ook niet voor bedoeld.

Zojuist weer een groot deel van het kabinet een mail gestuurd met het artikel van Bruls en de uitspraken van Gommers bij Beau afgelopen vrijdag. Benieuwd of ik reactie ga krijgen.

Zojuist weer een groot deel van het kabinet een mail gestuurd met het artikel van Bruls en de uitspraken van Gommers bij Beau afgelopen vrijdag. Benieuwd of ik reactie ga krijgen.
Ik heb jouw brief naar de burgermeester van Leeuwarden gestuurd

Het wordt hoe langer hoe gekker. Maar is het een raar idee als ik denk dat het makkelijker dan ooit wordt om als vuurwerkbranche (importeur, winkelier, liefhebber, iedereen) munitie te verzamelen om volgend jaar een permanent verbod van tafel te houden? Het wordt ons zo in de schoot geworpen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat men nu overmoedig aan het worden is. En dat is een valkuil waar wij straks slim gebruik van kunnen maken.

Het is nu zaak om niet al teveel reuring te maken in politiek Den Haag. Deze jaarwisseling gaan we met de beste wil van de wereld niet meer redden. We kunnen nu gewoon slim toekijken hoe dit soort wanordelijke praktijken uitgevoerd worden. Laat maar gaan, hoe meer, hoe beter. Volgend jaar moeten we ons focussen op het van tafel krijgen van een permanent verbod, al dan niet voorlopig. En hoe langer dit soort spelletjes doorgaan, hoe meer munitie ons geboden wordt.

Het belangrijkste aandachtspunt is om te zorgen dat de gemiddelde burger ook inziet dat dit soort spelletjes slaan als een tang op een varken. En daar hoeven ze helemaal geen vuurwerkliefhebber voor te zijn. En dat is misschien wel onze grootste uitdaging: hoe stel je dit soort wanbeleid aan de kaak.

Hiermee kun je de discussie ook afleiden naar de (onterecht veronderstelde) overlast van legaal vuurwerk. Als een gemiddelde burger doorziet dat dit soort praktijken niks meer te maken hebben met de kern van de discussie, ontlasten van de zorg, dan zal een burger ook eerder geneigd zijn tegen een vuurwerkverbod te stemmen. Ook al heeft men niets met vuurwerk. Puur omdat een burger, ongeacht het onderwerp, niet geassocieerd wil worden met dit soort wanbeleid.

Laatst bewerkt:
eigenlijk moet Bruls ongezond en gevaarlijk verklaard worden met zijn vette pens. Goede voorbeeld voor de jeugd. Wellicht moet Bruls ook gewoon in een bunker geplaatst worden (met heftruck).
Schijnheilige vetzak!
Het is nogal kansloos wat je hier doet. De persoon op zijn uiterlijk aanvallen. Het is natuurlijk hartstikke normaal dat je emotioneel bent vanwege het verbod. En dat je enorm baalt, en tegen alles en iedereen wilt verkondigen hoe belachelijk het verbod is, maar mensen persoonlijk gaan uitschelden, uitlachen of dingen toewensen zou nooit de overhand moeten nemen.

@Pyromun "En dat is misschien wel onze grootste uitdaging: hoe stel je dit soort wanbeleid aan de orde"

Dat is een hele goeie vraag..

Zelf denk ik dat we alles uit de kast moeten halen (wel netjes) om Den Haag te laten zien dat de keuze voor een algeheel vuurwerkverbod deze jaarwisseling de verkeerde is geweest.. hoe en wat en waarmee... dat is aan een ieder.. maar F2 vuurwerk hoort daar zeker bij..

Het wordt steeds pijnlijker duidelijk dat deze Bruls ten kosten van alles zijn eigen hachje aan het redden is. Het lijkt mij duidelijk dat deze ongekwalificeerde persoon munitie zoekt om op 1 januari zijn eigen straatje te kunnen schoonvegen. Zodat hij dan kan roepen; “Ik zei het toch”.

Waarschijnlijk heeft ook hij overschat dat Rutte wel ruggengraat zou tonen. Maar als hij nu ziet dat hij ook nog eens alles krijgt wat ie roept, dan schrikt hij zich helemaal te pleures, want nu is het aan hem en ziet hij ook wel dat hij het niet kan waarmaken.

Er zijn hier genoeg mensen met video skills.

Kan iemand alsjeblieft een compilatie maken met de uitspraken en screenshots van Groenlinks, Bruls, PvvD, etc, die in hetzelfde korte filmpje worden ontkracht door Gommers, Bruls zélf, Rutte, etcetera.

Dan hebben we volgens mij goud in handen!

Het is nogal kansloos wat je hier doet. De persoon op zijn uiterlijk aanvallen. Het is natuurlijk hartstikke normaal dat je emotioneel bent vanwege het verbod. En dat je enorm baalt, en tegen alles en iedereen wilt verkondigen hoe belachelijk het verbod is, maar mensen persoonlijk gaan uitschelden, uitlachen of dingen toewensen zou nooit de overhand moeten nemen.

Op zich met je eens, maar deze mate van overgewicht, zeg maar gerust morbide obesitas, zegt wel degelijk iets over het karakter van de man. Geen wilskracht, geen doorzettingsvermogen en daar bovenop nog schijt aan de zorg. Morbide obesitas is een grotere last op "de zorg" dan vuurwerk met oud en nieuw...

Wellicht moeten we dezelfde strategie gebruiken als onze “tegenstanders”. De ander in een kwaad daglicht zetten om er dan zelf beter uit te komen. Een strategie die wereldwijd gebruikt wordt en helaas ook blijkt te werken. De druk mag best toenemen op de Veiligheidsraad, GL en de Partij van de dieren. Hun uitlatingen en manier van handelen mogen best kritisch onder de loep genomen worden. Alleen voet aan de grond te krijgen bij de mainstreammedia is lastig daar dit toch meer een prikbord is van wat door het ANP de wereld in wordt geholpen.

Er zijn hier genoeg mensen met video skills.

Kan iemand alsjeblieft een compilatie maken met de uitspraken en screenshots van Groenlinks, Bruls, PvvD, etc, die in hetzelfde korte filmpje worden ontkracht door Gommers, Bruls zélf, Rutte, etcetera.

Dan hebben we volgens mij goud in handen!

Ik denk dat het sowieso wel goed zou zijn als er vanuit de branche een soort van docufilm gemaakt zou worden. Waarin alle aspecten vanuit de overheid nu belicht en weerlegd worden, waar duidelijk in word welk vuurwerk voor de meeste overlast, schade en letsel veroorzaakt.
Gewoon een goede docu waar een persoon die er echt geen enkele pepernoot van snapt.... binnen een uur weet hoe het nou exact zit.

Gemaakt door een goede documaker en goed gefilmd en duidelijk en objectief qua uitleg

Op zich met je eens, maar deze mate van overgewicht, zeg maar gerust morbide obesitas, zegt wel degelijk iets over het karakter van de man. Geen wilskracht, geen doorzettingsvermogen en daar bovenop nog schijt aan de zorg. Morbide obesitas is een grotere last op "de zorg" dan vuurwerk met oud en nieuw...
Volledig off-topic, maar ik wil er wel graag op reageren.
Ik ben de afgelopen jaren veel bezig geweest om af te vallen, op het dieptepunt woog ik 122 kilo. Dat was juli 2019. Je kunt het zo gek niet bedenken of ik heb het wel geprobeerd om af te vallen. Op het laatst heeft men mij het aanbod gedaan om een maagverkleining te ondergaan. Dit heb ik geweigerd.

Eind vorig jaar is er, na diverse onderzoeken, een ernstige vorm van OSAS vastgesteld, dit is slaapapneu. Ik had gemiddeld 76 ademstops per uur, variërend van 20 tot 40 seconden. Sinds het begin van het jaar heb ik een CPAP, wat er voor zorgt dat ik geen last meer heb van ademstops en ik gewoon door kan slapen. Inmiddels ben ik vanaf de zomer een kleine 20 kilo afgevallen en ben ik hier nog steeds mee bezig.

Iemand met overgewicht een gebrek aan karakter of doorzettingsvermogen verwijten is veel en veel te kort door de bocht. Ben het overigens met je eens dat (morbide) obesitas een veel groter gevaar is voor onze zorg dan een oudjaarsavond. Al zit dat gevaar hem wel meer in de lange termijn.

Bruls is overigens verder een incompetente eikel, maar laten we het vooral over de inhoud hebben en niet over de verpakking.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan