Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
ja hier zat ik ook al aan te denken, heb sowies alles op twitter gedeeldik zal straks eens kijken of ik nog eens wat op papier kan zetten. Dit bericht moet natuurlijk uitgebreid onder de aandacht komen, kijken wie er verantwoordelijkheid wil nemen.
Dan had die mooi kunnen fungeren als bruidstaart bij het huwelijk van Grapperhaus.
Hij kan ook niet snel genoeg afstand nemen met die varkenspootjesAls je elke keer valt als je voorover buigt, dan kan ik me voorstellen dat je niet van vuurwerk houdt.
Bekijk bijlage 57526
volgensmij probeerd hij alleen maar te laten zien hoe je een groot stokbrood naar binnen werkt hoor.
Ik snap best dat iedereen boos is, maar het niveau van de laatste 2 pagina’s is, wat mij betreft, niet echt functioneel en effectief.
De lobby van Bruls is natuurlijk belachelijk, maar hier als een stel kleuters de man z’n uiterlijk belachelijk te maken, is weinig zinvol en gaat onze mooie hobby niks opleveren !
Just my opinion ...
Ben het hier mee eens. Zou mij zelf bijna gaan schamen voor mijn Coronabierpens.....Ik snap best dat iedereen boos is, maar het niveau van de laatste 2 pagina’s is, wat mij betreft, niet echt functioneel en effectief.
De lobby van Bruls is natuurlijk belachelijk, maar hier als een stel kleuters de man z’n uiterlijk belachelijk te maken, is weinig zinvol en gaat onze mooie hobby niks opleveren !
Just my opinion ...
Voorzitter Veiligheidsberaad: Feestjes voor jongeren nodig voor veilige jaarwisseling
Hubert Bruls, voorzitter van het Veiligheidsberaad, zegt vandaag in het AD dat het goed zijn als er de komende jaarwisseling kleinschalige activiteiten voor jongeren worden georganiseerd. Anders wordt het volgens hem "een hele forse uitdaging" om de veiligheid te garanderen.
"Als er toch iets gebeurt, dan liever geregisseerd en onder begeleiding van een jongerenwerker, de wijkagent of iemand van de gemeente", aldus Bruls. "Als mensen bingo buiten willen doen of wat willen zingen, dan laat ik dat aan hen over. Maar het moet kleinschalig zijn."
Dus, vuurwerk met oog op de zorg verbieden. Maar dan wel feestjes gaan organiseren, waar mensen besmet raken. Die mensen besmetten weer anderen etc. W T F.
Geachte
Tot mijn grote verbazing las ik vanochtend onderstaand artikel in het Algemeen Dagblad.
Hierin spreekt Dhr. Bruls, voorzitter Landelijke Veiligheidsraad, zijn zorgen uit over aankomende jaarwisseling, hoewel het tijdelijke vuurwerkverbod nog geen week oud is.
https://www.ad.nl/binnenland/bruls-...gd-anders-komt-veiligheid-in-geding~a4a13274/
En dan geen zorgen uitspreken over het resultaat, dat het tijdelijke verbod er is gekomen, of dat de zorg en/of hulpverleners hiermee geholpen zijn. Nee, Dhr. Bruls schiet binnen een week meteen in de verdediging en verklaart dat er ‘oudjaarsfeestjes met buiten bingo en buiten zingen’ voor de jeugd moeten worden georganiseerd om ‘wildwest taferelen’ te voorkomen.
Ja u leest het goed…. oudjaarsfeestjes met buiten bingo en buiten zingen’ voor de jeugd. Het tijdelijke vuurwerkverbod wat Dhr. Bruls o zo graag wilde dit jaar is er gekomen en meteen de handen aftrekken van eventuele gevolgen van dit tijdelijke verbod. Gevolgen die vooraf al door experts zijn aangedragen notabene maar waar niks mee is gedaan!
Zie u het al voor u? Tieners die op straat gaan zingen en bingo spelen of andere spelletjes?
Nu moeten er dus oudjaarsfeestjes georganiseerd worden terwijl de hele evenementenbranche en horeca nog plat ligt. Ziekenhuisen en IC’s beginnen nu langzaam wat lucht te krijgen en dan wil de voorzitter van de Landelijke Veiligheidsraad buitenfeestjes gaan organiseren voor de jeugd omdat hij bang is voor rellen? We hebben dus een tijdelijke vuurwerkverbod om de zorg te ontlasten maar omdat hij bang is voor rellen moeten dus maar feestjes worden gegeven welke weer een bron kunnen zijn voor Corona en dus meer druk op de zorg?
Even een quote uit het artikel: ‘’Laten we niet naïef zijn en denken dat als wij zeggen dat er niks mag mensen ook niets zullen gaan doen. Als er toch iets gebeurt, dan liever geregisseerd en onder begeleiding van een jongerenwerker, de wijkagent of iemand van de gemeente. Anders ontstaat er wildwest en moet ik politie en boa’s vragen al die mensen te gaan bekeuren. Dat wordt dan handhavingstechnisch echt een hele forse uitdaging.’’
Hiermee wordt dus door Dhr. Bruls toegegeven dat een tijdelijk vuurwerkverbod NIET te handhaven is maar we hebben er toch voor besloten! Dit is een steek onder water richting iedereen in NL, zowel de zorg, politie, BOA’s, zorgpersoneel en de normale Nederlandse burger. Vorige week was het bericht nog: we moeten een tijdelijk verbod om de zorg en de politie/BOA’s te ontlasten en nu wordt er gezegd: Laten we feestjes gaan organiseren want anders trekt de politie en de BOA’s het niet!
Afgelopen vrijdag, toen bekend werd dat het tijdelijke verbod er doorheen was beleefde ik al 1 van de zwartste dagen van dit jaar. Ik keek al sinds januari uit naar deze jaarwisseling en sinds Corona nog veel meer. Ook ik, 34 jaar en gezin, heb een uitlaatklep nodig na dit jaar en dat was vuurwerk. Nog niet eens bijgekomen van deze klap halverwege de middag zit ik ’s avonds op RTL4 naar Beau te kijken waar Dhr. Gommers is aangeschoven. En wat zegt Dhr Gommers meteen aan het begin van de uitzending? (het fragment: https://twitter.com/BeauRTL/status/1327358292482535424?s=20)
‘Nou ja, op de intensive care zien we meestal geen vuurwerkslachtoffers. Ik begrijp hem wel omdat we geen feestje moeten vieren, maar ik ben het er toch niet helemaal over eens dat we de corona nu gebruiken om het vuurwerk af te schaffen’
Denkt hij dat de overheid corona gebruikt voor een permanent vuurwerkverbod? Ja, knikte Diederik.
Het kabinet kan geen gezichtsverlies lijden en het tijdelijk vuurwerkverbod terug draaien maar wie neemt er verantwoordelijkheid bij aankomende jaarwisseling? In ieder geval NIET Dhr. Bruls want die trekt zijn handen nu al van eventuele consequenties af.
Dhr. Gommers geeft al aan dat een tijdelijk verbod NIET zorgt voor een verlichting op de zorg geeft maar dat de corona-maatregelen daar veel meer in bijdragen.
Is het instellen van een tijdelijk vuurwerkverbod echt zo’n goede oplossing? Conclusie die getrokken kan worden is dus dat het NIET bijdraagt aan verlichting op de zorg en het tijdelijke verbod is NIET te handhaven.
Ik ben benieuwd naar uw mening.
Met vriendelijke groet,
Niek B
Ik snap best dat iedereen boos is, maar het niveau van de laatste 2 pagina’s is, wat mij betreft, niet echt functioneel en effectief.
Just my opinion ...
Fatsoensmodus aan: ik verwacht dat dit "balletje" een heel goede kant op gaat rollen:
Bekijk bijlage 57528