UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als dit waar is dan heeft dat verbod natuurlijk helemaal geen zin. En dan wordt je staande gehouden en dan zeg je dat het voor 2021 is. Denk niet dat ze dat zullen geloven :bonk:

Op de site van de politie waar naar wordt verwezen, is 1 zin belangrijk, namelijk:

U mag vuurwerk alleen naar Nederland brengen tijdens de toegestane verkoopdagen

Er zijn dit jaar geen toegestane verkoopdagen. Dit betekend dat je dan ook geen vuurwerk vanuit buitenland mag invoeren, ook al voldoet dit aan de voorwaarden.

Niet dat ik mij hier aan hou. Genoeg kleine grensovergangen aanwezig :p

Op de site van de politie waar naar wordt verwezen, is 1 zin belangrijk, namelijk:

Er zijn dit jaar geen toegestane verkoopdagen. Dit betekend dat je dan ook geen vuurwerk vanuit buitenland mag invoeren, ook al voldoet dit aan de voorwaarden.

Maar dit was zijn vraag:
k heb online (legaal) vuurwerk in Duitsland besteld en betaald, nou willen ze het niet terugstorten. Mag ik het wel ophalen (ruim binnen de normale 25 kilo) voor volgend jaar wanneer het weer mag? #Politie #vuurwerkverbod #vuurwerk

En dit was de reactie:
Je mag vuurwerk in het buitenland kopen maar daar zijn wel een aantal regels aan verbonden. Lees hiervoor de volgende link.

Die jongen heeft het duidelijk over dit jaar.

Ja die zijn er natuurlijk niet :bonk: iets te snel doorgelezen.

Ja dat is het voordeel als je dichter bij de grens woont. Is toch net even wat makkelijker om dan de grens over te steken.

Ik krijg de kriebels van alle zogenaamde liefhebbers die praten alsof ze groenlinks aanhangen. Houd op met dat spannend maken.

Er is alleen een afsteek en verkoop verbod en voor een afsteekboete van cat2 krijg je geen strafblad of huiszoeking. De boete is niet hoger dan 100 dus ook geen aantekening.

Ik krijg de kriebels van alle zogenaamde liefhebbers die praten alsof ze groenlinks aanhangen. Houd op met dat spannend maken.

Er is alleen een afsteek en verkoop verbod en voor een afsteekboete van cat2 krijg je geen strafblad of huiszoeking. De boete is niet hoger dan 100 dus ook geen aantekening.
Dat heb ik dan weer met mensen die oordelen en praten alsof ze iets te vertellen hebben. Dus pak mn sloffen en roer mn koffie. En dan in je mand.

Voor cat 2 is het niks ernstig.

Cat 3 en 4 is problematisch voor vog maar lang niet veel alle beroepen die vog vereisten.

Ik heb de vraag aan een hoofdagent gestelt omdat ik het persé wilde weten ivm plannen om andsrs naar duitsland te gaan.

Inderdaad ook erg benieuwd naar. Of er op Europees vlak nog wat te halen en/of te vertragen valt.

Mocht dat mogelijk zijn dan moet er echt een krachtig statement/samenwerking vanuit de hele branch komen.

Qua politici heb ik mijn "hoop" gevestigd op dhr Hiddema. De rest heeft echt niks uitgehaald zo blijkt maar weer afgelopen week

Zat ook al te denken je mag het wel in bezit hebben en aangezien Duits F2 siervuurwerk in Nederland legaal is :D(indien Nederlandse beschrijving). Dus kunnen we ons bestelde vuurwerk afhalen in Duitsland?

Indien het vuurwerk (F2) gekocht in Duitsland voorzien is van CE keurmerk en NL-gebruiksaanwijzing en minder dan 25 kg is dan mag je dit gewoon invoeren..

Of effe helemaal klaar met alles ...
Wat mij betreft doen we nu maar een jaar zonder, en loopt het verschrikkelijk uit de klauwen. Kijken of ze volgend jaar nog zo enthousiast zijn. Ik heb het idee dat de “gewone burger” zich nu ook een beetje achter de oren begint te krabben of dit nou de oplossing is.

Wat mij betreft doen we nu maar een jaar zonder, en loopt het verschrikkelijk uit de klauwen. Kijken of ze volgend jaar nog zo enthousiast zijn. Ik heb het idee dat de “gewone burger” zich nu ook een beetje achter de oren begint te krabben of dit nou de oplossing is.
Denk/hoop dat veel mensen het meer gaan missen dan ze nu denken.

Dat zegt nu wel iedereen dat het helemaal uit de hand moet gaan lopen maar dan moet iedereen daar ook aan gaan bijdragen door gewoon de 31e vuurwerk af te steken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan