UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb even een tijdslijn gemaakt met betrekking tot het verbod. Hierin kun je teruglezen hoe het (een beetje) gegaan is en wanneer. Met links naar de artikelen en filmpjes:

https://www.scribd.com/document/484198170/Tijdslijn-VV

Misschien handig voor als iemand er nog werk van wilt maken

Perfect! Ik heb zojuist wat onderzoek gedaan naar onze mogelijkheden mbt de notificatie procedure. Zie paar Posts terug. We kunnen bij de EU een klacht indienen over hoe onze lidstaat een EU wet toepast. Ik ga dit morgen verder uitwerken en daarmee kunnen we de EU benaderen in de hoop dat zij de spoedprocedure ongegrond verklaren.

Perfect! Ik heb zojuist wat onderzoek gedaan naar onze mogelijkheden mbt de notificatie procedure. Zie paar Posts terug. We kunnen bij de EU een klacht indienen over hoe onze lidstaat een EU wet toepast. Ik ga dit morgen verder uitwerken en daarmee kunnen we de EU benaderen in de hoop dat zij de spoedprocedure ongegrond verklaren.

Top! ,maar ik zou dan de bal eerst bij de branche neerleggen..

Kijk ook of die prutsers van de BPN of de helden van de Vuurwerkfederatie zich eraan willen verbinden. Zij vertegenwoordigen de betrokken partijen. Wat je wil voorkomen is dat een bezwaar niet ontvankelijk is op grond van te weinig of geen direct aantoonbaar belang.

Kijk ook of die prutsers van de BPN of de helden van de Vuurwerkfederatie zich eraan willen verbinden. Zij vertegenwoordigen de betrokken partijen. Wat je wil voorkomen is dat een bezwaar niet ontvankelijk is op grond van te weinig of geen direct aantoonbaar belang.

Yes. De bal ligt in eerste instantie bij de branche - en dank voor de pointer. Ik heb een beetje ervaring met hun doortastendheid dus wil eigenlijk kijken wat wij als burger bij de EU teweeg kunnen brengen. Als we op de BPN moeten wachten vrees ik dat we in 2022 ergens kunnen starten ....

Waarschijnlijk zal de branche gewoon voor de maximale compensatie gaan. Lesli loost de rest gewoon in Duitsland en zullen het wel prima vinden. Alles voor de knaken.

Yes. De bal ligt in eerste instantie bij de branche - en dank voor de pointer. Ik heb een beetje ervaring met hun doortastendheid dus wil eigenlijk kijken wat wij als burger bij de EU teweeg kunnen brengen. Als we op de BPN moeten wachten vrees ik dat we in 2022 ergens kunnen starten ....
Iedereen zou nog eens rustig het debat terug moeten kijken. Gaat zo goed als volledig over de zorg. Dus als zorg het probleem niet meer is blijft alleen een klein stukje handhaving over. Is dat een verbod waard?

De motivatie van de 3 belangrijkste spelers:
18:00 - 20:53 Kreuger met haar motivatie met nadruk op zorg
21:00 - 24:30 Wassenberg met zijn nadruk op zorg
24:35 - Ziengs

https://www.youtube.com/watch?v=5xzsqsAW_wg

Waarschijnlijk zal de branche gewoon voor de maximale compensatie gaan. Lesli loost de rest gewoon in Duitsland en zullen het wel prima vinden. Alles voor de knaken.

Mocht dat zo zijn dan moeten we er op een of andere manier voor zorgen dat de compensatie daar terecht komt waar die het hardst nodig is. En dat is zeker niet bij Lesli, gezien hun verkopen in Duitsland, België en in Nederland met Cat1.

Maar dat is iets voor later zorg.
Prioriteit moet liggen bij het in twijfel trekken van de legaliteit van deze wet.

Succes iedereen die zich hiermee kan- en wil bezighouden!

Iedereen zou nog eens rustig het debat terug moeten kijken. Gaat zo goed als volledig over de zorg. Dus als zorg het probleem niet meer is blijft alleen een klein stukje handhaving over. Is dat een verbod waard?

Dat is dus ZEER de vraag. Dat handhavingsargument is zeker NIET te scharen onder 'ernstig en onverzien' Het is met de slaafse houding van 95% van de bevolking ook niet aannemelijk dat er een aanzienlijke (extra) politieinzet nodig is ter handhaving van de coronamaatregelen. De recente weken tonen dit feilloos aan.

Er wordt al sinds jaar en dag hoge inzet van politie en brandweer gevraagd tijdens ON, dit valt met de beste wil van de wereld niet te classificeren als 'onvoorzien'. Combineer dit met het goede gedrag van de mensen betreffende de coronamaatregelen, de verbeterde situatie in ziekenhuizen en de grond voor deze wet wordt steeds instabieler.

Even opletten allemaal! Hier staat PERFECT wat er moet gebeuren. Dit is inderdaad de enige weg, maar wel een sterke. Er is momenteel geen enkele onvoorziene situatie die een spoedprocedure rechtvaardigt. De cijfers dalen en er zijn voldoende prominente figuren, waarvoor dank Dhr. Gommers, die aangeven dat dit verbod op niets gestoeld is en niets bijdraagt.

Als BPN zijnde even een keer niet mauwen over centen, maar een hele, héle degelijke advocaat in de arm nemen en hier serieus werk van maken. Rutte ons naaien? Dan naaien we keihard terug.

Deze notificatieprocedure is een vrij obscuur stapje in het traject, maar ooooo zo ongelofelijk belangrijk. Trap die onderuit en iemand breekt het Torentje af.
hear hear, wake up BPN

Als we iets tegen gas willen geven voor nu of in de toekomst, dan wordt het tijd dat we woord bij baad voegen. BPN en de federatie horen hier dan ook bij, alleen met elkaar zou het iets kunnen helpen.

Overigens het afgeven op bpn, federatie, lesli etc etc vind ik echt beetje ‘ lange Frans acties’.

Bundelen, laten zien dat we er zijn en nuanceren is denk ik de enige kracht, voor 2021.

Jongens, allemaal.acties die het proberen waard zijn, want ook ik denk dat de basis onder dit verbod is weggeslagen door Gommers gisteren. Als jullie je erin hebben verdiept, of sterke argumenten hebben, zet dit dan op papier en mail mensen binnen de branche. Denk aan de BPN, maar ook vuurwerkcheck (zijn ongeveer dezelfde mensen) en de importeurs die wél strijdbaar zijn (Broekhoff, EVO/GBV, etc). Dit zijn namelijk de clubs die er baat bij hebben, en over slagkracht beschikken. Vergis je niet, ze WILLEN echt wel. De reden dat wij ze nauwelijks zien ligt echt aan de media.

Avalanche jij vroege vogel!! Hahahaha

Maar even serieus een melding bij de EU moet geheel in het engels ingediend worden. Daarnaast moet men kunnen onderbouwen waarom de melding gemaakt word. Lees, een waterdicht betoog met feiten om aan te tonen dat een EU-Lidstaat iets uitvoert welke niet kan of mag. De Corona spoedwet is daar overigens ook 1 van.

Wacht hier niet te lang mee!!!

Ik zou inderdaad contact opnemen met b.v een Marcel van Broekhoff/Magnum en Ruud van Rubro/Mania, deze zullen ongetwijfeld een advocaat of jurist hebben die dit tekstueel uitstekend kan uitwerken.

Om eerlijk te zijn zou ik alle importeurs in het verhaal betrekken, behalve Lesli, die veegt vooral voor eigen deur.

Man man, heb me een partij zitten janken gisteren zo van slag was ik. En dan zie ik nu het verhaal van Gommers. Het doet me bloed koken en het geloof in de politiek verdwijnen. Het zijn allemaal laffe honden, ze lullen maar wat en ze verbieden en doen maar wat ze goed uit komt. Een verbod op vuurwerk voor dit jaar.
Wie gelooft dat nou nog? Tegen deze politici valt niets te beginnen, ze hebben oogkleppen op. Die kale gek grapperhaus, ouwe trouwambtenaar, die kwam er ook weer lekker vanaf toen die zelf in de fout ging. Verlaagde de boete van 400 naar 95 euro en het strafblad werd afgeschaft.

We moeten echt wat doen tegen deze maffia politiek, wat mij betreft bestoken we ze met ladingen mails met feiten en cijfers die wel kloppen. Rijden we naar het Binnenhof en gaan we de discussie aan! Want je kan mij niet wijs maken dat als je de ene dag een vuurwerk verbod instelt en een week later gooi je de theaters bioscopen en dierentuinen weer opent dat je de maatregelen neemt om de zorg te ontlasten.

NSB praktijken zijn het zowat.

Ik ben er klaar mee, ik ga nog harder strijden als ik hiervoor deed.

Jongens, allemaal.acties die het proberen waard zijn, want ook ik denk dat de basis onder dit verbod is weggeslagen door Gommers gisteren. Als jullie je erin hebben verdiept, of sterke argumenten hebben, zet dit dan op papier en mail mensen binnen de branche. Denk aan de BPN, maar ook vuurwerkcheck (zijn ongeveer dezelfde mensen) en de importeurs die wél strijdbaar zijn (Broekhoff, EVO/GBV, etc). Dit zijn namelijk de clubs die er baat bij hebben, en over slagkracht beschikken. Vergis je niet, ze WILLEN echt wel. De reden dat wij ze nauwelijks zien ligt echt aan de media.

Geloof me, rubro, vulcan, wolf enz doe je hiermee te kort die zijn ook volop bezig (geweest)

Het stoort mij dat ons kabinet ons als achtelijke behandelt. Als je fraude/vuil spel pleegt dan doe je dat toch niet Zo opzichtig? volgend jaar gaat mijn stem iniedergeval naar de persoon die z’n rug rechthoud ook al support ik niet al z’n uitspraken. Ik hoop eigenlijk dat los van het feit vuurwerk mensen inzien dat dit kabinet en zeker Slinkse partijen niet te vertrouwen zijn en vuilspel onderdeel is van hun politiek.

Ik hoop echt dat de branche actie gaat ondernemen op dit al wat er gebeurt is. Wat kunnen wij als freaks nog betekenen in speciale acties? Ik denk dat wij vooral door moeten gaan met dezelfde strijd voeren als waar we de afgelopen week mee bezig zijn geweest, vooral ons niet laten ondersneeuwen en ons op de achtergrond laten drukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan