UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vuurwerkverbod
Cafeverbod
Restaurantverbod
Samenscholingsverbod
Carnavalsverbod
Reisverbod
Mondkapjesplicht
Evenementverbod
Misschien wel een avondklok
Zing en schreeuwverbod
Beperkt bezoek
Bioscoopverbod
Theaterverbod
En noem het maar op verbod. ik zit hoog in de emotie en wie niet eigenlijk.

Vind de berichtgeving in de media tot aan vandaag ronduit schofterig en schandalig ivm het vuurwerkverbod. En dan bedoel ik alle zenders. NPO(hypocriet en een verlengstuk van Den Haag))RTL en SBS, en dan moeten we sommige kranten ook niet vergeten zoals de Telegrap en het poll-zieke AD die op een oneerlijke manier de publieke opinie heeft bespeeld en beïnvloed.
Dit wat ik gezien en gevolgd heb is pure misleiding. Het is in de media namelijk nooit een eerlijke discussie geweest,heb zelden voorstanders/liefhebbers,winkeliers en importeurs aan het woord gezien.Alleen het groene thee drinkende Jip en Janneke volk kregen het woord,en ooohw oohw wat waren ze op de hoogte (niet).

Er is over de rug van het gewone volk smerig spel gespeeld.
Rutte en de Jonge,jullie worden bedankt!

Ik heb ook nog maar even een mailtje uitgedaan...

Beste meneer Ziengs,

Hartelijk dank voor het in overweging brengen van allerlei argumenten die zijn aangevoerd door verschillende partijen om het vuurwerkverbod niet door te laten gaan.
Als een echte vuurwerkliefhebber kan ik enorm genieten van de aanloop ernaar toe en natuurlijk de dag zelf. Vergelijk het maar met zoals op vakantie gaan :-) De aanloop, de reis en het uiteindelijk mogen genieten van vakantie.
Voor mij is het echt iets magisch en ik betreur het enorm dat vuurwerk dit jaar van mij wordt ontnomen.

Wel heb ik uiteraard respect voor het besluit.
Waar ik wat minder respect voor heb is dat onze premier, de heer Rutte, het categorie F2 vuurwerk 'rommel' noemt. Dat voelt als een tweede mes in de rug.
Daardoor voel ik mij niet serieus genomen en ik denk dat ik voor velen spreek.

Mijn steun aan de VVD is in ieder geval weg.
Dat leid ik af uit allerlei andere praktijken en het optreden van de overheid. Hoe kan een minister nou een bruiloft geven in coronatijd en allerlei regels overtreden en er vervolgens mee wegkomen?
Daarnaast ook nog eens alle coronaboetes en strafbladen intrekken. En als klap op de vuurpijl ook nog vuurwerk verbieden. Jullie denkwijze is te theoretisch. Agenten hebben nimmer nooit de tijd om alles te handhaven.
De zorg wordt in ieder geval niet ontlast en de handhaving krijgt het alleen maar drukker. Agenten moeten verlof terugnemen omdat er al een tekort is. Ik geloof niet dat je daarmee agenten motiveert... Zoals ze zeggen: ambtenaren zijn de vierde macht.

Ik hoop op het beste en ik wens u allen veel succes verder.

Met vriendelijke groet,

Naam

Wat hoor ik voor rare berichten over Lesli die samenwerkt met de overheid??
Medeverantwoordelijk voor dit besluit?

Geen idee waar je het hebt gehoord, maar het zou me niet verbazen. Ik heb Lesli in ieder geval nog nooit proactief en uit eigen beweging iets zien doen tegen het verbieden van bepaalde soorten vuurwerk.

Sterker nog, ze stonden indirect vooraan toen de BPN in de persoon van Leo G. het een goed idee vond de romeinse kaarsen, single shots en vuurpijlen te verbieden. Want het is zo gevaarlijk dit vuurwerk.
Maar wel heel hypocriet de restvoorraad in Duitsland en België verkopen aan voornamelijk Nederlandse klanten.

Overigens is Lesli erg groot in Cat1 vuurwerk, en kunnen ze met hun kanalen in Duitsland en verkooppunten in België alsnog een goede omzet genereren, als er 1 importeur is die (relatief) weinig last zal hebben van dit verbod is het Lesli. Andere (kleinere) importeurs zullen het moeilijker krijgen, misschien vallen er een paar om of worden ze overgenomen. Hoe minder spelers op de markt, hoe groter het marktaandeel van Lesli.

Toeval? Ik geloof niet in complotten, wel in dubbele agenda's...

Dat flapdrol Rutte het rommel noemt, blijkt maar weer dat het niks met de zorg te maken heeft en ze het zelf ook liever zien verdwijnen. Uitgelezen kans om het dit jaar op corona te gooien. Smerige hufters zijn het allemaal.

mag hopen dat ze om 20:00 buiten geluisterd hebben en toch wel mee hebben gekregen dat er behoorlijk wat vuurwerk in dit land ligt, en het dus ook een belangrijk onderdeel van de jaarwisseling is.

dit jaar de magische 50 bereikt...in mijn wildste dromen nooit gedacht dat we op 31dec geen vuurwerk afsteken......ja cat1 maar dat is toch anders.
we hadden zo n super jaarwisseling in gedachte....het grootste 12uur project ooit...maar ja als je de spullen niet krijgt houd het snel op.
zal samen met mijn dochter wel het nieuwe jaar inluiden met cat1 vuurwerk maar ik zal ver voor 2uur al in mijn mandje liggen...ben gewoon murf geslagen van dit nieuws en heb eigenlijk helemaal geen zin meer om aan vuurwerk te denken.
onze vrienden in den haag hebben de energie uit me gebeukt.
het liefste gun ik ze allemaal corona in den haag maar dat ligt niet in mijn aard dus dat neem ik terug bij deze.....
een treurig bericht van een gebroken freak:cry:

in duitsland mag je wettelijk 48 uur vuurwerk afsteken.

Ohjo dat is mooi en dat geldt voor heel Duitsland? Had ergens gelezen dat het per gemeente kan verschillen.

Zou dus gewoon kunnen om de 31ste oppikken en daar af te steken en dan zonder vuurwerk terug te kachelen naar NL?

Volgens mij is het een erg domme fout die de regering nu maakt. Het wordt nu erg makkelijk om je onvrede met het beleid te laten blijken met...vuurwerk! Hoogmoed en korte termijn denken van de regering. Op een of andere manier verwacht ik een zeer saamhorige en leuke jaarwisseling. Houd moed, vreugde en vertrouwen medefreaks!

Ondernemers: Maak coronaproof busritten naar Duitsland en België op oud en nieuw. Zorg dat je de bestellingen vooraf hebt, en klaar hebt liggen zodat deze in Duitsland op die avond afgehaald kunnen worden met een minimale waarde. Met oud en nieuw lekker afsteken in het buitenland en een Duits/Belgisch biertje erbij. Daarna weer een corona Proof busrit terug. Afsteken is op eigen verantwoordelijkheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan