UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zit er wel een beetje mee dat als je wel gaat stoken je gelijk de naam hebt in de straat van "die respectloze pipo die geen respect heeft voor de zorg"

ja het vuurwerk is niet illegaal. het verkopen en afsteken ervan wel

het is type goedgekeurd CE vuurwerk F2

buitenlands vuurwerk is dat niet

Ik zit er wel een beetje mee dat als je wel gaat stoken je gelijk de naam hebt in de straat van "die respectloze pipo die geen respect heeft voor de zorg"
O dat kan me geen reet schelen, ik spreek ze niet dagelijks en hoef er niet bij over de vloer. ik kan me juist voorstellen dat veel mensen het alsnog mooi vinden

ik hoop dat je gelijk hebt.... al hebben we hoogstwaarschijnlijk allemaal de F3 single shotjes over om te stoken. die laat ik dan nog wel even een jaartje liggen voor de zekerheid

Precies ... Het legale vuurwerk (waar ik het over heb) lijkt mij niet ineens illegaal.

En over de buren, die genieten al jarenlang mee en zal ik zeker vooraf even informeren.

Zal dan ook niet meer dan 1 compound worden (bij mogelijk verbod). Maar gezien de wijk, zal ik absoluut niet de enige zijn.

O dat kan me geen reet schelen, ik spreek ze niet dagelijks en hoef er niet bij over de vloer. ik kan me juist voorstellen dat veel mensen het alsnog mooi vinden

Het is het mij niet waard daarna die naam te hebben omdat ik zonnodig die paar lontjes moest aansteken.

is dat zo? vwb illegaal vuurwerk ligt het toch wat anders ;

Afhankelijk hoe zwaar de overtreding of het misdrijf is, krijgt de overtreder een boete of gevangenisstraf bij het afsteken van illegaal vuurwerk. De boete is al snel €400 per illegaal artikel dat is afgestoken. Jongeren kunnen (bij minder zware overtredingen of misdrijven) ook voor een Halt-straf in aanmerking komen.

Zou het niet zo zijn dat bij een dergelijk verbod het 'legale' nu onder illegaal gaat vallen?

ook ik denk erover na onder het mom van ik ga toch wel stoken... maar is het plezier er dan nog wel ?

laten we de officiële berichtgeving afwachten.. hoe moeilijk het ook is :(

Nee, want voor 364 dagen geldt ook een verbod waarbij het legale vuurwerk niet ineens illegaal is wanneer je het afsteekt. Legaal blijft legaal, anders moeten ze de wet compleet aanpassen en als men dit doet dan betekent dit ook dat iedereen die nu nog wat legaal vuurwerk heeft liggen ineens met illegaal vuurwerk wordt geconfronteerd. Dus, wanneer ze een tijdelijk verbod instellen dan is het gewoon zo dat je helemaal niets mag afsteken. Doe je dat toch dan valt dit onder 'buiten de toegestane tijden" regel en krijg je conform deze overtreding een boete.

De hele buurt weet wel dat ik in de zorg werk, dus dat probleem heb ik niet.
Denk dat ik om 0.10 uur wel een compound aansteek die nog op zolder staat, of ik ga werken ...:cry:

Edit: ik haal hem wel van de zolder af natuurlijk

Ik deel je mening Stefan, ik ga dit jaar oud en nieuw vieren bij m'n ouders.
M'n moeder zei al, als er een verbod komt dan steek je niks af voor onze deur (ivm de straat).

Laten we hopen dat het niet gebeurd medefreaks, ik ben nog positief, aangezien er nog geen uitsluitsel is.

ALS er een verbod is, want dat is nog steeds niet besloten! Dan verwacht ik in de wijk heel wat illegaal vuurwerk en shells. Ik ga lekker op het dak staan en over de hele buurt uitkijken. Dat wordt mooier dan ooit tevoren.

En denk dat ik zelf ook af en toe per ongeluk mee zal doen, maar dan met legaal vuurwerk wat over is...

In jouw straat roken en drinken ze nu ook niet? Doen ze geen enkele onnodige activiteit, waarbij enige kans op letsel is?

Er genoeg dingen die de zorg erger belasten dan 1 malig oud en nieuw.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan