UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Precies dit en ja ik baal dat je 10 keer over je schouder moet kijken en dat je niet meer gewoon kan stoken zonder dat je je opgejaagd voelt. Maar stoken doen we, andere optie is er niet.

"handhaving". denk je dat de politie voor ieder knalletje gaat uitrijden en zin heeft om iedere keer de confrontatie aan te gaan met een vader/jongeman die een pot afsteekt? :copper: als het nu al niet werkt bij zwaar illegaal

Medefreaks!
Geeft de hoop niet op en blijf positief!
Er is negatieve en positieve berichtgeving, we laten ons niet zo snel uit het veld slaan.
Even wat feiten op een rij:
- Vandaag word het besluit gemaakt, er kan nog van alles gebeuren
- De argumentatie van de freaks, winkeliers en de branche heeft grote invloed gehad
- Niemand wil verantwoordelijk zijn voor een tegengestelde werking, met plunderingen/chaos/vernielingen
- Partijen willen met de aankomende verkiezingen een verstandige keuze maken
- Het effect van het verbieden van F3 vuurwerk is nog niet getest

Al de argumentatie kan zomaar meegenomen worden in het besluit van een verbod, er staat nog niets vast.
Blijf positief en strijden medefreaks!

Medefreaks!
Er is negatieve en positieve berichtgeving, we laten ons niet zo snel uit het veld slaan.
Even wat feiten op een rij:
- Vandaag word het besluit gemaakt, er kan nog van alles gebeuren
- De argumentatie van de freaks, winkeliers en de branche heeft grote invloed gehad
- Niemand wil verantwoordelijk zijn voor een tegengestelde werking, met plunderingen/chaos/vernielingen
- Partijen willen met de aankomende verkiezingen een verstandige keuze maken
- Het effect van het verbieden van F3 vuurwerk is nog niet getest

Al de argumentatie kan zomaar meegenomen worden in het besluit van een verbod, er staat nog niets vast.
Blijf positief en strijden medefreaks!

Ik had het wel geweten bij deze argumenten. :biertje:

Medefreaks!
Ik bewonder het overgebleven optimisme bij sommigen :thumbup:
Maar als iedereen behalve de VVD inmiddels 'om' is, dan is het echt klaar, in elk geval voor dit jaar.
Compensatie is het laatste discussiepunt lijkt mij, niet zozeer of die er komt, maar hoe hoog deze gaat uitvallen..
Het averechtse effect en gebrek aan handhaving doen verder, zo blijkt, niets af aan de beslissing :sad:

En ik denk dat Corona in deze wel de katalysator is gebleken, maar we dat deze strijd al een aantal jaar geleden verloren hebben... Puur door alle ongelukken, schade en overlast, grotendeels door het illegale werk.
Dat poets je dus niet met 2 weken "campagne" weg.

ondanks de uitkomst wil ik toch even zeggen tegen een ieder hier die zich heeft ingezet. Mails verstuurd naar de 2e kamer, teksten nagelezen/gemaakt voor andere fora leden of andere inzetten gedaan heeft. BEDANKT!
Ik heb nog nooit in de tijd dat ik bij VWC zit zo een eenheid gevoel gehad, iedereen is aan het knokken hier voor het behoud van, iedereen Bedankt! wat de uitkomst ook mag zijn, aan ons heeft het in mijn optiek echt niet gelegen dit jaar.

Ik kan er zelf totaal niet over uit. Hoe is het 100 miljoen waard, alle logistieke problemen plus al het risico voor de 1400 ondernemers voor 1300 minder gevallen. Ik snap dat de zorg het druk heeft maar dit is toch niet te rijmen. Daarbij komend dat het niet ineens naar 0 gaat, veel mensen nu (meer) illegaal vuurwerk gaan inslaan met een veel hogere letsel indien het misgaat en een grotere kans op onenigheden doordat mensen er helemaal klaar mee zijn of toch al tuig zijn. Dit valt toch niet te rijmen... Kan er echt niet bij hoe 70% van de politiek hier zo blind voor kan zijn. Echt absurd.

ondanks de uitkomst wil ik toch even zeggen tegen een ieder hier die zich heeft ingezet. Mails verstuurd naar de 2e kamer, teksten nagelezen/gemaakt voor andere fora leden of andere inzetten gedaan heeft. BEDANKT!
Ik heb nog nooit in de tijd dat ik bij VWC zit zo een eenheid gevoel gehad, iedereen is aan het knokken hier voor het behoud van, iedereen Bedankt! wat de uitkomst ook mag zijn, aan ons heeft het in mijn optiek echt niet gelegen dit jaar.
Dit mag zeker te weten gezegd worden! Bedankt iedereen voor de inzet! Op de achtergrond en voorgrond! BEDANKT!

Ik kan er zelf totaal niet over uit. Hoe is het 100 miljoen waard, alle logistieke problemen plus al het risico voor de 1400 ondernemers voor 1300 minder gevallen. Ik snap dat de zorg het druk heeft maar dit is toch niet te rijmen. Daarbij komend dat het niet ineens naar 0 gaat, veel mensen nu (meer) illegaal vuurwerk gaan inslaan met een veel hogere letsel indien het misgaat en een grotere kans op onenigheden doordat mensen er helemaal klaar mee zijn of toch al tuig zijn. Dit valt toch niet te rijmen... Kan er echt niet bij hoe 70% van de politiek hier zo blind voor kan zijn. Echt absurd.
Wat dat betreft hebben ze het afgelopen jaar genoeg bizarre maatregelen genomen gebaseerd op onderbuikgevoel. Wie had dat gedacht? Van de borstklopperij van 'Wij leven in een vrij land' is niets meer overgebleven

Ik heb begrepen dat vuurwerk dusdanig gevaarlijk is dat als je het om 00:00 vanuit je schuur buiten zet het spontaan ontbrand....

Dus voor iedereen die zijn schuur dan opnieuw wilt inrichten pas op.....

Hoe is het 100 miljoen waard, alle logistieke problemen plus al het risico voor de 1400 ondernemers voor 1300 minder gevallen.

Een fractie van het bedrag van de schade aan de horeca. We hebben bijvoorbeeld al 7 miljard zo weggegeven aan zuid Europa en alle overige tientallen miljarden wat deze coronacrisis door de maatregelen onze economie heeft gekost.

Ik denk niet dat er iemand in de kamer is die zich drukt maakt over deze 100 miljoen.

We blijven doorgaan! Net mail terug van het Nederlands Dagblad:

Beste heer,

Dank voor uw brief. Iets groots en breeds met u opzetten, gaan we niet doen. Wat we wel kunnen doen, is een deel van uw brief - om het sentiment van de vuurwerkliefhebber door te geven - in de ingezonden brievenrubriek plaatsen. Ik kan plaatsing, maar dat geldt voor elk onderwerp, weliswaar niet beloven, maar het komt er op zichzelf wel voor in aanmerking. We doen ons best, zal ik maar zeggen.
Wilt u uw woonplaats nog doorgeven? Die zetten we er in geval van publicatie graag bij.

Met vriendelijke groet,
Andre Zwartbol
redacteur opinie en debat

Ik zeg positief!

"handhaving". denk je dat de politie voor ieder knalletje gaat uitrijden en zin heeft om iedere keer de confrontatie aan te gaan met een vader/jongeman die een pot afsteekt? :copper: als het nu al niet werkt bij zwaar illegaal

Nee tuurlijk denk ik dat niet en nee ik ben niet bepaald het type wat gaat luisteren naar die belachelijke opgelegde regels. Maar het feit blijft wel, dat ik liever mijn vuurwerk afsteekt op het moment dat het toegestaan is, dan dat het weer allemaal “stiekem” moet.

Of het te handhaven is of niet en of er toch afgestoken wordt of niet, volgens mij kan het ze helemaal niet schelen. Er gaat een samenhorige verbindende vurige traditie naar de klote, doel bereikt en mag wat kosten. Daarmee ruimte voor nieuwe bedachte slappe tradities, of geen tradities, ook goed, fijn ontworteld en makkelijk beïnvloedbaar.

Nee tuurlijk denk ik dat niet en nee ik ben niet bepaald het type wat gaat luisteren naar die belachelijke opgelegde regels. Maar het feit blijft wel, dat ik liever mijn vuurwerk afsteekt op het moment dat het toegestaan is, dan dat het weer allemaal “stiekem” moet.

Maar CAT1 gaan ze niet verbieden, dus ze gaan straks massaal meldingen krijgen van buren die klagen over CAT1. Handhaving gaat straks op veel onnodige meldingen af.

Handhaving is gewoon onmogelijk tenzij heel Europa stopt met de verkoop van vuurwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan