UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mocht het er van komen dan heb je 6 weken de tijd om iets te regelen, tijd zat en er is voldoende aanbod waarmee je een signaal van onvrede kunt afgeven..

Met 20 min. sta ik bij een Belgische vuurwerkwinkel als het moet, maar heb er weinig zin in om daar het vuurwerk te halen... Noem mij zoals je wilt, maar het plezier is er bij een verbod gewoon compleet af. Gelukkig groeit m'n :biertje: stash al behoorlijk.

Hoi, ik ben nieuw hier op het forum, lees all een tijdje mee. Zie de eerste alinea uit de motie voor een vuurwerk verbod. Weet iemand waar deze cijfers vandaan komen, en of ze juist zijn? Of is deze motie gebaseerd op onjuiste cijfers en daardoor wellicht niet eens geldig?

Bekijk bijlage 57339
Die heeft ze van Veiligheid.nl maar die cijfers kan je over debatteren. Niet alle slachtoffers gaan in het ziekenhuis opbiechten dat het illegaal vuurwerk was. dan vervalt hun verzekering en krijgen ze gezeik.

Daarnaast zijn het aantal mensen wat met alcoholvergiftigingen/comazuipers/letsel door alcohol is vele malen groter, maar dat is niet handhaafbaar zeggen ze

Komt uit VeiligheidNL rapport. De cijfers zijn dus wel ergens vandaag gehaald, maar kloppen naar mijn mening niet. 75% door legaal vuurwerk? Ja, eerlijk is eerlijk, als ik door illegaal vuurwerk gewond was geraakt zou ik waarschijnlijk ook melden dat het een vuurpijl of een rotje was. Anders wordt het wel gezeur met de zorgverzekering...

Hoi, ik ben nieuw hier op het forum, lees all een tijdje mee. Zie de eerste alinea uit de motie voor een vuurwerk verbod. Weet iemand waar deze cijfers vandaan komen, en of ze juist zijn? Of is deze motie gebaseerd op onjuiste cijfers en daardoor wellicht niet eens geldig?

Bekijk bijlage 57339

Overigens, als je de motie goed leest, staat er niet dat de er wordt gevraagd om een verbod, maar om "een voorstel voor tijdelijke regels omtrent een verbod op...". Dat is technisch toch iets anders...

Dat drie kwart die legaal vuurwerk komt is dus wel discutabel lijkt me, aangezien weinig mensen het zullen toegeven mocht het illegaal zijn geweest. Maargoed, daar kunnen we niet veel mee.

Komt uit VeiligheidNL rapport. De cijfers zijn dus wel ergens vandaag gehaald, maar kloppen naar mijn mening niet. 75% door legaal vuurwerk? Ja, eerlijk is eerlijk, als ik door illegaal vuurwerk gewond was geraakt zou ik waarschijnlijk ook melden dat het een vuurpijl of een rotje was. Anders wordt het wel gezeur met de zorgverzekering...
Idd denk ook zeker dat hier veel over gelogen word uit angst voor problemen

Damn, heel VWC onder hoogspanning. Als er straks iets definitief is gaat bij mij een van de volgende twee dingen gebeuren:

Ondanks alles toch een verbod
- hele dag afwisselend huilen en slapen

Geen verbod omdat de politiek inziet dat het onzin is
- hele dag vuurwerk bestellen
- en dan vervolgens een hele dag slapen om het slaapgebrek in te halen van afgelopen dagen

Pffff is er iemand hier die wel een beetje geslapen heeft? De nachten rondom de afhaaldagen en naar DE dag is er niks bij..... Zojuist nog maar een laatste zwik mailtjes de deur uit en waar mogelijk nog wat op de socials reuring geven.

En als ze de beslissing maar niet tot dinsdag verplaatsen want dat ga ik echt niet trekken....

Kortom, of er zijn teveel containers vuurwerk in het land zonder dat ze ergens heen kunnen, of er moeten er nog een stuk meer komen omdat iedereen los gaat met bestellen en er niet genoeg is :bonk:

Damn, heel VWC onder hoogspanning. Als er straks iets definitief is gaat bij mij een van de volgende twee dingen gebeuren:

Ondanks alles toch een verbod
- hele dag afwisselend huilen en slapen

- hele dag vuurwerk bestellen
- en dan vervolgens een hele dag slapen om het slaapgebrek in te halen van afgelopen dagen
En hier nog als aanvulling:
- Heel wat mensen op de sociale media een reply sturen met een linkje en: Told you so!!!!

Die 1300 klopt maar is incl de kleinere behandelingen bij de HuisArtsenpost (900 slachtoffers). Hieronder de slachtoffers bij de SEH.

Knipsel.PNG

Mensen, nog even. Zodra het nieuws de deur uit is zullen veel media erover gaan schrijven. Verwacht ook op lokaal niveau. Gisteren bij ons een commissievergadering geweest over de jaarwisseling, dus de lokale media gaat er vandaag of morgen vast over schrijven. Heb alle redacties gemaild met info, inclusief de flyer van Magnum. Mensen, laat nog even van je horen. Schrijf ook lokale media aan!!!

Nu verslappen = jaarwisseling niet klappen

Met 20 min. sta ik bij een Belgische vuurwerkwinkel als het moet, maar heb er weinig zin in om daar het vuurwerk te halen... Noem mij zoals je wilt, maar het plezier is er bij een verbod gewoon compleet af. Gelukkig groeit m'n :biertje: stash al behoorlijk.

Dat is wel herkenbaar, wanneer het niet meer legaal is, heb ik geen zin om elke keer de crimineel (gevoelsmatig) uit te gaan hangen met een beetje vuurwerk. Kan er dan niet of nauwelijks meer van genieten.

Maargoed, ik hoop natuurlijk dat het goed komt. Wordt een drama weekend en meer als het verbod erdoor komt.

Dat is wel herkenbaar, wanneer het niet meer legaal is, heb ik geen zin om elke keer de crimineel (gevoelsmatig) uit te gaan hangen met een beetje vuurwerk. Kan er dan niet of nauwelijks meer van genieten.

Maargoed, ik hoop natuurlijk dat het goed komt. Wordt een drama weekend en meer als het verbod erdoor komt.
Nou dat wordt nog een hele operatie dan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan