UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb al dagen, ondanks alle inzet van iedereen hier het nare gevoel dat we denken ook maar iets dichtwerbij te komen maar morgen de deksel op de neus zullen krijgen. Het kabinet heeft denk ik allang besloten en moeten nu de compensatieregeling nog rond zien te krijgen. Die van toorenburg bijvoorbeels, je zit aan alles dat mevrouw 0.0 verstand heeft van vuurwerk noch de cijfers, maar ze laat zich wel uit in over het verbod waardoor alle cda stemmers denken dat zij de wijsheid in pacht heeft....

Zolang het laatste woord nog niet gesproken is, denk ik nog even niets. Al is het maar voor even, en de hoop voor even kan doorzetten.

Blijven delen, mailen, appen etc. Wordt er heel positief van. Dat had ik echt even nodig want het was de afgelopen dagen wel eens anders.:applause:

Ik heb al dagen, ondanks alle inzet van iedereen hier het nare gevoel dat we denken ook maar iets dichtwerbij te komen maar morgen de deksel op de neus zullen krijgen. Het kabinet heeft denk ik allang besloten en moeten nu de compensatieregeling nog rond zien te krijgen. Die van toorenburg bijvoorbeels, je zit aan alles dat mevrouw 0.0 verstand heeft van vuurwerk noch de cijfers, maar ze laat zich wel uit in over het verbod waardoor alle cda stemmers denken dat zij de wijsheid in pacht heeft....

Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben. Enige wat wij echter kunnen laten zien is dat er een hele groep in actie komt, als we stil blijven is het sowieso gedaan. En ook vooral als voorschot op volgend jaar mocht het verbod weer ter sprake komen. In het ergste geval voor dit jaar, nemen we al een voorschot op het volgende. Voor dat gevecht worden nu al de stellingen ingenomen om het maar militaristisch uit te drukken...

Volgende politieke partijen zijn bereikbaar via whatsapp. Klein berichtje is genoeg, benoem feiten!

Whatsapp VVD 0623937475
Whatsapp CDA 0624348391
Whatsapp D66 0611912548
Whatsapp PVDA 0613444060

Hier is geschiedenis geschreven. Helaas wel doordat sommige partijen onze traditie moeten verpesten. Mooi stuk trouwens BPN!

20201112_124235.jpg

Laatst bewerkt:
Dit dus....

Beide partijen zullen politiek verantwoordelijk worden gehouden, voor iets wat ieder weldenkend mens aan heeft zien komen. Politiek draait om imago en hiermee zullen ze flink door de mand gaan vallen. Op deze manier leg je de druk erop en zullen ze op moeten letten met wat ze aan informatie de wereld in helpen. Onder valse voorwendselen een verbod door de kamer drukken en achteraf keihard nat gaan, levert enorm veel gezichtsverlies op in Den Haag en zelfs onder hun eigen kiezers.

Deze partijen zullen niet verantwoordelijk worden gehouden, maar het kabinet. Het kabinet is immers degene die beslist of er een tijdelijk verbod komt.

Ik snap die gedachte heel goed, en die is ook zeker realistisch. Maar ik ga dan liever strijdend ten onder dan dat ik onze hobby een stille dood laat sterven..

Onze hobby sws ten dode opgeschreven binnen nu en 5 jaar. Voel me zo machteloos, die linkse lobby en propaganda machine is gewoon te sterk

Weer een antwoord van de VVD waarin het in iedere geval lijkt, dat er nog geen beslissing is genomen ...

Geachte heer/mevrouw

Hartelijk dank voor uw bericht aan de Tweede Kamerfractie.

In uw mail heeft u het over het verbod op vuurwerk. Het besluit hierover moet nog door het kabinet worden genomen.

Wanneer er een verbod komt, willen wij dat er goed wordt gekeken naar de randvoorwaarden zoals de compensatie van vuurwerkhandelaren die vaak al voor grote bedragen investeringen hebben gedaan.

Ook is de VVD is bezorgd over de bij-effecten van het verbod. We weten niet wat er gebeurd als we de uitlaatklap van mensen afpakken tijdens oud en nieuw, het kan zijn dat het kabinet indirect mensen aanmoedigt om spullen uit het buitenland te halen. Wij vinden als Tweede Kamerfractie dat het kabinet daar ook nog wat over moet zeggen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
VVD-Voorlichting
Tweede Kamer der Staten-Generaal

We weten niet wat er gebeurd als we de uitlaatklap van mensen afpakken tijdens oud en nieuw, het kan zijn dat het kabinet indirect mensen aanmoedigt om spullen uit het buitenland te halen. Wij vinden als Tweede Kamerfractie dat het kabinet daar ook nog wat over moet zeggen.

Ik hou hier moet in...

We weten niet wat er gebeurd als we de uitlaatklap van mensen afpakken tijdens oud en nieuw, het kan zijn dat het kabinet indirect mensen aanmoedigt om spullen uit het buitenland te halen. Wij vinden als Tweede Kamerfractie dat het kabinet daar ook nog wat over moet zeggen.

Ik hou hier moet in...

Laten ze dit maar goed voor ogen houden.. Mocht het verbod er doorgedrukt worden dan weten we allemaal wat ons te doen staat.. #nietzonderslagofstoot #burgerlijkeongehoorzaamheid #stoken #geenvernielingen

Ik heb trouwens ons aller Jesse ook nog weer gemaild, waarom ik geen antwoord krijg op mijn inhoudelijke mail van 31/10 jongstleden. :D

Mensen luister eve, ik weet zeker dat onze geluiden gehoord worden, kijk eve post 1472, nieuw soort mail met andere geluiden van de vvd wat toch klinkt als ze beslissen niet zomaar meer.

Correct me of im wrong

Ik hou hier moet in...

Dan moeten ze even naar Scheveningen kijken. Daar was het jaren geleden ook een slagveld met oud en nieuw. Toen hebben ze de vreugdevuren bedacht om het gecontroleerd te vieren en er zicht op te kunnen houden. Dat heeft toen wel gewerkt.

Ik weet ook niet wat ik met mij gevoel aan moet maar heb alle kamerleden meerdere malen gemaild, actief op Fb/Insta, mezelf suf geklikt op poll's.....

Ik hoop dat sommige geluiden de waarheid zijn en dat er nog hoop is. Zo massaal als nu de branche en liefhebbers in actie komen is wel super om te zien.

Misschien heb je ook contacten bij RTL om in te bellen bij RTL nieuws? Die hebben er wel een artikel over geplaatst

Ik heb zelf geen contacten in die wereld, doelde meer op Avalanche en Mattenfreak, dat er namens de branche een balletje bij dergelijke redacties zal worden opgegooid om zo een plekje in een talkshow bemachtigd te kunnen krijgen.

Is er inmiddels toevallig al contact gezocht vanuit de branche met enige televisie media?

Ik lees dit in de telegraaf:

Een definitief besluit over een vuurwerkverbod is nog niet genomen. Eerst moet er overeenstemming zijn over de hoogte van de compensatie voor verkopers. Naar verwachting hakt het kabinet vrijdag tijdens de wekelijkse ministerraad de knoop door over het verbod. De uitwerking van de compensatieregeling komt later.

Dus ze nemen eerst een beslissing en kijken dan hoe verder? Ik dacht dat de VVD zei dat ze eerst alle opties willen bespreken? Of zie ik het verkeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan