Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Heb GL, PvdD en CDA getaggedZojuist op de fb van Evolution fireworks!
Erg goed filmpje moet ik zeggen.
DELEN, DELEN, DELEN
https://fb.watch/1I1Bs94OtC/
Tja... ik weet nou niet wat ik er van moet vinden... aan de ene kant denk ik dat als ze 100% zeker waren dat het verbod er komt dat ze wel al wat zouden hebben gezegd. Maar aan de andere kant denk ik dan weer dat ze eerst alles goed op papier willen hebben voor de branche, en daarna het nieuws naar buiten brengen. Ik wordt er nou niet positiever van. Beetje een nietszeggend bericht.
Ik hoop gewoon dat ze voor een eerlijke middenweg kiezen. Ik zou al blij zijn als we van 22:00/23:00 tot 1:00 kunnen stoken.
En mooi om te zien dat er zoveel zijn die zich inzetten hiervoor!
Mjah...leuk sensationeel dreigend filmpje maar de politiek heeft hier 2 antwoorden op: 1. Al die beelden vonden plaats terwijl vuurwerk toegestaan was dus 2. Goede reden om het te verbieden. En 3. en met een avondklok scheiden we direct het kaf van het koren. Dus het filmpje lokt misschien eerder maatregelen uit dan het afwendt.
Dit is een en al de schuld van mensen die bij de vuurwerkbranche werken en dezelfde gedachtengoed hebben zoals jij.
Zelf maatregelen nemen, vinger na vinger geven en uiteindelijk een hand verliezen. Domste wat je kunt doen.
Nu ga ik enorm ver, maar kijk eens eens naar de lobby van de wapens in de Verenigde staten. Als onze lobby een halve procent slagkracht had zoals die van de VS was een verbod nooit een optie geweest.
Die uren die je nu wil gaan inleveren krijg je nooit terug. En nee, dat betekend niet automatisch dat er een verbod komt. Jullie maken de overstap naar een verbod met elke maatregel juist makkelijker.
Gewoon altijd een nee, geen eigen maatregelen nemen zoals de vuurwerkbranche deed en de stap toegestaan-verbod zoveel mogelijk oprekken.
"Eerlijke middenweg" nogwel![]()
Heb je de video al aangeklikt?
Reageer dan nietNee natuurlijk niet.
Reageer dan niet
Moet wel als ik knol zie gewoon walgelijk persoon.
Wat hadden ze anders moeten doen? Er wordt continu druk op de branche gezet. Als ze niets doen dan is het in mijn ogen nog sneller afgelopen... Als ze geen verbod op al dat kleine spul etc. hadden gedaan dan was het misschien nog wel sneller gedaan. Nu komt corona om de hoek kijken en wordt dat misbruikt om er helemaal vanaf te komen. Ik snap je punt maar soms moet je wel is iets geven om verder te kunnen. Dit had de branche ook niet verwacht. Dat verbod gaat er hoe dan ook ooit komen, wanneer weet niemand maar lang gaat het niet duren... Je poot stijf blijven houden kan... maar of je er wat mee bereikt? Dat werkt ook averechts... Liever nu wat uren inleveren dan helemaal niets deze jaarwisseling. En volgend jaar zien we wel weer. Hoe je het wendt of keert, het zal altijd in het nadeel zijn van de vuurwerkbranche. Van de zijlijn is het altijd makkelijk praten.
Het is inderdaad zo'n kansloze "middenweg" dat ik Den Haag er toe in staat zieSnap niet waarvoor kortere uren een voordeel zou hebben. Uiteindelijk lijkt dat mij nog gevaarlijker, want stel dat je nu maar 2 uur hebt voor het zelfde aantal vuurwerk, dit betekent dat men sneller en meerdere tegelijk gaat stoken, wat de kans op letsel verhoogt. Bovendien kan een invoer van een latere begintijd ervoor zorgen dat men eerst van te voren nog wat gaat drinken en lam bij het vuurwerk staat.