UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Krijg meer en meer het gevoel dat handhaving de belangrijkste reden is voor een verbod.
Druk op de zorg lijkt een mooie bijkomstigheid om het te verbieden.

@Plintje: deze reactie van SP is natuurlijk ook grote onzin "Met een tijdelijk algeheel verbod is handhaven ook eenvoudiger". Hoe eenvoudig het is om te handhaven met een totaalverbod tijdens de rest van het jaar kunnen we momenteel zien... Dus mocht je nog een reactie krijgen.

Ja 100% Dat zit natuurlijk ook al verscholen in het voorbeeld met de Feyenoord supporters die vuurwerk afsteken. Ik heb er in dit geval even voor gekozen om op het rellen en de vuurwerkshows te gaan zitten. Het handhaven gaat het al jaren over natuurlijk en naar mijn idee wordt het altijd een beetje onder tafel geschoven, want ze doen het toch goed met het pakken van al die kilo's illegaal vuurwerk.

Persoonlijk vond ik de opmerkingen over het voorkomen van rellen d.m.v. een verbod en het organiseren van georganiseerde shows zo krom dat ik daar in eerste instantie op gereageerd heb. Maar als ik nog reactie terug krijg (wat ik overigens niet verwacht) dan neem ik jouw punt zeer zeker mee!

OK begrepen en bedankt Plintje, ook goed bezig Janniekske! Elke onzinargumentatie van de tegenpartij moet aan het licht gebracht worden. De waarheid is aan onze zijde. :handsup:

"De veiligheidsregio IJsselland staat carbidschieten rond de jaarwisseling toe. Carbid valt niet onder het vuurwerkverbod, twittert de regio. „We begrijpen heel goed dat iedereen zin heeft in een plezierige afsluiting van dit bijzondere jaar.” Dat vindt ook de regio Noord- en Oost-Gelderland, waar eveneens geknald mag worden met carbid."

https://www.telegraaf.nl/nieuws/138...rkverbod-jaarwisseling-carbidschieten-mag-wel

Met zijn alle carbid knallen maar!

Ja 100% Dat zit natuurlijk ook al verscholen in het voorbeeld met de Feyenoord supporters die vuurwerk afsteken. Ik heb er in dit geval even voor gekozen om op het rellen en de vuurwerkshows te gaan zitten. Het handhaven gaat het al jaren over natuurlijk en naar mijn idee wordt het altijd een beetje onder tafel geschoven, want ze doen het toch goed met het pakken van al die kilo's illegaal vuurwerk.

Persoonlijk vond ik de opmerkingen over het voorkomen van rellen d.m.v. een verbod en het organiseren van georganiseerde shows zo krom dat ik daar in eerste instantie op gereageerd heb. Maar als ik nog reactie terug krijg (wat ik overigens niet verwacht) dan neem ik jouw punt zeer zeker mee!
Hahaha malle piet, ze pakken ongeveer 3-5% van het illegaal spul. In absolute kilos lijkt het veel, maar relatief gezien? Neem eens een kijkje op de telegram verkoopgroepen

Hahaha malle piet, ze pakken ongeveer 3-5% van het illegaal spul. In absolute kilos lijkt het veel, maar relatief gezien? Neem eens een kijkje op de telegram verkoopgroepen

Wellicht interpreteer ik je reactie verkeerd. Maar dat is precies wat ik bedoel. Ze kloppen zich altijd op de borst dat ze 'zoveel' pakken. Vroeger had je zelfs die meter waar dan vol trots een wekelijkse update van kwam. Daarom bedoel ik ook dat ze de slechte handhaving onder tafel schuiven, door net te doen alsof ze fantastisch werk verrichten.

Alleen al een keer om je heen kijken met de jaarwisseling zie je hoeveel illegaal er de lucht in gaat. Zeker de laatste jaren zie je meer en meer shells die geschoten worden. Zoveel zelfs dat ik er niet meer van op kijk. Dat was vroeger echt wel anders.

9ECE380B-6697-406C-AB27-447F497AEACC.jpg

Mooi bericht op de facebook van Vuurwerkbieb.

Bijlagen

• 9ECE380B-6697-406C-AB27-447F497AEACC.jpg
    9ECE380B-6697-406C-AB27-447F497AEACC.jpg
    243,5 KB · Weergaven: 0
Vind het ook een beetje raar in elkaar gezet dat bericht. Mij lijkt het heel simpel, er word al gesproken over versoepelingen van diverse maatregelen hoe kan er dan in godsnaam in 1 zucht wel gesproken worden over een vuurwerverbod.

Bekijk bijlage 57304

Mooi bericht op de facebook van Vuurwerkbieb.

Tja... ik weet nou niet wat ik er van moet vinden... aan de ene kant denk ik dat als ze 100% zeker waren dat het verbod er komt dat ze wel al wat zouden hebben gezegd. Maar aan de andere kant denk ik dan weer dat ze eerst alles goed op papier willen hebben voor de branche, en daarna het nieuws naar buiten brengen. Ik wordt er nou niet positiever van. Beetje een nietszeggend bericht.

Ik hoop gewoon dat ze voor een eerlijke middenweg kiezen. Ik zou al blij zijn als we van 22:00/23:00 tot 1:00 kunnen stoken.

En mooi om te zien dat er zoveel zijn die zich inzetten hiervoor!

Ik kreeg een mail terug van meneer van haga netjes met me naam aangeschreven.

Tegen een verbod, jammer dat ze niet veel te zeggen hebben, is ook een standaard mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan