UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Denk dat de vvd alleen maar minder stemmen gaat krijgen volgend jaar als ze nu tegen een verbod zijn. Als ze nu meegaan met de meerderheid pakt dat waarschijnlijk positiever uit voor hunzelf. Denk dat ze daarom ook gedraaid zijn?

Arme bushokjes, speeltuintjes, verkeersborden, afvalbakken, containers, brievenbussen, auto's, scooters, fietsen... en kinderhanden.

Mensen zijn niet op vakantie geweest dit jaar, hebben geld over voor illegaal vuurwerk. Jan met de Pet die normaal een meterpakketje afsteekt kiest dit jaar voor een shellkitje. Jongeren die normaal onschuldige rotjes of grondbloemen afstaken kiezen voor strijkers, cobra's en circoblitzen. Geen singleshots meer? 'Hee zo'n Poolse salute cake van 200 shots zijn net 200 single shots! Allen nog even uit elkaar trekken joh. Lekker hard ook!'

Het gaat één grote bende worden met ON dit jaar.

Wat is het jammer dat iedereen het in dit land eigenlijk 'te goed' heeft:

We hebben teveel te verliezen wanneer we onze bek open trekken, bang voor reacties van anderen doen we er het zwijgen toe.
Velen zijn bang voor de eventuele gevolgen: we steken maar geen vuurwerk af want pa in de cel kunnen we er niet bij hebben, we steken maar geen vuurwerk af want een boete en een strafblad is het ons niet waard, we steken maar geen vuurwerk af want ruzie met de buurt is het ons niet waard.

We schikken ons ogenschijnlijk zonder morren naar een dictaat van een regering die daar geen mandaat voor heeft gekregen. Maar onderhuids smeult het, de onvrede groeit en niet alleen over dit aanstaande vuurwerkverbod.

Ze kunnen helemaal niet aan cat 1 komen. Dat zou via brussel moeten gebeuren en dat is kansloos.
Dat lijkt mij ook, maar dat betekent niet dat het in de praktijk niet kan gebeuren. In het Verenigd Koninkrijk is gebruik van F1 op de openbare weg ook verboden en in België lijkt elke gemeente/provincie die ik zo snel kan vinden het onder normaal 'feestvuurwerk' te rekenen, met de bijbehorende beperkingen.
Daarnaast is het bij maatregelen die daadwerkelijk strijdig zijn met EU-recht niet zo dat de EU ineens tevoorschijn komt, de maatregel vernietigt en heldhaftig terug naar Brussel vliegt. Zelfs als de nationale wetgeving strijdig met een richtlijn is, is het niet automatisch zo dat men zich ook op het artikel uit die richtlijn kan beroepen (meer info). De Europese Commissie kan bij constatering van zo'n 'illegale' maatregel ook proberen deze op te lossen, al dan niet d.m.v. een inbreukprocedure.

In elk geval zijn dit geen dingen die in een dag gebeuren. Als men daadwerkelijk F1 verbiedt, zit het er dik in dat er voor 31 december geen oplossing vanuit de EU is.

Ik heb wel medelijden met de winkeliers, want die gaan nu een enorme administratieve rompslomp krijgen om iedereen terug te betalen, zonder dat ze er zelf ook maar iets aan verdienen...

Prima dat er alles aan gedaan wordt om een tegengeluid te laten horen maar probeer de emoties niet te erg de overhand te laten nemen in het sturen van mails/berichten naar politici of media. Dat kan namelijk alleen maar averechts werken en gaat niet positief bijdragen in het beïnvloeden van hun standpunt.

Klopt wel ja! Ik heb veel gedaan voor vorig jaar tegen het vuurwerk verbod in apeldoorn.
Wij moeten echt met feiten komen en de linkse rakers kunnen maar alles roepen en zeggen!
Als wij een fout maken worden wij erop aangekeken en erop gewezen, terwijl hun altijd de dans ontspringen

Wat ik tot nu toe terug hoor blijft nog redelijk neutraal. Ziengs is ook not-amused dat nou beweerd wordt dat hij en de VVD "gedraaid" zou zijn terwijl dat volgens hem niet zo is. De komende dagen vinden er nog verschillende overleggen plaats voordat er een definitief besluit wordt genomen. De berichtgeving in de Media is uiterst negatief maar lijkt voorbarig, er schijnt t.o.v. vorige week nog niets veranderd te zijn. Het blijft dus nog even op een houtje bijten.

Ondertussen worden ook wij (alweer) bedolven over de vraag wat er gaat gebeuren met de bestellingen en betalingen als het wel zover komt. We begrijpen de onrust maar het is natuurlijk nog niet zo ver. Mocht het wel zo ver komen dan zullen wij overgaan tot het afhandelen en terugstorten van alle bestellingen en betalingen.

Wat ik tot nu toe terug hoor blijft nog redelijk neutraal. Ziengs is ook not-amused dat nou beweerd wordt dat hij en de VVD "gedraaid" zou zijn terwijl dat volgens hem niet zo is. De komende dagen vinden er nog verschillende overleggen plaats voordat er een definitief besluit wordt genomen. De berichtgeving in de Media is uiterst negatief maar lijkt voorbarig, er schijnt t.o.v. vorige week nog niets veranderd te zijn. Het blijft dus nog even op een houtje bijten.

Ondertussen worden ook wij (alweer) bedolven over de vraag wat er gaat gebeuren met de bestellingen en betalingen als het wel zover komt. We begrijpen de onrust maar het is natuurlijk nog niet zo ver. Mocht het wel zo ver komen dan zullen wij overgaan tot het afhandelen en terugstorten van alle bestellingen en betalingen.

Het zou me wel erg verbazen, na het lezen van de krantenartikels, dat het gewoon door kan gaan.

Dat is naar mijn mening..... onmogelijk.

Ook maar even geappt. Ik stem wel degelijk al een aantal jaar VVD als een van de weinige jongeren...

Beste VVD,

Het nieuws wat ik vanmiddag groot op NOS zag staan, verbaasde mij enorm! Een totaalverbod op vuurwerk voor de aankomende jaarwisseling.

Al sinds ik stemgerechtigd ben, stem ik op de VVD. Waarom? Omdat ik het op heel veel punten met jullie eens ben. Ook met de huidige situatie omtrent de corona crisis vind ik dat jullie dit op heel veel vlakken erg goed aanpakken!

Alleen de (nu al) aangekondigde maatregel met betrekking tot het vuurwerkverbod snap ik niet. Zeker omdat onder diezelfde kop van de NOS groot te lezen was: duidelijke kentering in tweede golf. Daarbij is het aantal besmettingen ook vandaag weer met 1000 afgenomen en zit hier een dalende lijn in door de verschillende maatregelen.

Waarom wordt er dan toch gekozen voor een vuurwerkverbod? In eerste instantie leek het erop dat jullie hier niet aan toe gaven en deze mooie traditie ook graag willen behouden. Dit is ook een van de redenen waarom ik elk jaar op jullie stem. Maar nu komt plotseling dit nieuws naar buiten en lijkt het alsof jullie ook bijgedraaid zijn?

Wat ik hoor van veel mede studenten is dit een reden waarom ze vaak op andere partijen stemmen dan de VVD, doordat er uiteindelijk vaak toch toegegeven wordt aan andere partijen. Dit vind ikzelf ook erg jammer om te zien.

Ik hoop echt dat er toch nog andere mogelijkheden zijn voor aankomende jaarwisseling. En ja, hier kunnen zeker strenge maatregelen onder vallen, zoals het beperken van de afsteek tijden. Een totaal verbod daarintegen gaat wat mij betreft (en wat ik hoor van veel mede studenten) een brug te ver.

Hopelijk kunnen jullie wat betekenen.

Met vriendelijke groet,
Bjarne van Vlaanderen

Ziengs is ook not-amused dat nou beweerd wordt dat hij en de VVD "gedraaid" zou zijn terwijl dat volgens hem niet zo is.

"De VVD keerde zich eerst tegen zo’n verbod, omdat daarmee het laatste pleziertje voor mensen zou worden afgepakt. Nu zal de partij er toch mee instemmen. “Vanwege de belasting van de zorg en de politie”, aldus VVD-Kamerlid Erik Ziengs."

Ziengs zegt zelf in de pers dat hij akkoord is.

Ook een Whatsapp gestuurd. Dit kan je als regering toch niet verantwoorden? Corona gevallen nemen sterk af en schadeloosstelling van de branche kost aardig wat miljoenen om voor één nacht een aantal ziekenhuis bedden te besparen (wat al twijfelachtig is) en het risico op meer zwaarder vuurwerk doet toenemen. Huh?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan