UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben heel benieuwd wat de juridische situatie omtrent het cat. F1-vuurwerk wordt. Mocht men dat ook onder verbod gaan brengen, dan lijkt mij dat in principe strijdig met de Pyrorichtlijn. De vraag is dan of de uitzonderingssituatie waarin we ons bevinden dat volgens de EU acceptabel maakt. Laten we hopen dat men in elk geval F1 niet aanraakt.

Ik ben heel benieuwd wat de juridische situatie omtrent het cat. F1-vuurwerk wordt. Mocht men dat ook onder verbod gaan brengen, dan lijkt mij dat in principe strijdig met de Pyrorichtlijn. De vraag is dan of de uitzonderingssituatie waarin we ons bevinden dat volgens de EU acceptabel maakt. Laten we hopen dat men in elk geval F1 niet aanraakt.

Mocht je dit nog willen stoken, zou ik niet te lang wachten met een ritje naar Big Bazar, want óf het wordt straks uit de schappen gehaald, of het is komend weekend allemaal uitverkocht.

Afsteken en gewoon staan kijken. Als ze vragen wie het heeft afgestoken gewoon zeggen dat je het niet weet

Zo is het dus Leo. Gelet op een handje vol buren bij mij in de straat die daar niet blij mee gaan zijn. Zou wel willen stoken maar ja he.

Afsteken en gewoon staan kijken. Als ze vragen wie het heeft afgestoken gewoon zeggen dat je het niet weet

Precies,moet tenslotte een heterdaad zijn,en hoe groot is die kans? op veel plekken,en zeker buiten de steden aardig verwaarloosbaar klein..

Morgen wordt gestemt over de Motie van GL en Pvdd. Er wordt gezegt dat de VVD is bijgedraait maar het argument van Ziengs komt letterlijk uit het debat van VORIGE week.

Volgens minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid wordt dinsdag de knoop doorgehakt. ,,En we hebben goed geluisterd wat er uit alle geledingen uit de maatschappij is gekomen.” Meer wilde hij niet over de kwestie kwijt.

Dus op wat is nou het verbod in de media gebasseerd?? Even de emotie uit laten gieren maar misschien wordt de soep niet zo heet opgedient als de media nu doet geloven..

Ze kunnen helemaal niet aan cat 1 komen. Dat zou via brussel moeten gebeuren en dat is kansloos.

Ik herhaal het nog maar een keer, maar het is natuurlijk geen toeval dat dit nu al door “Haagse bronnen” naar buiten wordt gebracht. Dit is met voorbedachte rade met als doel om de reactie in de maatschappij te peilen. Net als de avondklok. Dus als er geen heftige reactie komt kunnen zij het veilig zonder al te veel politieke schade doorvoeren. Vrijdag valt de hamer, dus laat van je horen via mail, socialmedia e.d.

Er zitten hier hele slimme mensen met connecties, ook met vuurwerkbranch. Ik heb een idee voor een ludieke actie om nog een noodkreet te laten horen!

Komende woensdag op 11:15 geven Rutte en Hugo een vraag moment op facebook. Wellicht kunnen we hier onze noodkreet laten horen. (geen idee of bepaalde hashtags gefilterd kunnen worden, misschien dan niet verstandig dit hier al aan te kondigen) maar de eerder gebruikte #laatonsvieren is een mooie

https://twitter.com/MinPres/status/1325732445774295041

Ik herhaal het nog maar een keer, maar het is natuurlijk geen toeval dat dit nu al door “Haagse bronnen” naar buiten wordt gebracht. Dit is met voorbedachte rade met als doel om de reactie in de maatschappij te peilen. Net als de avondklok. Dus als er geen heftige reactie komt kunnen zij het veilig zonder al te veel politieke schade doorvoeren. Vrijdag valt de hamer, dus laat van je horen via mail, socialmedia e.d.

GAS EROP! Laat ze merken dat ze stemmen kwijt raken op deze manier! Vergeet niet dat er verkiezingen aankomen, dus laat maar horen dat je stem weg gaat bij de VVD als dit door wordt gezet!

Je kunt de VVD appen:

https://www.vvd.nl/whatsapp/?fbclid=IwAR30Otr-NJP87vbmnb4HZfcezSnFcgDNevHY5shaPblzmNmp0o95H5q_qC4

Hier ben ik ook heel erg benieuwd naar. Overigens ook over F2. Theoretisch mogen ze niet zomaar aan de verkoop komen. Dus zou het daarmee een afsteekverbod worden? Dat strookt weer niet met de berichten over compensatie.

Ik heb er een speciaal topic voor aangemaakt.
https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?59315-Vuurwerkverbod-Wat-mag-er

Wat spelen ze toch een smerig spel... dit heeft niets meer met de 'overbelaste' ziekenhuizen te maken. Het enige wat voor hun nu telt is hun eigen agenda. Als het verbod er voor dit jaar komt, wat er wel zo uit ziet, dan gaan ze dit volgend jaar gelijk oppakken om een algeheel verbod er doorheen te krijgen. Ze misbruiken corona nu gewoon om alvast een stapje verder te zijn.

Ik heb er in ieder geval geen vertrouwen meer in...

Kunnen we niet een bericht eruit sturen naar ALLE winkeliers om met tegenwoord te komen ? Ik kan bijvoorbeeld winkels hier berichten ? Als we dat allemaal doen, misschien heeft dat nut?

Dit is waanzin, eerst zou het goed komen als de cijfers gingen dalen. Dan dalen ze en praten ze nog over een verbod! Ik ben sprakeloos en zal mij hier niet verder uittypen... denk dat velen ook denken wat ik denk.

Prima dat er alles aan gedaan wordt om een tegengeluid te laten horen maar probeer de emoties niet te erg de overhand te laten nemen in het sturen van mails/berichten naar politici of media. Dat kan namelijk alleen maar averechts werken en gaat niet positief bijdragen in het beïnvloeden van hun standpunt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan