UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thnx koning , gewoon nog afwachten. Er zou volgens de media ook een avondklok komen en die komt er ook niet

Van onze vrienden van AVP, er is nog hoop:

Bekijk bijlage 57232

Je bent me net voor! Had al een screenshot gemaakt en wilde hem net posten!

Wat sommige mensen zeggen is ook niet helemaal waar. Tuurlijk kan het als nog mogelijk doorgaan... De media kan zeggen dat het definitief is, maar als het besluit uiteindelijk toch anders blijkt te zijn, zal dit gewoon bijgedraaid worden. Er werd toen ook een tijd gezegd dat sporten weer niet meer zou mogen, maar uiteindelijk bleek dat ook helemaal niet waar te zijn...

"De VVD keerde zich eerst tegen zo’n verbod, omdat daarmee het laatste pleziertje voor mensen zou worden afgepakt. Nu zal de partij er toch mee instemmen. “Vanwege de belasting van de zorg en de politie”, aldus VVD-Kamerlid Erik Ziengs."

Ziengs zegt zelf in de pers dat hij akkoord is.

Die quote is van vorige week en wordt nu volledig uit zijn verband gerukt!!

Ik weet niet of zij hier zin in hebben. Viel mij bijvoorbeeld vandaag op dat een van de importeurs zijn berichten op de Facebook pagina tegen het verbod heeft verwijderd.

Houd ik je aan!

19198941-strange-man-eat-his-shoes-with-a-salad-eat-shoelaces-as-spaghetti.jpg

Zo is het dus Leo. Gelet op een handje vol buren bij mij in de straat die daar niet blij mee gaan zijn. Zou wel willen stoken maar ja he.
Berichten als deze snap ik niet zo goed.
Die buren zijn er toch ook als je wel legaal mag afsteken? Of vlucht je dan ook de straat uit?

Ik ga zeker niet de hele avond staan stoken als er een verbod komt maar reken maar dat er flink wat de lucht in gaat. Hoogstwaarschijnlijk zijn dit een hele rits compounds die ik maar 1x aan hoef te steken.

Als zelfs de liefhebber het koppie laten hangen dan ziet het er somber uit volgend jaar.

"De VVD keerde zich eerst tegen zo’n verbod, omdat daarmee het laatste pleziertje voor mensen zou worden afgepakt. Nu zal de partij er toch mee instemmen. “Vanwege de belasting van de zorg en de politie”, aldus VVD-Kamerlid Erik Ziengs."

Ziengs zegt zelf in de pers dat hij akkoord is.

En dit heeft een ander medium opgetekend:

VVD: ’Geen draai’
VVD-Kamerlid Ziengs, tegenstander van een totaalverbod, had aangedrongen op de steunmaatregelen. Hij bestrijdt dat hij is gedraaid op het onderwerp. „Ik heb neuzen geteld, en zie ook wel welke kant het op gaat. Ik heb oog voor de zorg en de politie. Dat betekent nog niet dat er een totaalverbod moet komen.”

Hij wil nog wel weten of er is nagedacht over de ’averechtse effecten’ van een vuurwerkverbod, zoals het probleem met handhaving of een mogelijke toename van illegaal vuurwerk. „Die antwoorden heb ik nog niet gehad. We moeten natuurlijk niet het paard achter de wagen spannen.”

Overigens schrijf je dat "hij akkoord" gaat maar zo werkt het niet. Zijn partij gaat wel of niet akkoord en er komen steeds meer signalen binnen dat de VVD helemaal nog geen besluit zou hebben genomen.

Ik word qua emotie heen en weer geslingerd. De ene 5 minuten zit ik in zak en as, de volgende 5 minuten gloort er weer wat hoop. Ik volg Gizmo, die tussen alle nieuwsberichten/appjes/etc enige nuancering brengt in de koortsachtige sfeer van vandaag. Ik vrees met grote vrezen..... Maar zolang er niets definitief is, laat het de kamerleden/partijen weten hoe je erin staat!

Ik heb vandaag allerlei mails teruggehad over mijn betoog welke ik gisteravond naar de 150 kamerleden heb gestuurd, minstens 7 VVD-leden gaven vandaag aan dit door te zetten naar heer Ziengs. Ik hoop dat hij zo gek wordt van alle mails van zijn collega’s met mijn betoog erin dat ie hem wel móét lezen :D

Neuh, Ziengs laat dat bij z'n hulpjes liggen en heeft z'n positie al gekozen. Terugkrabbelen is heel moeilijk voor een politicus.

Het walgelijke Facebook bericht van groen slinks is niet heel hoopvol te noemen moet ik zeggen.

Mocht er onverhoopt toch geen verbod komen, dan pleur ik er nog een bestelling van 500 eu tegen aan. En ik wil ook met alle liefde een schoen opeten als dat betekent dat het verbod er niet komt :)

Politie blij met vuurwerkverbod, branche baalt: 'Ik heb alles al ingekocht' - https://nos.nl/l/2355913

Toch andere berichtgeving:
'het voornemen van het kabinet'
'in de pijpleiding zit'

Wel weer erg slecht artikel zeg, man man man.:frusty:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan