Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Inderdaad, het is in eerste instantie een beslissing van de staatssecretaris.Doe nou eens even rustig man. Ten eerste is het geen beslissing die in handen ligt van de Kamer, en ten tweede wéten we het gewoon nog niet. Dus ja, je mag denken dat er een verbod komt, maar paniek zaaien is echt niet nodig.
Ja tuurlijk had je anders verwachtOok de beroepsvereniging van Spoedeisende Hulp Artsen (NVSHA) steunt het plan.
Ik zie er niet veel positiefs in, alles neigt naar een verbod. Die schadeloosstelling komt er wel, die paar miljoen ligt men echt niet wakker van.Hier nog even de hele tekst van de mail, zitten wel wat geruststellende punten in:
Hartelijk dank voor uw mail aan de Tweede Kamerfractie van het CDA. Wij begrijpen uw vragen over het mogelijke vuurwerkverbod en willen graag in deze mail ons standpunt uitleggen.
De regering heeft inmiddels toegezegd om binnen twee weken met een visie en een besluit over de jaarwisseling te komen. Hoe dat eruit gaat zien, inclusief kerst, oud en nieuw en het vuurwerk zullen ze dan communiceren.
Het CDA wilt niet doof zijn voor de oproep vanuit de zorg en daarom zijn we zeker bereid om dit jaar eenmalig een vuuwerkverbod te steunen. Ziekenhuizen kunnen mogelijk het aantal vuurwerkslachtoffers niet aan. We willen niet doof zijn voor deze oproep vanuit de zorg. Daar staat tegenover dat een vuurwerkverbod er wel echt significant aan moet bijdragen dat er minder vuurwerkslachtoffers in het ziekenhuis belanden. Er zal mogelijk nog steeds illegaal vuurwerk afgeschoten gaan worden.
Echter willen wij hierin wel eerst het regeringsbesluit afwachten. Er zitten namelijk nog wel wat haken en ogen aan, bijvoorbeeld de handhaving hiervan en de bestrijding van illegaal vuurwerk.
Verder wilt het CDA dat er een vorm van schadeloosstelling moet zijn richting ondernemers bij een eventueel vuurwerkverbod dit jaar. Voor ons staat namelijk vast dat een vuurwerkverbod voor dit jaar gepaard zou moeten gaan met een compensatie/schadeloosstelling voor vuurwerkondernemers.
Ik zie er niet veel positiefs in, alles neigt naar een verbod. Die schadeloosstelling komt er wel, die paar miljoen ligt men echt niet wakker van.
Paar miljoen ? De omzet was vorig jaar 77 miljoen ....
Dat lijkt me een bedrag, waar ze niet zomaar overheen stappen.
Dat is wisselgeld, de hele corona steun kost miljarden, KLM, Horeca, eerste golf steun, nu de tweede golf steun. En je hebt het over 77 miljoen omzet dat is anders dan kosten.Paar miljoen ? De omzet was vorig jaar 77 miljoen ....
Dat lijkt me een bedrag, waar ze niet zomaar overheen stappen.
Zal vanavond eens wat op papier zetten om te mail naar o.a. CDA. Met name wat cijfers uitzoeken.