UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
En voor de duidelijkheid: De motie van vandaag zegt nog niets over de daadwerkelijke uitkomst over het besluit aankomende vrijdag/dinsdag. Kan me gewoonniet voorstellen als de besmettingen zo hard terug lopen dat dit besluit doorgezet gaat worden. Iedereen moet die politici blijven bestoken met mails die gebaseerd zijn op enkel feiten.

Motie is slechts een signaal voor het kabinet om ergens mee aan de slag te gaan. Maar VOLGENS HET NIEUWS, EN DUS NIET VOLGENS DAADWERKELIJKE FEITEN, is het kabinet er al mee bezig. Motie of geen motie.

Je hebt helemaal gelijk, blijven bestoken. Niet kritisch bedoeld, maar weet niet precies wie allemaal al gemaild heeft. Heb jij al gemaild?

Kreeg dit terug als reactie namens Erik Ziengs.

Hartelijk dank voor uw mail.

"Doorgesnoven en volgezopen idioten menen rond de jaarwisseling hulpverleners te moeten bekogelen met vuurwerk, vaak zwaar knalvuurwerk, vuurpijlen en voornamelijk illegaal vuurwerk. Na de jaarwisseling werd besloten om de vuurpijlen en knalvuurwerk categorie 3 te verbieden. Kleine bedrijven zoals de fietsenmakers en andere detailhandelszaken die jaarlijks een stukje extra omzet konden maken, werden nu opgezadeld met onverkoopbare voorraden. Het gevolg van dit besluit werd als ondernemersrisico afgedaan. Reden voor de VVD om de motie-Ziengs/Zegerius in te dienen en te eisen dat er een vergoeding zou komen. Deze motie werd met steun van meerdere partijen aangenomen. Het is wrang dat ondernemers die nu legaal vuurwerk wilden verkopen, telkenmale de dupe zijn van letsel dat voornamelijk veroorzaakt wordt door het illegale spul.

Daarmee kom ik bij de meer dan 1.500 ondernemers die nu geconfronteerd worden met een verkoopverbod. Ik heb me daar in de media al over uitgelaten, waarbij de uitgesproken quotes slechts onderdeel uitmaken van mijn volledige bijdrage. Ik realiseer me ten volle dat de zorg opnieuw een hele zware tijd doormaakt en elke oplossing om overdruk te voorkomen onderschrijft. De vraag blijft of het vuurwerkverbod dan ook het verwachte resultaat heeft. Wij zijn daar niet zeker van. Het was ook voor de zorg en hulpverleners dat we het besluit hebben genomen om knalvuurwerk categorie F3 en vuurpijlen te verbieden.

Het kabinet heeft nu voor een volledig vuurwerkverbod gekozen. Hierdoor hebben meer dan 1.500 ondernemers een enorme financiële strop. Voorraden zijn ingekocht en ondernemers moeten dit nu een jaar voorfinancieren. Daarnaast zitten de importeurs ook met een enorme financiële strop. De VVD pleit dan ook voor een ruimhartiger compensatie. Mijn fractie wil niet meer horen dat dit ondernemersrisico is."

Dat klinkt eerlijk gezegd niet al te best...

Kreeg dit terug als reactie namens Erik Ziengs.

Hartelijk dank voor uw mail.

"Doorgesnoven en volgezopen idioten menen rond de jaarwisseling hulpverleners te moeten bekogelen met vuurwerk, vaak zwaar knalvuurwerk, vuurpijlen en voornamelijk illegaal vuurwerk. Na de jaarwisseling werd besloten om de vuurpijlen en knalvuurwerk categorie 3 te verbieden. Kleine bedrijven zoals de fietsenmakers en andere detailhandelszaken die jaarlijks een stukje extra omzet konden maken, werden nu opgezadeld met onverkoopbare voorraden. Het gevolg van dit besluit werd als ondernemersrisico afgedaan. Reden voor de VVD om de motie-Ziengs/Zegerius in te dienen en te eisen dat er een vergoeding zou komen. Deze motie werd met steun van meerdere partijen aangenomen. Het is wrang dat ondernemers die nu legaal vuurwerk wilden verkopen, telkenmale de dupe zijn van letsel dat voornamelijk veroorzaakt wordt door het illegale spul.

Daarmee kom ik bij de meer dan 1.500 ondernemers die nu geconfronteerd worden met een verkoopverbod. Ik heb me daar in de media al over uitgelaten, waarbij de uitgesproken quotes slechts onderdeel uitmaken van mijn volledige bijdrage. Ik realiseer me ten volle dat de zorg opnieuw een hele zware tijd doormaakt en elke oplossing om overdruk te voorkomen onderschrijft. De vraag blijft of het vuurwerkverbod dan ook het verwachte resultaat heeft. Wij zijn daar niet zeker van. Het was ook voor de zorg en hulpverleners dat we het besluit hebben genomen om knalvuurwerk categorie F3 en vuurpijlen te verbieden.

Het kabinet heeft nu voor een volledig vuurwerkverbod gekozen. Hierdoor hebben meer dan 1.500 ondernemers een enorme financiële strop. Voorraden zijn ingekocht en ondernemers moeten dit nu een jaar voorfinancieren. Daarnaast zitten de importeurs ook met een enorme financiële strop. De VVD pleit dan ook voor een ruimhartiger compensatie. Mijn fractie wil niet meer horen dat dit ondernemersrisico is."
Hier bevestigt Ziengs dus dat het kabinet voor het verbod gekozen heeft?:bonk::bonk::bonk: Aangezien ze er met de VVD zelf in zitten neem ik aan dat hij dat niet baseert op wat hij in de media leest. Dhr Ziengs maakt zich vooral druk om de ondernemers maar blijkbaar alleen daarom....

wat me tegenvalt van Ziengs is dat ie maar blijft hangen op die financiele steun. de grondoorzaak van overlast en de traditie is al aan hem voorbij gegaan dus

op de social media komen nu berichten door dat er intern bij GL gezeik en verdeeldheid is

Er is geen enkel GroenLinks-lid dat tegen een verbod is, dus dat er onrust en verdeeldheid is op dit onderwerp lijkt mij onwaarschijnlijk. Dat dat bij de VVD zou gebeuren klink aannemelijker.

Ik heb dhr van Aalst van de PVV vorige week gemaild en bedankt voor zijn duidelijke woorden in het debat

Ik vind het ook alles behalve hoopvol, weet niet of het een standaard reactie is, maar ik had in mijn mail niet eens zoveel over de financiële gevolgen voor de ondernemers gezegd. Dus op de rest werd niet ingegaan.

Ik heb inmiddels van meerdere fracties een reactie gehad op mijn mail van gisteren. Het valt me wel op dat we allemaal dezelfde reactie retour krijgen maar het is natuurlijk onmogelijk om iedereen die een mail stuurt ook persoonlijk te antwoorden. We krijgen in ieder geval reactie en onze argumenten kunnen wellicht nog nuttig zijn voor Kamerleden om aan te halen tijdens het debat. Inmiddels ook weer een aantal reacties verstuurd. Ik geef de hoop nog niet op.....

Naar aanleiding van de reactie van dhr Ziengs; Het leest alsof de kogel al door de kerk is en zoekt alleen nog een plek voor inslag!

Paar van die groene boomschorseters en dierenknuffelaars kunnen ze bij de VVD toch wel aan, dat veeg je als grootste partij toch zo van tafel. Nu even het gevoel geven dat er geluisterd word, maar daarna gewoon weer terug in het hoekje sturen.

Nou dan is de vvd mijn stem dus kwijt. met andere woorden; ze zijn het eens met een verbod, mits er geld komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan