UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu.nl... 4700 positieve tests... weer 1000 minder dan gisteren... jongens wat zijn ze daar aan het doen... in december zitten we straks weer op 10 besmettingen per dag en dan geen vuurwerk mogen afsteken??????

En waar zijn opeens de leeftijd gegevens gebleven. Kan me herinneren dat ze in het begin de leeftijd vermelden van overleden en mensen die belande in het ziekenhuis.

Maar wordt dit dan een verkoop verbod of ook een afsteek verbod? Ik word helemaal gek hier!!

Helaas jongens... als het zo op nos staat dan kunnen we ervanuitgaan dat de bronnen gelijk hebben.
Alhoewel het natuurlijk nog niet helemaal zeker is, zou ik er nu wel vanuit gaan.

Wat een ellende.

Ik wordt hier ook helemaal gek... hele jaar naar toe geleeft, eindelijk een keer groot ingeslagen en dan dit..er zit totaal geen logica in... moet ik me zoontje ook teleurstellen. Hoe ga ik die uitleggen dat hij in zon verziekt baggerland woont??

Had jarenlang niet verwacht dat de VVD zou toegeven, en dan onder het smoesje van volle ziekenhuizen en politie. Is gewoon het doorvoeren van een steeds linkser wordende politieke agenda van de VVD. Laat ze die idioten besluiten maar eens handhaven aan het eind van het jaar.

Er was iets van een week geleden (of wat langer) een motie ingediend voor het uitbreiden van de capaciteit qua bedden en personeel. De coalitie heeft daar unaniem tegen gestemd. Is dat niet een beetje vreemd? Zeuren over een tekort maar wel tegen stemmen? Er ligt dus iets anders ten grondslag en heeft verder niets meer met corona e.d. te maken. En die Gommers, die wilde geen extra bedden en personeel omdat hij anders bang was dat men zich zou gaan vervelen. Tjeetje wat een belachelijke uitspraak. Maar wel alles en iedereen kapot maken in NL.

Blijf “tegengas” geven!
Laat weten in Den Haag dat je het er niet mee eens bent met goed onderbouwde argumenten.
Daar zijn ze gevoelig voor als blijkt dat de onrust groter is dan ze gedacht hadden.
Of ons dat gaat lukken weet ik niet, maar we moeten onze stem wel laten horen, zeker nu bij VVD en CDA.

Als er officieel bekend gemaakt wordt dat er inderdaad een definitief verbod is moet ik wel echt ff wat anders gaan verzinnen om naar uit te kijken zeg. Ben bang dat ik anders echt depressief ga worden. Ze pakken van veel mensen iets af waar ze vanaf 1 januari al naar uitkijken en een aanzienlijk deel van hun vrije tijd in gestopt hebben.

1e stap wordt denk ik het herschrijven van de show op vuurwerk wat ik nog heb liggen...

PS. mijn gedachten vliegen echt alle kanten op nu. Van verdriet tot haat tot hoop. Van strijdlustig om het verbod te voorkomen tot rebels om bij te dragen aan een tyf*s zooi waar de overheid (en de rest van Nederland) zo erg schrikt dat ze niet weten hoe snel dat verbod terug gedraaid moet worden.

Beide. Algeheel verbod. Het enige dat ze niet kunnen verbieden is bezit, simpelweg omdat het een tijdelijk verbod is.
Hoe zit het eigenlijk met F3 vuurwerk (2" Single shots) dat je nog over hebt van vorig jaar. Is het bezit daarvan wel strafbaar, nu F3 dit jaar niet meer is toegestaan?

Ik ben zo klaar hiermee, vanaf nu ga ik ook gewoon stoken wanneer ik wat wil stoken. Ik hou op met het rekening houden met, jaren gedaan, niks geholpen. Als ik wat wil afsteken, dan doe ik dat.

Dikke schijt aan de overheid, kotsmisselijk.

VVD: ’Geen draai’
VVD-Kamerlid Ziengs, tegenstander van een totaalverbod, had aangedrongen op de steunmaatregelen. Hij bestrijdt dat hij is gedraaid op het onderwerp. „Ik heb neuzen geteld, en zie ook wel welke kant het op gaat. Ik heb oog voor de zorg en de politie. Dat betekent nog niet dat er een totaalverbod moet komen.”

Hij wil nog wel weten of er is nagedacht over de ’averechtse effecten’ van een vuurwerkverbod, zoals het probleem met handhaving of een mogelijke toename van illegaal vuurwerk. „Die antwoorden heb ik nog niet gehad. We moeten natuurlijk niet het paard achter de wagen spannen.”

bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/144...t-jaar-verbod-op-verkoop-en-afsteken-vuurwerk

Ze hebben het over compensatie voor ondernemers hoe zet het met consumenten, Ondernemers zullen wrs gaan omvallen?? Hoe worden wij gecompenseerd??

Ps. Kunnen de verkopers niet een afhaalpunt net over de grens openen???

Ze hebben het over compensatie voor ondernemers hoe zet het met consumenten, Ondernemers zullen wrs gaan omvallen?? Hoe worden wij gecompenseerd??

Ps. Kunnen de verkopers niet een afhaalpunt net over de grens openen???

Geloof mij maar dat de grenzen dan dicht zijn. Of Duitsland belgie gaat hetzelfde doen als Nederland

VVD: ’Geen draai’
VVD-Kamerlid Ziengs, tegenstander van een totaalverbod, had aangedrongen op de steunmaatregelen. Hij bestrijdt dat hij is gedraaid op het onderwerp. „Ik heb neuzen geteld, en zie ook wel welke kant het op gaat. Ik heb oog voor de zorg en de politie. Dat betekent nog niet dat er een totaalverbod moet komen.”

Hij wil nog wel weten of er is nagedacht over de ’averechtse effecten’ van een vuurwerkverbod, zoals het probleem met handhaving of een mogelijke toename van illegaal vuurwerk. „Die antwoorden heb ik nog niet gehad. We moeten natuurlijk niet het paard achter de wagen spannen.”

bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/144...t-jaar-verbod-op-verkoop-en-afsteken-vuurwerk
Tja dat staat er leuk maar ik lees het meer als goedmakertje waarom hij toch echt gedraaid is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan