UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tsja, het is compleet de schuld van de overheid. Zij hadden moeten reguleren. Op zijn minst nitraten tot 2 gram flash. In plaats van thunderkings. De overheid heeft dat echter nooit overwogen, nu zitten ze met de gevolgen.

Tsja, het is compleet de schuld van de overheid. Zij hadden moeten reguleren. Op zijn minst nitraten tot 2 gram flash. In plaats van thunderkings. De overheid heeft dat echter nooit overwogen, nu zitten ze met de gevolgen.
Reguleren is ze onbekend. Zelfs met softdrugs lopen we inmiddels achter op de halve wereld. Waar ze wel goed in zijn is verbod op verbod stapelen waardoor niemand meer weet hoe het nu eigenlijk zit.

Gaan wat vingertjes eraf deze jaarwisseling... verminkt voor het leven. Mede mogelijk gemaakt door???? jullie mogen die invullen.

Sterk stukje van het CDA. Hier hebben ze echt gelijk.

Voor het CDA is het van belang dat onze hulpverleners veilig kunnen werken. En dat gezinnen, ouderen, mensen met huisdieren en kwetsbare mensen óók een leuke oudjaarsavond hebben. Dat bereik je niet met alleen een verbod op vuurwerk. Kern van het probleem is het wangedrag, de anarchie van een groep Nederlanders die het voor de grote groep verpest.

Een intensivering van de handhaving is hard nodig, al was het maar om te voorkomen dat degene die zich wel aan de regels houdt moet toezien hoe een kleine groep het mooie feest verpest door huftergedrag. Maar evenzeer zullen we met elkaar in gesprek moeten over onze collectieve mentaliteit. In landen om ons heen is vuurwerk in ruime mate te koop, maar de Belgen en de Duitsers weten er beter mee om te gaan. Hetzelfde vuurwerk, maar een andere cultuur. De Hollandse ziekte van drugs, drank en ikke ikke is het werkelijke probleem. We hebben elkaar hard nodig om daar verandering in te brengen.

https://www.cda.nl/actueel/nieuws/opinie-waarden-en-normen-gelden-ook-tijdens-oudejaarsnacht

Edit: misschien hebben ze nu wel ingestemd met een tijdelijk verbod, maar ik maak hieruit op dat zij tegen een algeheel verbod zijn en het probleem bij de kern willen aanpakken.

Voor het CDA is het van belang dat onze hulpverleners veilig kunnen werken. En dat gezinnen, ouderen, mensen met huisdieren en kwetsbare mensen óók een leuke oudjaarsavond hebben. Dat bereik je niet met alleen een verbod op vuurwerk. Kern van het probleem is het wangedrag, de anarchie van een groep Nederlanders die het voor de grote groep verpest.

Een intensivering van de handhaving is hard nodig, al was het maar om te voorkomen dat degene die zich wel aan de regels houdt moet toezien hoe een kleine groep het mooie feest verpest door huftergedrag. Maar evenzeer zullen we met elkaar in gesprek moeten over onze collectieve mentaliteit. In landen om ons heen is vuurwerk in ruime mate te koop, maar de Belgen en de Duitsers weten er beter mee om te gaan. Hetzelfde vuurwerk, maar een andere cultuur. De Hollandse ziekte van drugs, drank en ikke ikke is het werkelijke probleem. We hebben elkaar hard nodig om daar verandering in te brengen.

https://www.cda.nl/actueel/nieuws/opinie-waarden-en-normen-gelden-ook-tijdens-oudejaarsnacht

Edit: misschien hebben ze nu wel ingestemd met een tijdelijk verbod, maar ik maak hieruit op dat zij tegen een algeheel verbod zijn en het probleem bij de kern willen aanpakken.

Ik kan er meer uit opmaken, en en. Dus en een vuurwerkverbod en strenger aanpakken van raddraaiers. Maar 1 maakt 2 veel moeilijker. Dus als ze geen vuurwerkverbod hebben wordt het aanpakken van raddraaiers veel makkelijker.

Ik ben gestopt met lezen nadat ze heel Holland ziek noemen omdat we niet allemaal naar de kerk gaan, alcohol drinken en ons geld niet aan de kerk doneren...

CDA is alleen maar geinteresseerd in meer geld voor de politie. Dus verbieden en daarmee een excuus forceren voor meer handhaving. Law and order, je weet wel.

Niet vergeten: CDA-vuurwerkwoordvoerder Van Dam heeft een politieverleden.

Iemand comment het volgende:

Je mag het bezitten maar niet vervoeren. Dat beleid gaat falen. Garagebox huren, aan de verhuurder vragen voor een uitzettingsbevel en met die uitzettingsbevel je vuurwerk vervoeren. Deze vuurwerkhandelaar is hier bewust van en zal waarschijnlijk bij de verkoop van vuurwerk aparte afhaal garageboxen/ containers neerzetten waarbij je met je bewijs van uitzetting je vuurwerk kan halen.

Wat denken jullie hiervan?

Ik kan er meer uit opmaken, en en. Dus en een vuurwerkverbod en strenger aanpakken van raddraaiers. Maar 1 maakt 2 veel moeilijker. Dus als ze geen vuurwerkverbod hebben wordt het aanpakken van raddraaiers veel makkelijker.

Bij nader inzien ben ik het met je eens. Ze erkennen wel dat een verbod niet werkt en als ik het zelf mag invullen erkennen ze dus daarmee ook dat mensen uitwijken naar andere mogelijkheden om vuurwerk te verkrijgen. Toch apart dat ze, na dit inzicht, kiezen voor een verbod dit jaar.

Je kan toch gewoon reguleren via een gedoogbeleid! Raddraaier kan je aanpakken omdat vuurwerk verboden is en bij de huisvader met kids kijk je even de andere kant op.

Ik zou er bij het CDA niet op vertrouwen dat ze onze traditie in stand willen houden. Sterker nog ik zou ze met helemaal niets vertrouwen.

Dat lees ik er helemaal niet in. Volgens mij is dit de kern waar bijna iedereen het altijd over heeft. Een kleine groep verpest het voor de liefhebbers, en dat wordt in dit stuk benoemd.
CDA is nooit voor een totaalverbod geweest volgens mij.

Dat lees ik er helemaal niet in. Volgens mij is dit de kern waar bijna iedereen het altijd over heeft. Een kleine groep verpest het voor de liefhebbers, en dat wordt in dit stuk benoemd.
CDA is nooit voor een totaalverbod geweest volgens mij.

Er is natuurlijk een verschil tussen 'niet voor een verbod zijn' en 'tégen een verbod zijn'. Het CDA is in elk geval geen zekerheidje, maar in beginsel zijn ze geen voorstander van het zomaar en ondoordacht verbieden.

Iemand comment het volgende:

Je mag het bezitten maar niet vervoeren. Dat beleid gaat falen. Garagebox huren, aan de verhuurder vragen voor een uitzettingsbevel en met die uitzettingsbevel je vuurwerk vervoeren. Deze vuurwerkhandelaar is hier bewust van en zal waarschijnlijk bij de verkoop van vuurwerk aparte afhaal garageboxen/ containers neerzetten waarbij je met je bewijs van uitzetting je vuurwerk kan halen.

Wat denken jullie hiervan?

Ik denk dat het te ingewikkeld is om een groot probleem te worden. Het is voor de meesten veel logischer om de gok te nemen en de grens over te rijden. En dan ook meteen voor de buurjongen en je neefje. "Boete splitten we wel, we gokken het erop".

Wordt je vuurwerk ook ingenomen als ze je aanhouden?
of is het echt alleen een boete + de bijbehorende aantekening?

Wellicht is het antwoord al gegeven ergens in de vorige 286 paginas...

Ik denk dat het te ingewikkeld is om een groot probleem te worden. Het is voor de meesten veel logischer om de gok te nemen en de grens over te rijden. En dan ook meteen voor de buurjongen en je neefje. "Boete splitten we wel, we gokken het erop".

Wordt je vuurwerk ook ingenomen als ze je aanhouden?
of is het echt alleen een boete + de bijbehorende aantekening?

Wellicht is het antwoord al gegeven ergens in de vorige 286 paginas...

Hopelijk komt hier nog wat zekerheid over. Indien het alleen een boete is, vuurwerk inname en geen strafblad dan is het inderdaad waard om gewoon de gok te wagen.

Apart, dit stond namelijk op de website van de rijksoverheid:

'In 2020 zijn de verkoopdagen 29, 30 en 31 december. Als consument vuurwerk in het buitenland kopen mag alleen als dit voldoet aan de eisen van de Nederlandse wet. U mag alleen op toegestane verkoopdagen vuurwerk naar Nederland brengen.'

Zo is het altijd geweest voorzover ik het weet omdat je vuurwerk niet mag vervoeren de rest van het jaar. En als je het toelaat je zo oneerlijke concurrentie situaties krijgt op de interne markt.

Maar blijkbaar niet? Ik heb geen flauw idee meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan