UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze ongeregeldheden, want ik denk dat je het daarmee goed hebt verwoordt Viper, zouden volgens mij de aanloop kunnen maar toch zeker moeten zijn naar een kritische blik op de gang van zaken van de afgelopen tijd. Het is noodzakelijk kwaad, mits politiek goed benut. Als het hier om andere zaken dan vuurwerk ging, spon de oppositie er garen bij. Nu hebben we een externe (lees: niet politieke) partij nodig die dat garen gaat spinnen. Zoals ik in de voorgaande posts al zei, iemand die even alles waar we hier al lang weet van hebben keihard onder de neus van de politiek wrijft. En zo hard mogelijk ‘I hate to say i told you so, but i told you so’ roept. Dán kan het zomaar eens de politieke opinie en, wellicht nog veel belangrijker, de publieke opinie bijsturen. Want alle genoemde redenen voor het verbod zijn hiermee én met de twijfel over handhaafbaarheid bij de burgemeesters her en der in de praktijk voor 100% ontkracht.

En laten we bij echt rellen vooral weg blijven en weg kunnen blijven.

Stuur dit even naar de bpn, vuurwerkcheck en de vuurwerkvrouwen. De branche heeft die spindoctor nodig.

Prachtig hoe gisteravond het vertrouwde geroffel weer aanzwol. Of het zoden aan de dijk zet weet ik niet maar een sterker signaal kun je als community bijna niet afgeven. Normaal ben ik er niet zo van omdat het vooral negatieve nieuwsstromen op gang brengt, maar het gaf gisteren toch weer even een gevoel van eenheid (hoewel het slopen wat mij betreft achterwege mag blijven). Bovendien kunnen we er in dit uitzonderlijke geval uiteindelijk baat bij hebben. Laat ze het maar even horen en voelen. Die 'paar' vuurwerkliefhebbers gaan wel op hun rug liggen...niet dus :).

Met dit vuurwerkverbod komt niemand eruit als winnaar, behalve politieke partijen die hun agenda er doorheen hebben kunnen drukken.

-De zorg wordt niet significant ontlast. Het is een druppel op de gloeiende plaat. Dit wordt helaas door politici wel geïndoctrineerd bij het Nederlandse publiek om het goed te praten. Als ze de zorg willen ontlasten moet de focus op Corana liggen en is al aangeven vanuit zorgbranche en ik hoor hetzelfde door (IC)personeel die dicht bij mij staan.

-De vuurwerk liefhebber verliest zijn paar uurtjes waar hij/zij vuurwerk mag afsteken.

-Handhavers zien alleen maar hun taken toenemen daar het allemaal op hun bordje komt. Het ene verbod zorgt voor het andere verbod door verschuivingen die plaats vinden. (Carbid, eerder vuurwerk afsteken, illegaal vuurwerk, naar DE en BE, illegale feesten, alcohol)

Als de vuurwerktraditie normaal doorgang had kunnen vinden waren er veel meer winnaars. Wij, als vuurwerk liefhebber, vuurwerk ondernemers, handhavers, carbid knallers en ook de zorg daar er uiteindelijk beter gehandhaafd kan worden op Corona maatregelen die echt effect op de zorg hebben.
Maar helaas moest die deal tussen links en rechts er komen.:bonk:

Stuur dit even naar de bpn, vuurwerkcheck en de vuurwerkvrouwen. De branche heeft die spindoctor nodig.

Ik mag toch hopen dat ze dat zelf ook al hebben verzonnen... maar voor het geval ze nog wat inspiratie nodig hebben; zeker doen.

Heb er alleen een hard hoofd in dat het, zeker wat Bukken en Pleasen van Niet-liefhebbers betreft, heel veel zal opleveren.

Met dit vuurwerkverbod komt niemand eruit als winnaar, behalve politieke partijen die hun agenda er doorheen hebben kunnen drukken.

-De zorg wordt niet significant ontlast. Het is een druppel op de gloeiende plaat. Dit wordt helaas door politici wel geïndoctrineerd bij het Nederlandse publiek om het goed te praten. Als ze de zorg willen ontlasten moet de focus op Corana liggen en is al aangeven vanuit zorgbranche en ik hoor hetzelfde door (IC)personeel die dicht bij mij staan.

-De vuurwerk liefhebber verliest zijn paar uurtjes waar hij/zij vuurwerk mag afsteken.

-Handhavers zien alleen maar hun taken toenemen daar het allemaal op hun bordje komt. Het ene verbod zorgt voor het andere verbod door verschuivingen die plaats vinden. (Carbid, eerder vuurwerk afsteken, illegaal vuurwerk, naar DE en BE, illegale feesten, alcohol)

Als de vuurwerktraditie normaal doorgang had kunnen vinden waren er veel meer winnaars. Wij, als vuurwerk liefhebber, vuurwerk ondernemers, handhavers, carbid knallers en ook de zorg daar er uiteindelijk beter gehandhaafd kan worden op Corona maatregelen die echt effect op de zorg hebben.
Maar helaas moest die deal tussen links en rechts er komen.:bonk:

Absoluut eens.

Vergeet ook niet de 40miljoen compensatie + 15miljoen btw maakt 55miljoen die besteed hadden kunnen worden aan bijvoorbeeld bonussen voor mensen in de zorg.

Dan kunnen ze ook mooi stoppen met alle doorgefokte hondenrassen die aan van alles lijden hun hele leven. Ademhalingsproblemen,hd etc etc. Allemaal zijn ze hypocriet.

Met tegen die tijd overwerkte en geïrriteerde agenten? Gaat gezellig worden, wat een beleid, hoe bedoel je een gat tussen de politiek en de maatschappij?

Ja wordt steeds groter en meer demonstraties.
De besmettingscijfers gaan weer omhoog. Zo ook de spanning in de samenleving met een explosie op de 31e. In het land der blinden is éénoog koning.

Als ik in het filmpje van Pyrotoro zie dat zelfs agenten uit Almere naar Utrecht zijn gegaan om daar een ‘zero tolerance’ beleid uit te gaan voeren en er rondom de agenten heen her en der vuurwerk de lucht in gaat, dan moet je toch wel uit een ei komen wil je blijven geloven dat er komende maand geen problemen gaan ontstaan. We moeten nog ruim een maand, en nu vergt het al zo’n politie-inzet. Ik dacht dat het allemaal wel los zou lopen, maar begin steeds meer op die gedachte terug te komen. We zijn er nog niet. En wij hebben dit al aan zien komen. Wie niet luisteren wil...

Ook wel trieste figuren PyroToro en PyroUtrecht. Je oor volledig laten hangen naar die politie agenten die even langs kwamen kijken om vervolgens geen CAT1 meer af te steken omdat de politie het moment verpest had. Zijn van die mensen die hopen dat het totaal uit de hand gaat lopen + hopen dat veel mensen CAT2 gaan afsteken maar zelf de hele avond met CAT1 staan en pas hun verhaal doen als er geen politie/boa etc. in de buurt is. Als je echt een statement wil maken de 31e moeten dit soort mensen die veel bereik hebben ook meedoen en niet langs de zijlijn toekijken!

Mooi om te zien dat het programma van Danny, aandacht besteed aan dit onderwerp! Ik wordt er zeer blij van. Hieronder de video van aw fireworks, video van “Danny op straat” zal later deze week vermoedelijk online komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan