Undercover Nederland

Pyroboy26

VWC lid
Volgens mij komt er vanavond bij Alberti Stegeman over illegale vuurwerk handel.
Weet het niet zeker, maar om 21.30 op SBS6

Thanks. Zal er even langs zappen rond die tijd. Altijd leuk, vuurwerk op tv. Of het nou positief of negatief is....

Tja, dat is maar net hoe je het zelf op vat. Sommige mensen zouden het negatief opvatten om de handel in vuurwerk zo open op TV blood te leggen maar zelf sta ik er anders in. Laat ze maar ontmaskerd worden. Door zulk vuurwerk waarin ze handelen word onze traditie straks aan banden gelegd.

Ik ga wel kijken maar kan me die aflevering van een paar jaar nog wel heugen en toen was die vrij negatief over vuurwerk . Ging welliswaar toen ook ovee shells

Tja, dat is maar net hoe je het zelf op vat. Sommige mensen zouden het negatief opvatten om de handel in vuurwerk zo open op TV blood te leggen maar zelf sta ik er anders in. Laat ze maar ontmaskerd worden. Door zulk vuurwerk waarin ze handelen word onze traditie straks aan banden gelegd.

Dat is ook hoe ik het zie. Maar ik durf te wedden dat 50% van Nederland het onderscheid tussen legale en illegale knallers niet kent. Hopelijk kan Alberto Stegeman wat verduidelijken maar ik ben bang dat hij voornamelijk voor een sensatie verhaal gaat.

Klopt daar ben ik het mee eens, maar ik denk ook, Al die zware groundsalutes waar mensen tegenwoordig mee lopen te kloten in Nederland is een symptoom van een probleem wat door onze eigen overheid is veroorzaakt. Al hadden we in België gewoon nog fatsoenlijke knallertjes kunnen kopen dan had al die teringzooi uit Polen nooit op de markt verschenen hier. Omdat we in NL al zo weinig mogen neemt die illegale handel steeds extremere vormen aan en de opsporingsdiensten slaan de plank totaal mis, ieder jaar weer word er minder in beslag genomen terwijl er meer deze kant op komt. Het gaat nu zelfs zo ver dat we nieuwsberichten zien van mensen die met 600 gram aan vuurwerk opgepakt worden, en liefhebbers die flinke straffen krijgen voor doorgelonte nederlandse cakes. :frusty:

Prima dat er aandacht aanbesteed wordt maar we weten allemaal dat het op sbs 6 om sensatie gaat dus dan zou het contrast tussen legaal en illegaal niet aan de orde komen. Mocht dat wel zo zijn dan siert ze dat alleen maar. Deze zware zooi moet van straat, dit voor het bewaren van onze hobby

Toch wel heftig... die vent staat gewoon zijn potje vuurwerk af te steken. Staan er mongolen achter hem met een cobra met wasbenzine. Zeg maar dag met je gewone leventje.

Ongelovelijk die idioten die dit soort spul in een woonwijk afsteken in de buurt van anderen.

Dat blijft ook altijd mijn grootste angst. Dat er van die idioten lopen te stunten en mij net over het hoofd zien.

Al 2x een 'gaat net goed-ervaring' gehad.

1x ging ik op de fiets met een noodvaart naar huis om het 0:00 moment met de familie te vieren. Probeerden een paar gekken zo'n electriciteitskastje op te blazen met wat ik denk een vastgebonden lawinepijl... Precies de ontploffing op 3 meter van mij.

Een andere keer vlak voor een kroeg zo'n nitraat ofzo vlak voor de voeten gekregen.

Toch niet normaal dat dat gewoon gebeurd terwijl je zelf gewoon netjes met Nederlands vuurwerk om gaat.

Prima dat er aandacht aanbesteed wordt maar we weten allemaal dat het op sbs 6 om sensatie gaat dus dan zou het contrast tussen legaal en illegaal niet aan de orde komen. Mocht dat wel zo zijn dan siert ze dat alleen maar. Deze zware zooi moet van straat, dit voor het bewaren van onze hobby

Okay, het blijft sensatie-TV, maar ze hebben het tot nu toe in ieder geval wél steeds heel duidelijk over ILLEGAAL vuurwerk.

Toch wel heftig... die vent staat gewoon zijn potje vuurwerk af te steken. Staan er mongolen achter hem met een cobra met wasbenzine.

Ongelovelijk die idioten die dit soort spul in een woonwijk afsteken in de buurt van anderen.

Inderdaad verschrikkelijk. Dit zijn van die figuren die niet om weten te gaan met vuurwerk, in dit geval een cobra wat al helemaal laat zien hoe dom je wel niet bent, en het voor anderen verzieken. Dan zie ik ook nog is dat jochie van 14 wat in dat spul handelt. Ga ik me toch van achter de oren krabben eerlijk gezegd..

Dit is het trucje zoals Alberto dat al jaren herhaalt. Niets schokkends, niets nieuws.

Iedereen weet dat er op sociale media, in cafés en uitgaansgelegenheden, op sportclubs, op middelbare scholen en zelfs in het gemiddelde kantoorgebouw een levendige handel in illegaal vuurwerk bestaat. Van alle kanten wordt het zwaarst mogelijke vuurwerk aangeboden, men hoeft er niet eens moeite voor te doen.

Ik had ergens de hoop dat Alberto nu eindelijk eens een grote handelaar en wellicht een heel netwerk zou onthullen en oprollen. Helaas blijft het bij het gebruikelijke gerommel in de marge: wat nitraatjes kopen hier, een lawinepijl kopen daar. Om uiteindelijk de uitzending afsluiten met de aanhouding van een tussenpersoon die slechts een rol, een tiental pakjes nitraten en een handvol shells af komt leveren. En dan doen alsof een zéér grote handelaar is aangehouden.

Begrijp me niet verkeerd. Alle illegale vuurwerk dat van de straat verdwijnt is meegenomen. Maar dit is zwaar overdreven sensatietelevisie.

Jammer, een gemiste kans.

Laatst bewerkt:
Dat die jongen van 14 handelt begrijp ik wel, makkelijk geld verdienen. Maar dat dezelfde jochie aan dat spul kan komen, dat snap ik dus niet. Handelaren moeten echt eens goed nadenken voordat ze aan kinderen zware spul verkopen. Ik ben voor het afschaffen van alle zware knallers vanaf 2 gram flash.

Kent iemand het verhaal van die man die zijn duim heeft verloren met die cobra? Hoe kon die zo snel afgaan?

Als die politie ook eens liet zien hoe makkelijk de lontjes uit een rotje gaan. Had vroeger soms pakken waarvan de helft van alle lonten eraf lagen haha top kwaliteit was dat :p

Toch wel heftig... die vent staat gewoon zijn potje vuurwerk af te steken. Staan er mongolen achter hem met een cobra met wasbenzine. Zeg maar dag met je gewone leventje.

Dat blijft ook altijd mijn grootste angst. Dat er van die idioten lopen te stunten en mij net over het hoofd zien.

Al 2x een 'gaat net goed-ervaring' gehad.

1x ging ik op de fiets met een noodvaart naar huis om het 0:00 moment met de familie te vieren. Probeerden een paar gekken zo'n electriciteitskastje op te blazen met wat ik denk een vastgebonden lawinepijl... Precies de ontploffing op 3 meter van mij.

Een andere keer vlak voor een kroeg zo'n nitraat ofzo vlak voor de voeten gekregen.

Toch niet normaal dat dat gewoon gebeurd terwijl je zelf gewoon netjes met Nederlands vuurwerk om gaat.

Ik heb ook al 1 keer zo'n ervaring gehad, mijn overburen vonden het leuk om illegaal vuurwerk in een glazen vodkafles te doen en dan snel weg te rennen, waar ik rustig stond te stoken... Stelletje mongolen...

Vond het een duidelijke aflevering, inderdaad jammer dat wederom de grote jongens buiten schot blijven.
Het is inderdaad te bizar, 5 inch salute wil jij niet in de straat hebben

Back
Bovenaan