Undercover Nederland

Sensatie aflevering hoor. Vooral het laatste stuk, hij deed net alsof die hele parkeerplaats ieder moment de lucht in kon gaan... En dan de politie het vuurwerk laten uitladen. Had dan de EOD gebeld om het plaatje geloofwaardiger te maken voor hemzelf.

Zo zie je maar dat knoeien met vuurwerk en zeker met illegaal vuurwerk levens gevaarlijk is.Ook nu reageren er weer personen die er erg laconiek over doen en dat het allemaal niet zo gevaarlijk is.Stook verstandig en behoud zo de traditie.

Alle knallers boven de twee gram moet van straten verwijdert worden. Een cobta 6 of gelijkwaatdige knaller hoort niet thuis in een straat waar gezinnen met pret willen stoken.

Kent iemand het verhaal van die man die zijn duim heeft verloren met die cobra? Hoe kon die zo snel afgaan?

Het lijkt mij eerder dat meneer een slechte namaak cobra heeft gehad waarbij hij de pech had de cobra zo snel tot ontploffing te hebben. De echte echte DBE Cobra's zijn op zich van goede kwaliteit. Het voorbeeld met het losse lontje in de Cobra 7 vind ik dan ook niet zo goed maar komt constant terug in verschillende programma's.

Blijft natuurlijk feit dat het hartstikke erg is als je door andersmans schuld voor het leven verminkt bent (in het geval van de wasbenzine) maar vergeet niet dat dit misbruik is van illegaal vuurwerk. Als ik een fles wasbenzine neerzet en er een thunderking in afsteek heb je ook een beste steekvlam. En als ik een molotov cocktail maak, kan ik ook alles wat ik wil in de fik zetten.

Vind het dan ook erg jammer dat in een dergelijk programma als voorbeelden voornamelijk misbruik wordt getoond (Shells op de grond, flashknallers met benzine, knallers in een koelkast, shells onder bruggen etc). ik ontken niet dat het gebeurt, maar denk dat je juist met het tonen van dit onjuiste gedrag je een verkeerd signaal afgeeft.

Nogmaals, begrijp me niet verkeerd, ben 100% voor minder slachtoffers en ongelukken, maar vind de manier waarop het vuurwerk wordt behandeld in het programma niet juist en dat vind ik jammer.

Natuurlijk, elk slachtoffer is er 1 te veel. Vind het wel heel jammer dat de media alles altijd zo op dikt. Vlinders zijn geen bommen, salutes zijn geen bommen ,Het is vuurwerk
Natuurlijk gaat de wasmachine stuk de druk kan ook nergens heen, maar het vuurwerk is ook niet bedoeld om dingen mee op te blazen. In nederland moet er gewoon eens normaal met vuurwerk om worden gegaan..

Natuurlijk, elk slachtoffer is er 1 te veel. Vind het wel heel jammer dat de media alles altijd zo op dikt. Vlinders zijn geen bommen, salutes zijn geen bommen ,Het is vuurwerk
Natuurlijk gaat de wasmachine stuk de druk kan ook nergens heen, maar het vuurwerk is ook niet bedoeld om dingen mee op te blazen. In nederland moet er gewoon eens normaal met vuurwerk om worden gegaan..

Inderdaat moet er goed mee om worddn gegaan maat dan wel met legaal vuurwerk.een ongeluk zit in een klein hoekje en professioneel vuurwerk richt meer schade aan

iedere boeren l*l kan tegenwoordig aan het zwaarste spul komen...
tuurlijk zal er altijd zwaar spul te verkrijgen zijn, maar ik hoop echt dat dit vanaf 2017 stukje bij beetje minder wordt, zoals het vroeger was dat je echt moest zoeken als je wat wou hebben, en in mijn ogen waren dat ook de liefhebbers die weten hoe je er mee om moet gaan.
maar nu kan iedereen het wel krijgen, en juist daar zit het hem in qua overlast buiten oud en nieuw om, vernielingen en onkundig gebruik/misbruik.
ik had trouwens ook liever gezien dat ze die dwaas met zn o.a. coke en pillen hadden aangehouden! want hij handelde in alles.

Heuyy ben een beetje aan het zoeken geweest maar heb nog geen topic gevonden over vuurwerk opslaan... moet nog iets beter de weg leren hier maar kan iemand vertellen of dat topic al bestaat of dat ik een nieuwe moet aanmaken. (Zo ja hoe dan?)

Maar het vuurwerk is ook niet bedoeld om dingen mee op te blazen. In Nederland moet er gewoon eens normaal met vuurwerk om worden gegaan..

Vind ik al jaren.
Maar helaas is al decennia de traditie dat er (openbaar) straatmeubilair gesloopt wordt door tuig.
Hoeveel campagnes de overheid er aan besteed heeft, je ziet het ieder jaar weer.
En helaas zijn die zware knallers een mooi middel om een bushokje, brievenbus, enz. op te blazen.

En dit is al jaren aan de gang in Nederland.
Waarom kan er in België en Duitsland wel een levende kerststal in een dorp of stad neergezet worden, maar kan dit in Nederland niet, omdat het toch steevast gesloopt wordt.

Vroeger toen ik klein was, ja dat was heel erg vroeger.
Reed ik een rondje door het dorp waar ik woonde (Ingen), om te kijken of de telefooncel opgeblazen was, de klok van de Rabobank gesloopt was en of de brievenbussen nog heel waren.
Dan heb je het over de jaren 80/90.

Alle knallers boven de twee gram moet van straten verwijdert worden. Een cobta 6 of gelijkwaatdige knaller hoort niet thuis in een straat waar gezinnen met pret willen stoken.

Ik ben voor het afschaffen van alle zware knallers vanaf 2 gram flash.

Ja, laten we Categorie 3 flashknallers (consumentenvuurwerk vanaf 18) verbieden (0,6 t/m 5 gram Flash), top idee... Helaas denk ik niet dat dit een zinvolle optie is.
Let wel: in Nederland vinden sommige mensen misschien 2 gram Flash de max, terwijl dit in landen als Spanje en Oost-Europese landen net zo standaard is als een Nederlandse donderslag.
Dit probleem los je niet op. Al die knallers die in categorie 4 vallen blijven bestaan en de knallers die nog geen CE keurmerk hebben voor categorie 4 krijgen in 2017 gewoon een CE sticker denk ik. Bovendien is het afgeven van CE Categorie 4 vuurwerk (Cobra's, Delova Rana's, shells, etc.) aan mensen zonder papiertje net zo illegaal als dat in 2017 zal zijn.
Eens, dat Categorie 4 spul hoort niet in de handen van een niet-professional maar ik vrees dat die handel blijft bestaan.
Zie wat er met shells en profblokken gebeurt.

Laatst bewerkt:
Jongens dit is toch gewoon om te laggen hoe die over vuurwerk praat
Heb het al vaker gezegd illegale gaat harder ja!
Maar is een stuk veiliger dan meeste legale zooi!
Kijk een maloot die c6 met wasbenzine afsteekt kan niet
En als ik dat hier zie gebeuren krijg die gene ook gwn paar tetsen

Maar als je met illegaal vuurwerk verantwoord omgaat normaal afsteken hoe het hoort
Niet stomdronken dinngen gaat afsteken kan er weinig fout gaan!!

Maar als je van die kneuzen hebt die shells op de grond afsteken
3 cobras aan elkaar vast plakken
Lawinepijlen dingen mee opblazen

Ja zo komt het wel lkkr negatief in het nieuws

Weet je wat ik zo mooi vind stel nederland gaat flash toedienen
En er komen hier ook profblokken en shells STEL he!
Dan koopt wel iedereen die dingen omdat stuk mooier is en dan hoor je ook niemand over ja eigenlijk is dit te zwaar vuurwerk toch?

Maar ja het knalt harder maar ik vind het stuk veiliger

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had toch stiekem de hoop dat hij de gene was achter de grote vangst in Kleef met die 40.000 kilo :p
Maar nee hoor weer pakt hij de snoepjes dealers.. de simpele jongens die een korte taakstraf krijgen en het volgend jaar weer doen. zullen die kleinere handelaren ook gepakt zijn, nadat hij in contact met ze is geweest ?

Vroeger toen ik klein was, ja dat was heel erg vroeger.
Reed ik een rondje door het dorp waar ik woonde (Ingen), om te kijken of de telefooncel opgeblazen was, de klok van de Rabobank gesloopt was en of de brievenbussen nog heel waren.
Dan heb je het over de jaren 80/90.

naar mijn idee werd er toen veel meer gesloopt op straat. alles wat maar kapot kon (gele vuilnisbakjes, straat klokken, telefooncellen etc.) was kapot.

Tja wat zal ik zeggen zolang dit spul in een ander land gemakkelijk gekocht kan worden blijft dit probleem bestaan in nederland . Het is een beetje het zelfde als in drugs handel pak je er 10 op dan heb je de volgende dag weer 10 nieuwe die het verkopen. Verder vond ik alberto zn reactie op het einde zwaar overdreven. Alsof er een grote ramp was verkomen. Feit blijft dat ik ook geen voorstander ben van cobra's , grote shells en dergelijke . Al vind ik een nitraat klapper of chinese rol niet zo erg gevaarlijk . Mits het juist word afgestoken.

Maar als je met illegaal vuurwerk verantwoord omgaat normaal afsteken hoe het hoort

Dan koopt wel iedereen die dingen omdat stuk mooier is en dan hoor je ook niemand over ja eigenlijk is dit te zwaar vuurwerk toch?

Theoretisch heel mooi alleen in de praktijk blijkt altijd dat meer dan de helft van de mensen die illegaal vuurwerk afsteekt er niet mee om kan gaan en het spul altijd onderschat, en dat maakt het juist heel ONVEILIG..

alles waar je op de juiste manier meer omgaat is veilig net zoals vuurwapens maar dat vind ik ook goeie reden om iedereen maar toestaan een vuurwapen te bezitten (zie problemen VS) dus vooralsnog gewoon het zware illegaal spul de straat afhouden.

Dat is natuurlijk flinke onzin wat jij zegt, illegaal is absoluut niet veiliger, gisteren wel gezien och... en de geschiedenis heeft het ook bewezen. Als het mis gaat, gaat het goed mis.... absoluut niet veiliger. Bij normaal gebruik in de juiste setting en in handen van een kenner kan je er veilig mee omgaan maar helaas werkt dat niet zo in de praktijk.

Deze illegale zooi, wat ik ook wel bommen durf te noemen gaan nergens over, de tijd van dat strijkers illegaal waren ligt al mijlen achter ons. Het wordt zwaarder en zwaarder.

Maar goed hier zullen de meningen wel weer over verdeeld zijn en ben ik nu al snel een moraalridder,

Dat is natuurlijk flinke onzin wat jij zegt, illegaal is absoluut niet veiliger, gisteren wel gezien och... en de geschiedenis heeft het ook bewezen. Als het mis gaat, gaat het goed mis.... absoluut niet veiliger. Bij normaal gebruik in de juiste setting en in handen van een kenner kan je er veilig mee omgaan maar helaas werkt dat niet zo in de praktijk.

Deze illegale zooi, wat ik ook wel bommen durf te noemen gaan nergens over, de tijd van dat strijkers illegaal waren ligt al mijlen achter ons. Het wordt zwaarder en zwaarder.

Maar goed hier zullen de meningen wel weer over verdeeld zijn en ben ik nu al snel een moraalridder,

Ik ben het met je eens.
De nitraten en de strijkers van vroeger zijn niet te vergelijken met de c6,Delove Rana etc.
En wat Alberto laat zien is dat jochies van amper 14 handelen in dit (vuurwerk).
3,4,5,12 ich in een woonwijk stoken is vragen om problemen en laat staan de opslag.
Ik heb helaas een paar jaar geleden een woningbrand mee moeten maken en moet er niet aan denken dat er zwaar vuurwerk in de woning lag.
Helaas wil iedereen steeds meer en groter en gaan dan dit vuurwerk goed praten.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan