Uitspraak Reclame Code Commissie m.b.t. reclame Lesli

Weet je wat eigenlijk ziek is ?
Ik sta en demo voor te bereiden komt mij iemand vertellen hoe hij er over denk ( persoon weet zelf wel wie ik hiemee bedoel ).
Zegt dan dat hij de gene is die bij de reclame comissie aan de bel heeft getrokken maar moet dan maar ff niet zeggen dat hij aanwezig is en dat hij gedaan heeft.
Maar wel de hele avond lopen kijken op het terrein en filmen........ blijf dan ook weg.

En observeren ??? Weer een klacht indienen ??? Hou op man !!! Ziek gewoon !!!

Laatst bewerkt:
Dieter, ik kan je helaas niet PM'en wegens je instellingen.

Op het moment van die demo wilde ik niet dat iemand zou weten waar ik mee bezig was. Ik heb toen bewust mijn mond gehouden.
Dat ik een klacht heb over Lesli's labels betekent toch niet dat ik weg zou moeten blijven bij hun vuurwerkdemo's?
Verder snap ik niet waarom je je dit persoonlijk aantrekt.

Dieter, ik kan je helaas niet PM'en wegens je instellingen.

Op het moment van die demo wilde ik niet dat iemand zou weten waar ik mee bezig was. Ik heb toen bewust mijn mond gehouden.
Dat ik een klacht heb over Lesli's labels betekent toch niet dat ik weg zou moeten blijven bij hun vuurwerkdemo's?
Verder snap ik niet waarom je je dit persoonlijk aantrekt.

Ik vat het niet persoonlijk op maar had dan een klacht tegen allen labels gedaan. Je gaf zelf aan dat je bang was dat je weggetrapt werd. Je kan me niet vertellen dat er bij andere niks aan schort. Wat mij stoort is alleen al de opmerking Ik ga in elk geval wel zelf observeren hoe de[/I] labels van Lesli er dit jaar uit gaan zien.Controleer dan alle importeurs.

Laatst bewerkt:
Ik zou per importeur een klacht in moeten dienen. Kun je je voorstellen hoe veel werk dat met zich meebrengt? Met één importeur ben ik al even bezig (geweest). Laat staan met >20.
Zelfde geldt voor de producten. Ik kan moeilijk bewijslast aanleveren van alle producten van Lesli; dat is niet realistisch. Dat is in essentie ook niet nodig - gelukkig maar.
De klacht die is ingediend heeft betrekking op Lesli. De RCC kan op dit moment geen 'monitor and compliance' uitvoeren op een andere importeur, puur omdat daar geen klacht over is ingediend.
Ik ben uiteraard ook benieuwd naar andere importeurs en hun labels voor 2011. Ik zal zeker opletten of ik de term "500 gram" op de labels van andere merken zie. Maar daar kan ik juridisch op dit moment erg weinig tegen doen. Ik ga er dan ook vanuit dat de casus Lesli een signaal afgeeft aan de rest van de importeurs.

Ik zou per importeur een klacht in moeten dienen. Kun je je voorstellen hoe veel werk dat met zich meebrengt.

Ja en ????????

Soms werkt het als je een van de grootste pakt. Dan worden de anderen er bewust van dat ze moeten oppassen. Hij had net zo goed Gbv of Bkv kunnen pakken. Maar hij heeft voor Lesli gekozen. Ik snap niet wat het in dit geval uit maakt welke hij pakt. Lesli of een ander?

Heel mooi. Wat jammer dat ik dit bericht niet eerder gelezen heb. En dan nog ook een klacht ingediend door Darksoul. Schitterend gedaan kerel!

Dit komt ten goede aan de informatieverstrekking aan de consument!

Wel storend dat DS nu aangepakt wordt, omdat hij zijn mond open trekt. Maar dat is blijkbaar gewoon in dit takkeland. Als je je muil houdt en braaf ja en amen zegt, dan ben je welkom. Maar als je kritisch bent en actie onderneemt dan word je voor vuil uitgemaakt.

Laatst bewerkt:
Heren,heren...denk jullie nu echt dat de doorsnee klant die in de laatst drie dagen daar nu naar kijkt of het nu gaat om een 500gram cake of een 450gram.....

De organisators mogen wel oppassen met Darksoul,staat er aangegeven GROOT VUURWERSPEKTAKEL en wordt er consumentenvuurwerk ontstoken gaat hij/zij dit ook nog aangeven.....misleiding zo lust ik er ook nog wel een paar.

Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat de consument, waar wij gewoon ook deel van uitmaken, krijgen waarvoor men betaald. Zou hetzelfde zijn als dat je een vierkante meter vloerbedekking koopt, en eenmaal thuis erachter moet komen dat dit maar 3/4e is van die vierkante meter. Of je koopt een heel stokbrood en als je hem uit de zak haalt mist er een stuk van. Zou jij in zo'n geval dan ook niet teleurgesteld zijn? En zo zijn er nog wel tal van voorbeelden te verzinnen.
Stel je voor je koopt 500 gram goud, en je krijgt er maar 450 mee...lijkt mij gewoon niet kunnen hè? Om maar eens een ietwat prijziger pijnlijk voorbeeld te geven.

Ik stoor me totaal niet aan het 500 gram, wat toch iets minder is verhaal.
Er worden ook cakes verkocht, die giganties groot zijn, qua grote en aantal effecten.
Die laat ik links liggen, want ik ga me rug er niet aan vertillen en ik weet dat een 100 shots cake, minder kruit bevat dan een 19 shots ,,500 grammer''.

Ik werk zelf in de voedingsmiddelen industrie en die brance is het ook vaak halve waarheden.
Zuivel met goede bacterieen, waarom krijg ik er maagzuur van?
Witbrood met net zo veel vezels, als bruinbrood.
Alleen voegen ze er houtvezels bij, maar daar heb je als mens niks aan, want houtvezels verteerd je lichaam niet.
Lichtbier, nou als je een krat lightbier leeg drinkt, krijg je net zo'n dikke buik, als je een gewoon krat bier leegdrinkt.

En zo kan ik tig kantjes voortypen met halve en onjuiste waarheden, uit de voedingsmiddelen brance.

Je moet als consument gewoon opletten.
Bedrijven bieden je dingen aan, omdat ze er zelf beter van worden en niet omdat jij zo'n toffe peer bent.
Want ja, je moet jezelf een mazzelpik noemen, als je ongewenste goud kan omwisselen voor geld.
Alleen verdient de betreffende koper er ook dik aan, want je krijgt minder geld dan wat de goudprijs echt is.

Heren,heren...denk jullie nu echt dat de doorsnee klant die in de laatst drie dagen daar nu naar kijkt of het nu gaat om een 500gram cake of een 450gram.....

De organisators mogen wel oppassen met Darksoul,staat er aangegeven GROOT VUURWERSPEKTAKEL en wordt er consumentenvuurwerk ontstoken gaat hij/zij dit ook nog aangeven.....misleiding zo lust ik er ook nog wel een paar.

Iedereen kan een andere defenitie van een groot vuurwerkspektakel hebben. Daar kun je niet op oordelen. Maar volgensmij heeft iedereen hetzelfde idee van wat 500 gram is. Daarom vind ik ook terecht dat er actie is ondernomen en ben ik het met Danny eens.

Zo het gaat er weer hard aan toe. De consument kijkt over het algemeen niet naar het kruitgewicht. Zoals ik al eerder eens heb aangegeven zien wij als freak dingen anders dan een doorsnee consument. Voor de consument maakt het niet zoveel uit of er nu 475 Gram kruit in zit en er staat 500 Gram op. Met de CE is geloof ik zelfs verplicht om het exacte kruitgewicht te vermelden. Het zou dan nu ook vrij weinig meer uitmaken. Wel vraag ik mij af waarom DS voor lesli gekozen heeft, want iedere importeur heeft vast en zeker een product waar 500 Gram op staat wat het dan net niet is. Daarnaast is het ook nog zo dat detaillisten producten ook aanprijzen als 500 Grammer terwijl daar geen sprake van is.

Ik lees dit topic nu voor het eerst.
En ik moet zeggen dat ik het volledig eens ben met DS. Ik heb me er zelf ook wel aan geërgerd dat er een aantal gram op een cake staat die gewoon niet juist is.
Hetzelfde geldt voor een deel ook voor de rollen. Ik moest afgelopen jaar ook een aantal keren uitleggen dat een 100000 klapper niet zoveel rotjes heeft als dat erop staat.

Laat men maar eerlijk zijn over wat er in een product zit. Daarmee kweek je vertrouwen bij de kopers. Dat werkt in bijna alle facetten van het leven zo.
Als je je genaaid voelt dan kom je ergens niet snel weer.
Dus uiteindelijk heb je jezelf ermee als importeur..

greetzzz

DS goed dat je begonnen bent en echt werkenlijk stappen heb ondernomen!
Dit is mijn mening en het oordeel vind ik prima zo!

De term 500gram wordt te veel gebruikt in de naamsvermelding en wekt zo het idee dat alles 500gram is.
Dit geldt ook voor de 200gram's artikelen.

Het klopt helemaal met het CE verhaal,dan moet op het artikel het exacte kruitgewicht vermeld staan.
Daarom vindt ik wel heel bijzonder dat iemand die zeer actief is op een vuurwerksite zo probeerd en het is gelukt om 1 importeur onder uit te halen.

Goed gedaan......

De term 500gram wordt te veel gebruikt in de naamsvermelding en wekt zo het idee dat alles 500gram is.
Dit geldt ook voor de 200gram's artikelen.

Het klopt helemaal met het CE verhaal,dan moet op het artikel het exacte kruitgewicht vermeld staan.
Daarom vindt ik wel heel bijzonder dat iemand die zeer actief is op een vuurwerksite zo probeerd en het is gelukt om 1 importeur onder uit te halen.

Goed gedaan......

En hij zegd zelf al ik blijf Lesly in de gaten houden.
Jij mag ook wel uitkijken Ronny straks controleerd hij jou producten ook.

En hij zegd zelf al ik blijf Lesly in de gaten houden.
Jij mag ook wel uitkijken Ronny straks controleerd hij jou producten ook.

Ik snap je gezanik echt niet hoor, sorry! Maar Darksoul heeft toch gewoon het recht om als consument beroep te doen op een vuurwerkimporteur? Jullie doen nu net of Darksoul slecht bezig is en een importeur de grond in probeert te stampen. Dit is denk ik niet zijn bedoeling, hij bedoelt hiermee te bereiken dat consumenten gewoon eerlijke informatie voor ogen krijgen:)

Als jij nou een show voor mij zou verzorgen waarin 1000 shells verwerkt zitten, verwacht ik toch ook 1000 shells? en geen 750 shells?:wink:

En ik bedoel dit niet aanvallend! Absoluut niet, maar ik hoop dat je onder ogen ziet dat Darksoul eigenlijk gewoon gelijk heeft en daarvoor zijn recht heeft om hier beroep op te doen...

Ik snap je gezanik echt niet hoor, sorry! Maar Darksoul heeft toch gewoon het recht om als consument beroep te doen op een vuurwerkimporteur? Jullie doen nu net of Darksoul slecht bezig is en een importeur de grond in probeert te stampen. Dit is denk ik niet zijn bedoeling, hij bedoelt hiermee te bereiken dat consumenten gewoon eerlijke informatie voor ogen krijgen:)

Als jij nou een show voor mij zou verzorgen waarin 1000 shells verwerkt zitten, verwacht ik toch ook 1000 shells? en geen 750 shells?:wink:

En ik bedoel dit niet aanvallend! Absoluut niet, maar ik hoop dat je onder ogen ziet dat Darksoul eigenlijk gewoon gelijk heeft en daarvoor zijn recht heeft om hier beroep op te doen...

DS heeft wel een punt, maar ik begrijp alleen niet waarom hij speciaal gekozen heeft voor Lesli Vuurwerk... Daarnaast heeft deze hele commotie geen enkele zin meer... Alle producten met CE hebben het exacte kruitgewicht...

Dieter heeft er gewoon een andere mening over.
Klaar uit, zijn mening mag Dieter toch ook dan beargumenteren.

Laatst bewerkt:
DS heeft wel een punt, maar ik begrijp alleen niet waarom hij speciaal gekozen heeft voor Lesli Vuurwerk... Daarnaast heeft deze hele commotie geen enkele zin meer... Alle producten met CE hebben het exacte kruitgewicht...

Ik heb het hele topic gelezen, en in de 1e post die DS maakte, gaf hij al aan dat hij 1 vuurwerkimporteur moest kiezen, en er niet meerdere kon doen.

En over de CE las ik (wist er ook nog niet zoveel van af) dat je dus nog gewoon kan zeggen '500 grammer' op de voorkant, terwijl inkleine lettertjes op de achterkant het juiste kruitgewicht staat.

@topic: Ik wist niet eens dat het niet klopte als er 500 gram op stond, weer wat wijzer geworden.. Gelukkig kocht ik altijd goedkopere potjes en geen 500grammers... :p

Back
Bovenaan