Tweede Kamerverkiezingen 2025

Ik zie een kabinet met Denk, Partij voor de Dieren, PvdA/GroenLinks en D66 wel zitten.
Die komen namelijk op voor mens, dier, en de armere mensen in de samenleving.

Ik denk dat Frans Timmermans wel een goede premier zou zijn. Hij komt zo oprecht en integer over. Maar dat komt ook omdat hij zo dicht bij de bevolking staat.

Ik krijg altijd zo'n warm huiselijk gevoel als ik langs een poster met zijn gezicht er op rijd....

Ik vind dat het ook nog aldoor heel netjes gaat, de plagerijen als men andermans mening ridicuul vindt, zijn nog steeds nauwelijks beledigend te noemen en de ontvangers stellen zich ook nog aldoor sportief op. Dat is nou leven en laten leven, hoe oneens je ook bent, lichtjes uitdelen mag en incasseren moet je als een vent ook kunnen, zwijgen is dan soms ook goud. Iedereen lijkt echt z'n best te doen grenzen van respect in acht te houden, mods hebben volgens mij geen keer hoeven in te grijpen. Mooi hoor :)

Was ook met een flinke knipoog.
Zo iemand ken ik ook, en die zijn er helaas meer dan genoeg!!

Maar dat zijn vaststaande feiten die niet passen in hun eigen "onderzoeken" waaruit blijkt dat corona niet bestaat. En dat soort dingen zijn erg lastig te accepteren voor mensen die gevangen zitten in een algoritme vol antivax sprookjes...
Het zijn juist de meeste mensen die in sprookjes geloven. Dat is namelijk te zien aan de peilingen. Hoe dan dat gl/PvdA, cda zoveel zetels zouden kunnen krijgen?
Kijken mensen niet verder dan het partijprogramma en een verkiezingsdebat?

Ik zou de definitie van ontkennen even opzoeken, want je geeft gewoon een creatief synoniem voor ontkennen. Kon er wel even om gniffelen in alle eerlijkheid. Ook het woord tribunaal heeft een andere/geladen betekenis: "speciale rechtbank, bijvoorbeeld voor berechting van oorlogsmisdadigers " aldus de van Dale. Het riekt toch allemaal naar iets extreems; terechtstellen. Ze hebben trouwens helemaal niemand in gevaar gebracht, mensen die corona een zware griep hebben genoemd wel als ze het voor het zeggen hadden gehad. Achteraf kritische vragen stellen bij het uitgevoerde (nood) beleid mag en is helemaal niks mis mee. Maar de stap naar tribunalen is dan toch weer van de orde gekkigheid. Overigens, graag een bron over je claim van van der Leyen, dan kan het worden gecontroleerd. Iemand anders hier begon bijvoorbeeld over een "totaalverbod op alcohol" in het partijprogramma van GL-PvDA. Dat bleek complete duimzuigerij te zijn namelijk. En de term omvolking heeft ook een schichtig historisch verband, dat weet je vast. In de huidige vorm wordt omvolking gekoppeld aan "planmatige vervanging" van de autochtone bevolking, hetgeen insinueert, zoals bij bijna al deze retoriek, dat er een kwaadwillige, niet te vertrouwen en samenzwerende elite is; "het kartel".

Nogmaals ik stem niet eens links, maar de FvD is tegenwoordig een parodie op wat het ooit was.
Nee niet echt. Mensen kunnen de waarheid niet bevatten. Reality is stranger than fiction🤣

En over die heks van de eu... zoek pfizergate maar op YouTube.
En we stoppen maar want we worden het toch niet eens.. zelfs jij gaat het een keer zien😉

Fijne avond nog!

Het zijn juist de meeste mensen die in sprookjes geloven. Dat is namelijk te zien aan de peilingen. Hoe dan dat gl/PvdA, cda zoveel zetels zouden kunnen krijgen?
Kijken mensen niet verder dan het partijprogramma en een verkiezingsdebat?
Inhoudelijk erg sterk argument dit!!
Zou dat soms kunnen komen omdat er 18 miljoen mensen zijn die allemaal een eigen kijk op de wereld hebben?

Nee niet echt. Mensen kunnen de waarheid niet bevatten. Reality is stranger than fiction🤣

En over die heks van de eu... zoek pfizergate maar op YouTube.
En we stoppen maar want we worden het toch niet eens.. zelfs jij gaat het een keer zien😉

Fijne avond nog!
Shit, je hebt me compleet tot inkeer gebracht met dit overweldigende bewijs.

Je gaat ook wel tot in de diepte in op mijn reactie, ik ben echt met stomheid geslagen over je uiterst complexe en tot in detail tredende betoog.

Maar goed, dezelfde vage kletspraat weer. Wij weten beter, onderzoek, jullie gaan het wel inzien, het is iets groter dus mensen kunnen het niet bevatten. Knap dat jij onder dezelfde omstandigheden wel begrijpt hoe de wereld werkt.

Trouwens, nou moet ik op zoek gaan naar de bron van hetgeen dat jij claimt? Dat is wel grappig.

Ik zie een kabinet met Denk, Partij voor de Dieren, PvdA/GroenLinks en D66 wel zitten.
Die komen namelijk op voor mens, dier, en de armere mensen in de samenleving.

Ik denk dat Frans Timmermans wel een goede premier zou zijn. Hij komt zo oprecht en integer over. Maar dat komt ook omdat hij zo dicht bij de bevolking staat.

Ik krijg altijd zo'n warm huiselijk gevoel als ik langs een poster met zijn gezicht er op rijd....

Het is vrij simpel: er is geen rechts of links. Het is (erg) Rijk vs de rest van het volk. Wie er voor Rijk zijn, zijn basically all e afsplitsingen van de VVD. JA21, PVV. En CDA cs. D66 scoort goed bij de hoogopgeleiden, pro Rijk.
Wat Rijk nodig heeft is dat niet-Rijk (Het volk) tuint in de onzin die men de mouw opspeld. Zodat deze mensen volstrekt tegen hun eigen belangen stemmen voor partijen die uiteindelijk geld wegnemen bij de onderste 80-90% (qua inkomen) en dat dit vrijelijk kan vloeien naar de allerrijksten. In de VS heb je een grote groep Christenen, dus daar is het zaak heel erg in te spelen op christelijke belangen en veinzen dat je die ook echt wilt behartigen. Dus je bent anti-homo, anti--queer, anti-immigratie, anti-abortus etc. Daar ga je het hele tijd over hebben. Waar je het niet over hebt is hoe je het geld zoveel mogelijk van de armen naar de rijken transfereert. En zo is in veel staten het minimuimloon in 20 jaar geen cent gestegen etcetc. Krijg je enorme armoede, krijg je meer criminaliteit, krijg je mensen die nog niet naar de tandarts kunnen en krijg je gevangenissen vol met mensen omdat je ook aankondigt keihard op te treden tegen criminaliteit etcetc,

Nederland is veel te ontkerkelijkt om dat spelletje te spelen, dus doen we het anders en pakken zonder echt duidelijk te zijn immigranten, dan wel asielzoekers etc met name aan en maken van hen een enorm probleem. We worden nooit erg concreet en zaken die wel problematisch zijn, zoals te weinig opvang daar zorgen we voor dat die NIET opgelost wordt. Opvallend dat van de 25 rijkste gemeente in het land er 24 niks doen aan opvang van die groep. Nee dat laten we aan Ter Apel en co. over zodat asielzoekers en nun centra oneindig negatief in het daglicht kunnen komen. Dat is het doel, over 20 jaar hebben we het met een (ultra)rechts kabinet nog steeds over dit probleem en hoe links er op een of andere manier de schuld aan is. Want na 14 jaar rechts tot ultrarechts beleid doen we dat dus nu ook.

Ondertussen hebben Groningers laten barsten, hebben we zorgmedewerkers die ten tijde van Corona de frontlinie vormen laten barsten toen ze ziek werden, hebben we het ministerie van volkshuisvesting opgehefd (Stef Blok) en hoe gek een enorm probleem op dat gebied, laten we arbeidsmigranten zonder normale rechten (dagloners!!) het vuile werk voor een hjabbekrats uitvoeren (slavernij anyone) die verdere beperkt aantal woningen in beslagnemen etcetc....Keer op keer zijn het hier het volk, vaak ook de zwakkeren die gfeslachtofferd worden voor de rijken. Stef Blok deed het volmondig (dat afschaffen) voor investeerders, die migranten zijn er voor de rijksten die er van profiteren met 16000 (malafide?) uitzendbureaus en lage lonen hoge opbrengsten voor de eigenaren en aandeelhouders. En de Rijken willen liefst doorgaan met CO2 uitstoten, met fossiel en dus ook verder met Groningen.

De volgende erg leuke is hoe we 5% van al ons geld, rond de 40-50 miljard per jaar begreep ik, aan onze veiligheid gaan uitgeven. Lees: dit gaat dan voortaan, met of zonder goede reden wettelijk naar de wapenindustrie en aanverwante groepen. Weg bij jou, weg bij mij en zo naar hen...Wat is de reden? Rusland? Rusland, dat in 3,5 jaar tijd in de Oekraine geen meter opschiet? Oekraine houdt ze tegen, met een beetje hulp van ons met wat wapens, met een inkomen van het land van 200 miljard Euro. Een zesde van wat NEderland per jaar binnenharkt...Rusland, die supermacht, die per jaar met al zijn grondstoffen etc net zoveel geld binnenharkt als Spanje. of Nederland en Belgie samen. De Eu geeft al 4-5 keer meer uit aan wapens maar toch, als Rusland eindelijk Oekraine heeft verslagen...dan loopt het wel even over ons heen. Dan ziet Rusland vast heel goede kansen om Europa eronder te krijgen....En dat jaar in jaar uit want die 5% is niet eenmalig, maar blijvend.
Die zijn we dus blijvend kwijt en die gaan af van de zorg hier, van allerlei zaken die ons als volk ten goede kunnen komen. Het was Mark Rutte die zelf letterlijk 1-2 jaar geleden niet alleen zei dat nederland dit wel kon betalen maar ook dat dit van de zorg af kon (en dus even NIET meer belasting op de allerrijksten)....

In 14 jaar heeft rijk Nederland totaal niet geleden onder enig beleid, wie wel: de mensen die pak 'm beet inde onderste 80% van het inkomen zitten. Laten jullie je maar lekker een rad voor ogen draaien en geloof maar dat alles aan buitenlanders, asielzoekers en andere hulpheboevenden of zwakkeren ligt. De Rijken zijn je erg dankbaar en vooral dat je na 14 jaar zeer rechts (op rijken gericht) beleid nog laat wijsmaken dat zij die voor de rest (de andere 80%) gaan dom, achterlijk zijn en ons land naar de verdoemenis willen helpen. Sure....Want dat is de afgelopen 14 jaar zonder dat ze noemenswaardige invloed hadden op een of andere manier ook door hen gebeurd...toch?

Laatst bewerkt:
Mwoah, 100% een onzinverhaal is het ook niet, een persoonlijke visie/mening zeer zeker. Er is natuurlijk een groot schisma tussen de rijke paar procent en de rest. Daar hangen ook machtsverhoudingen aan vast, dankzij de aard van het systeem.

Back
Bovenaan