Tweede Kamerverkiezingen 2025

Dr uit en grenzen dicht, het inhoudsloze PVV sprookje...
Ooit gehoord van allerlei verdragen en wetgeving vanuit onder andere de EU? Het kan simpelweg niet....niks meer niks minder🤷
Ik weet het man,al die verdragen en wetgevingen staan in de weg,bijna alles is kortzichtig voor de ander wat gezegt word 😃Europa gaat voor onze problemen en ons kleine nederlandje.en daarom is "mijn Nederland" fucked..

Wat maakt dat het in Denemarken voor het overgrote deel wel werkt en het immigratiebeleid in de rest van de EU voor enorme uitdagingen zorgt.

Ik zou ook niet renderen in de woestijn. De verwachting dat mensen zich hier zomaar aanpassen is ook een illusie. Die hulp, die begeleiding had generaties geleden al op gang moeten komen. Nu is het in alle landen redden wat er te redden valt. Iets met een verdronken kalf enzo.
Ik werk al jaren in een achterstandswijk in een middelgrote start, en de verloedering wordt met het jaar erger. Verschrikkelijk om te zien en om te ervaren dat de vooroordelen die er heersen over bepaalde bevolkingsgroepen dagelijks bevestigd worden.
Mijn vrouw heeft enige tijd op een ROC gewerkt. Wat derde generatie daar uit kraamt aan anti Westerse onzin is misselijkmakend. Valt het nog te redden? Hoe? Geen idee.
Dat het in Denemarken werkt is wel duidelijk, daar hoor je mij ook zeker niks over zeggen. Het enige probleem is de opt-out die Denemarken wel heeft en die NL nooit zal krijgen aangezien daar alle Europese landen mee akkoord moeten gaan.

Voor de rest ben ik het volkomen met je eens. Ik loopt ook veel in de sociale nieuwbouw en herken alles wat je zegt Wat je daar ziet is echt om te janken gewoon...

Het is maar net wat je geloofd natuurlijk, elk mens staat er anders is.

Er zijn ook verhalen dat vanaf 2020 The Great Reset op gang is gekomen en Covid-19 de eerste 'test' was om te zien hoe totale controle eruit zou zien en hoeveel weerstand er zou komen.
Een grote field lab test dus... Maar veel mensen lijken die jaren alweer vergeten te zijn terwijl je vanaf morgen zo maar weer in een lockdown gerommeld kan worden.

En dan tegen 2030 is het 'you will own nothing, and be happy'.

Ergens zit hier een kern van waarheid in, zoals je zelf al zegt: We hebben het net goed genoeg, maar steeds slechter.
Wat gebeurt er als je een zak snoep afpakt van een peuter? Juist die gaat gillen.

Maar wat nou als je langzaam steeds een kleiner/leger zakje geeft? Dan wennen ze eraan en komt er minder weerstand.

Verder is de politiek in mijn ogen een puinzooi door alle splinter partijen.
Wat mij betreft fuseren er een hoop partijen zodat we, laten we zeggen 4, grote partijen hebben om op te stemmen.

Tevens spreek je je eigen hier tegen: Er is geen democratie want de wil van het volk verdwijnt in compromissen. Zo krijgt niemand waar ze voor stemmen.

Democratie = Compromissen sluiten, anders was het ook geen Democratie.

Maar het ergste is dus dat dat nu niet meer gebeurt want iedereen sluit elkaar uit, dus dan kom je nooit tot een oplossing en krijgt inderdaad niemand waar ze voor stemmen..
Hetzelfde zie je in Den Haag met de lokale politiek, zie maar Groep de Mos.

Deze is al jaren het populairste maar wordt uitgesloten, vervolgd en tegengewerkt waar mogelijk.
Heeft zelfs de beste mijn zijn huwelijk gekost.

Een oplossing heb ik helaas ook niet, en de aankomende ronde stemmen heeft weinig nut maar doe het toch.

Tevens is het niet erg dat we voorop willen lopen als Nederland, dat is tenslotte onze inborst en geschiedenis.
Maar je zal wel moeten kijken wat wel en niet kan met je budget. (misschien een vuurwerkfreak mee laten denken, die weten alles van budget)

Het is gewoon heel erg moeilijk allemaal, zoveel mensen zoveel wensen...

Zet dit hier maar niet neer, dan beginnen er mensen te steigeren.

Wappies gonna wap!
Zij worden vaak uitgelachen omdat zij met een hoop theoriën komen.
Maar met een beetje eigen onderzoek, met name als je "terug" in de tijd opnames zoekt valt mij altijd op dat de wappies erg vaak... GELIJK hebben gehad.

Prikje iemand ?

De mensen die anderen voor "wappies" uitmaken en alles af doen als een complottheorie dat zijn naïeve mensen die zelf nog geen 5 minuten van hun vrije tijd gespendeerd hebben om uit te zoeken of datgene wat een "wappie" zegt waar kan zijn of niet. Iemand meteen uitmaken voor "wappie", iets meteen afdoen als complottheorie en domme plaatjes van mensen met een aluhoedje op plaatsen is natuurlijk veel makkelijker .....

Ik werk al jaren in een achterstandswijk in een middelgrote start, en de verloedering wordt met het jaar erger. Verschrikkelijk om te zien en om te ervaren dat de vooroordelen die er heersen over bepaalde bevolkingsgroepen dagelijks bevestigd worden.
Mijn vrouw heeft enige tijd op een ROC gewerkt. Wat derde generatie daar uit kraamt aan anti Westerse onzin is misselijkmakend. Valt het nog te redden? Hoe? Geen idee.

Pas maar op dat ze je niet voor "wappie" uitmaken ......

Nederland is niet persé vol, Nederland is te geconcentreerd in bepaalde gebieden.

India... Daar is het vol.

Toeslagen lager maken ben ik het niet mee eens, begin met het loon op een fatsoenlijk niveau te zetten dan denken mensen vanzelf: als ik ga werken hark ik 2500/3000 binnen en nu met alle toeslagen blijf ik hangen op 1500/1800.

Maar nu ga je werken en verdien je 2000, dat verschil is gewoon te klein. Ook in een voorgaande bericht zij ik dat er maar weinig mensen in de participatie wet thuis zitten want je krijg gewoon een oude 'Melkert' baan maar dan voor je uitkering.

Wat veelal vergeten wordt is dat er voorafgaand aan de bijstand voor de meeste autochtonen een WW uitkering aan vooraf gaat.
Terwijl een allochtoon dit nooit opgebouwd heeft en dus direct in de bijstand terecht komt.

Het lezen is vrijwillig.

Eigenlijk vind ik het wel 'tof' dat VWC ruimte geeft voor deze discussie en tot nu toe gaat het gemoedelijk.

Op de meeste fora hing er allang een slot om. Al dan niet door het uit de hand lopen.
Nederland is 1 vd dichtstbevolkte landen. India heeft ruimte zat maar zoals jij zegt over Nederland is het in India.

2500/3000 is toch niet zo moeilijk om te kunnen verdienen? Dat laatste wel in ploegen uiteraard 😉

Ken alleenstaande moeders met 2 kinderen die met gemak 2200/2300 euro binnen halen. Met 3 of meer loopt het nog meer op. Er zijn ook allerlei potjes voor deze mensen buiten de toeslagen om.
Deze moeders gaan absoluut niet werken omdat ze dan gelijk gekort worden en dan net zoveel geld ontvangen dan als ze niet werken. Dus dat vind ik echt niet kunnen.
Werken moet lonen en dat doet het nu niet altijd helaas.

• Like
Waarderingen: GMP
De mensen die anderen voor "wappies" uitmaken en alles af doen als een complottheorie dat zijn naïeve mensen die zelf nog geen 5 minuten van hun vrije tijd gespendeerd hebben om uit te zoeken of datgene wat een "wappie" zegt waar kan zijn of niet. Iemand meteen uitmaken voor "wappie", iets meteen afdoen als complottheorie en domme plaatjes van mensen met een aluhoedje op plaatsen is natuurlijk veel makkelijker .....
Beter stoppen met dit gesprek 😉 ik weet er alles van. Je ziet het of niet.

Nederland is 1 vd dichtstbevolkte landen. India heeft ruimte zat maar zoals jij zegt over Nederland is het in India.

2500/3000 is toch niet zo moeilijk om te kunnen verdienen? Dat laatste wel in ploegen uiteraard 😉

Ken alleenstaande moeders met 2 kinderen die met gemak 2200/2300 euro binnen halen. Met 3 of meer loopt het nog meer op. Er zijn ook allerlei potjes voor deze mensen buiten de toeslagen om.
Deze moeders gaan absoluut niet werken omdat ze dan gelijk gekort worden en dan net zoveel geld ontvangen dan als ze niet werken. Dus dat vind ik echt niet kunnen.
Werken moet lonen en dat doet het nu niet altijd helaas.

Nederland is zekers dicht bevolkt, maar waar in mijn ogen het probleem dus erger wordt, is omdat we de bewoonde gebieden te geconcentreerd hebben.

Ik heb wel eens een video gezien waar ze Nederland gingen vergelijken met andere gebieden.
Helaas kan ik deze niet meer vinden maar om je een idee te geven: NL = 18M inwoners op 41,526 km² vs New York = 20M inwoners op 141,297 km².

Dus ja het is best druk in ons landje.

Hier een mooie website voor vergelijken, heb even India vs NL voor je als eerste.

In alleen deze vergelijking zie je dat we gemiddeld in Nederland 10 jaar ouder worden, dus we kampen hier ook nog eens met vergrijzing.
Terwijl in India het geboortecijfer vs sterftecijfer aanzienlijk verschild.

Leuk om over 5 jaar nog eens naar de verschillen te kijken.

Over de hele wereld 8 miljard mensen waarvan 1,450,936,000 in India...

Terugkomend op je 'alleenstaande' moeder is dat zeker waar, dat het werken niet loont.
Maar de Nederlander is dan ook veelal opgegroeid met twee ouder gezinnen waarvan de vader werkte en de moeder het huishouden deed.

Helaas zijn er normen als een huwelijk aan het verdwijnen en hebben we meer alleenstaande moeders dan ooit om nog maar te zwijgen over de kosten van het dagelijks leven.
Buiten het sociale aspect van werken snap ik wel dat deze liever bij hun kids zijn en al helemaal als je er financieel weinig op vooruit gaat terwijl je wel 32 + uur moet werken.

Meestal gaan deze dames weer aan het werk zodra de kroost naar de basisschool gaat.
Persoonlijk heb ik er dan bij deze groep weinig problemen mee, een goede opvoeding is namelijk minstens zo belangrijk!
Tevens hebben deze moeders vaak 1 of 2 kinderen.

Helaas komen er hier mensen heen, die weten van ons systeem, met 3+ kinderen en die spreken alle potjes aan zonder de intentie in de toekomst te gaan werken want ja er komen nog 2-5 kinderen bij de aankomende jaren.
Ook hebben ze nooit bij gedragen aan de staatskas, daar waar een alleenstaande moeder wellicht wel wat jaartjes al gewerkt heef.

Maar vergeet niet dat je dus in de bijstand ook veel verschillen hebt.

Kom je door omstandigheden (bijvoorbeeld ziekte) weer thuis te wonen met een uitkering dan gooien ze de kostendelersnorm naar je toe en dan krijg je nog bar weinig. (Twee ouders en dan de persoon in de uitkering = € 805,13 euro per maand)
Heb je nog een zusje oid thuis wordt de uitkering nog lager.

Toeslagen heb je dan ook niet of nauwelijks recht meer op want ja dat vangen je ouders toch wel op voor je?

Hierdoor zit je in een hamsterwiel waar je moeilijk uitkomt, want hoe ga je jezelf verbeteren?
Als de uitkering nou volledig zou zijn, thuiswonend of niet, dan kunnen deze mensen met dat extra centje in zichzelf investeren.
Denk aan een rijbewijs halen, een autotje kopen en dan vergroot je je sollicitatie gebied aanzienlijk.
Omscholing, cursussen volgen, een hoger niveau studeren in hun huidige werk sector, etc.

Ben je alleenstaand in een sociale huurwoning dan krijg je wel alle toeslagen.
En laat deze groep nou juist het probleem zijn en ook massaal hier heen komen.

De alleenstaande mannen die niet willen werken.

Spreekt Lidewij je aan of de FvD? Die partij die spreekt over een boreale samenleving, de uil van minerva, omvolking. Het ontkent 9/11, het ontkent de maanlanding, zet vaccineren in een zwart daglicht en wil politici voor een tribunaal slepen.

Laten we nog maar niet beginnen over de PVV, want zij houden je een vetkluif voor waarvan je weet dat het niet waargemaakt kan worden. Iets met de grondwet.

En nee, ik stem zelf niet eens links.

Overigens zijn er met de huidige maatschappelijke ontwikkelingen (of het gebrek daaraan) wel andere dingen die iets meer prioriteit vergen dan vuurwerk, hoe jammerlijk dat ook moge zijn.
Wat een onzin praat jij over Fvd. Je praat puur de nos na. 9/11 wordt niet ontkent. Of laat het mij ff zien waar dat gezegd wordt.
Maanlanding werd ook niet ontkent door Thierry maar hij zette er vraagtekens bij of het echt is gebeurd.
En achteraf gezien waren de coronavaccins niet veilig. Ken persoonlijk mensen met vaccinatieschade.
En politici voor een rechtbank verantwoordelijk stellen voor het in gevaar brengen van mensen is niet meer dan normaal ( kijk wat bijvoorbeeld von der Lijen haar partner, heeft verdiend aan de vaccinaties... ook tribunaal waardig.)
En omvolking? De meeste Nederlanders zien het voor hun ogen gebeuren. Veel Nederlanders zien hun dorp of stad niet meer zoals 25 jaar geleden. Ze voelen zich er niet meer thuis.

Echt minder nos kijken en, nu komt het, ga zelf na of het klopt wat de media zegt want je praat precies dat narratief na.

Wat een onzin praat jij over Fvd. Je praat puur de nos na. 9/11 wordt niet ontkent. Of laat het mij ff zien waar dat gezegd wordt.
Maanlanding werd ook niet ontkent door Thierry maar hij zette er vraagtekens bij of het echt is gebeurd.
En achteraf gezien waren de coronavaccins niet veilig. Ken persoonlijk mensen met vaccinatieschade.
En politici voor een rechtbank verantwoordelijk stellen voor het in gevaar brengen van mensen is niet meer dan normaal ( kijk wat bijvoorbeeld von der Lijen haar partner, heeft verdiend aan de vaccinaties... ook tribunaal waardig.)
En omvolking? De meeste Nederlanders zien het voor hun ogen gebeuren. Veel Nederlanders zien hun dorp of stad niet meer zoals 25 jaar geleden. Ze voelen zich er niet meer thuis.

Echt minder nos kijken en, nu komt het, ga zelf na of het klopt wat de media zegt want je praat precies dat narratief na.
Ff een andere vraag, het regent....zouden ze de vliegtuigen weer losgelaten hebben?

Back
Bovenaan