[Tsjechië]

Eind januari in ieder geval niet. Ben er zelf geweest 2 jaar terug en in praag zul je echt niets vinden.
Alleen de vietnameze kraampjes hebben af en toe wat liggen. Voornamelijk knallers.

Wat jij zegt is niks van waar. Je kan in Praag het hele jaar vuurwerk kopen. Er zijn een aantal winkels in Praag waar genoeg leuk spul te krijgen is. Daarnaast mag je in Praag zelf geen vuurwerk afsteken, omdat dit valt onder stedelijk gebied. Hoe ik dit weet ik heb een boete gekregen toen ik in Praag vuurwerk af had gestoken. De boete viel wel mee deze was maar 9 euro per persoon!

Wat jij zegt is niks van waar. Je kan in Praag het hele jaar vuurwerk kopen. Er zijn een aantal winkels in Praag waar genoeg leuk spul te krijgen is. Daarnaast mag je in Praag zelf geen vuurwerk afsteken, omdat dit valt onder stedelijk gebied. Hoe ik dit weet ik heb een boete gekregen toen ik in Praag vuurwerk af had gestoken. De boete viel wel mee deze was maar 9 euro per persoon!

Niets van waar zeg je? Geloof me, ik weet waarover ik praat.
De winkels die aangeschreven stonden als verkooppunten van vuurwerk heb ik ook bezocht en daar kreeg je echt niets mee hoor, of jij moet Tsjechisch spreken. In ieder geval kreeg ik niets mee zonder omkoping.

Misschien was jij er begin januari?

ik was van de zomer in Praag. sommige nachtwinkeltjes verkopen vuurwerk. vooral pirats en widowmakers etc. veelal troep.
er lagen ook wat blokken van 37 en 49 shots, maar deze vond ik echt absurd duur (>50 euri)

Niets van waar zeg je? Geloof me, ik weet waarover ik praat.
De winkels die aangeschreven stonden als verkooppunten van vuurwerk heb ik ook bezocht en daar kreeg je echt niets mee hoor, of jij moet Tsjechisch spreken. In ieder geval kreeg ik niets mee zonder omkoping.

Misschien was jij er begin januari?

Nee ik was er niet in begin januari en ik weet waar ik over praat. Je hebt genoeg winkels in Praag waar je het hele jaar door vuurwerk kan kopen denk maar bijvoorbeeld aan een Marthypyro ;)

Bij welke markten in praag Verkopen ze (hard en goedkoop) vuurwerk en in de maand juli
Ligt eraan waar je gaat.
Eigenlijk overal, vooral op Vientamese markten of kleine souvenirwinkeltjes.
Ben ooit in zo'n winkeltje geweest (in Cesky Krumlov) daar stonden overal Jorge blokken, shellkitjes, pakken nitraten en shells.
Of zelfs in supermarkten (Coop dacht ik) lag het.
Maarja het is Tsjechië, daar liggen ook geweren in de supermarkt.

Ligt eraan waar je gaat.
Eigenlijk overal, vooral op Vientamese markten of kleine souvenirwinkeltjes.
Ben ooit in zo'n winkeltje geweest (in Cesky Krumlov) daar stonden overal Jorge blokken, shellkitjes, pakken nitraten en shells.
Of zelfs in supermarkten (Coop dacht ik) lag het.
Maarja het is Tsjechië, daar liggen ook geweren in de supermarkt.

Dankje wel en is de grenscoontrole streng??

dankje wel maar nog een vraag hebben ze daar alleen de knallertjes of ook zware jongens voor goede prijzen

Het Oostblok staat bekend om dat alle mogelijke en exclusieve soorten vuurwerk verkrijgbaar zijn, dus ook zeker de zware jongens. Prijzen verschillen enorm en mede daarom mag je die hier ook niet bespreken. :wink:

er is zeker wel controle hoor, bij de tjechie/duitse grens, ben er 2 keer heen geweest in tjechie, en allebij controle gehad,1 keer moest bijna de hele auto leeg, gelukkig had ik niets bij me.
vooral bij de grens altenberg.

En waneer ben jij dan geweest ?
Ik wil dit jaar in de zomer 1 a 2 x naar cz gaan en de 2e keer met vuurwerk!
Dus zie ze liever niet onze Duitse autobahn polizei ;)

Back
Bovenaan