[Tsjechië]

Is er ergens een lijstje met merken uit Tsjechie?
Vorig jaar kreeg ik namelijk blokken aangeboden uit Tsjechie, 49 shots 2" blokken.
Maar ik ben de naam van het merk vergeten, als ik het zie herken ik het wel maar kan er nu helaas niet op komen:frusty:
Kan natuurlijk van alles zijn, maar bijv

Pyrotechnika - Cake - METEOR 49sh
Part number: C65
Category: 3. (21 years)
Availability: In Stock
Description: Colourful strobe and peony mix. Number of shots: 49. Caliber: 30 mm. Time: 35 sec. Size: 25 x 25 x 22 cm

Tarra - Harmony
Dostupnost:Skladem
Třída: III.
Měrná jednotka: ks
Hmotnost: 6,60 kg
Ráže v mm: 29
Čas efektu v sec.: 19

Komen beide in aanmerking voor je specificatie, alhoewel 2" niet overeenkomt met de 29 en 30mm. Grotere zijn lastiger te vinden op de websites in Tsjechie als blok, maar ze zijn er wel. Vaker wel als losse shells.

Hierbij de video van de Harmony, rechtstreeks van fabrikant gedownload.

De meeste 2" blokken zitten rond 19 shots.

Hier nog wat 19 en 20 shots 2":
Galaxy

Avanti

Conquerer

Laatst bewerkt:
Ik was afgelopen zomer in het Reuzengebergte en kwam in het toeristenplaatsje Hrensko op de grens met Duitsland een grote aziatenmarkt tegen. Vuurwerk volop!
2" shells, La Bomba's, poolse nitraten, hele dikke strijkers en werden zelfs 3" en 4" inch shells van achteren gehaald.
Behalve de laatst genoemde shells van alles wat gekocht. Afdingen is een must. De 2" shells begonnen bij 12 euro en uiteindelijk maar 6 euro betaald. De La Bomba's uiteindelijk
20 stuks voor 3 euro.
Mijn vakantie kon niet meer stuk.
Op de terugweg naar NL nog even daar gestopt om nog wat in te slaan, dit tot ongenoegen van mijn vrouw. :D

Hallo,
Binnekort ga ik naar pernink een plaatje in tsjechie net over de grens met duitsland weet iemand toevallig een vuurwerkwinkel in de buurt waar ze het hele jaar door verkopen?
Grtz

Hallo Jasper!

Dat kan ik je zeker vertellen, Potucky! http://goo.gl/maps/O22bn

Ben daar zelf dit jaar geweest en dat is een flinke Vietnamese markt.

Ze hadden daar van alles wat je kan bedenken, wapens o.a. tazers, messen, zwaarden, boksbeugels, nep kleding en al dat soort ongein.

Maar ook vuurwerk!
Ik heb daar allerlei vreschillend vuurwerk gekocht en gezien zoals:

*La bomba / Colour salute ( nitraten)
*Diverse shell kitjes
*Diverse cakes groot tot klein.
*Kleine tot echt grote strijkers.
*Ook ben ik 3" 4" en 5" shells tegen gekomen maar vond dit zelf te gek.

Die shells als je daar voor gaat, dan moet je er wel om vragen want dat is daar eigenlijk ook verboden maar is wel vol op aanwezig.

Ook ben ik in Kraslice geweest, ook een plaats op de grens.http://goo.gl/maps/ngskC
Hier geld ook het zelfde, van alles aanwezig en de groteren dingen staan altijd wel in de opslag verstopt.

Altijd afdingen bij die Vietnamese jongens, ze proberen je altijd op te lichten.
Veel plezier daar, en laat weten wat het is geworden in Tsjechië :bye:

Ik ben ca. 5 jaar geleden op vakantie geweest naar czechie. Was erg leuk alleen het nadeel is, is dat ik toen een jaartje of 10 was. Vuurwerk vond ik al geweldig, maar ik kon het verschil niet zien tussen een siercake en een delova rana. Anyways: ik heb dus niks kunnen kopen maar wel wat gezien. Omdat we op vakantie waren zijn we naar verschillende souvenierwinkeltjes geweest enzo. Daar zag ik zeker wel wat strijkertjes liggen en wat daar volop aanwezig is: shellkitjes. Waarschijnlijk nog wel meer maar dat is aan mij ontgaan :p

Als ik nu op vakantie zou zijn in czechie zou ik zeker wel wat gaan vragen maar toen was ik al helemaal blij met mijn doosje tolletjes en een paar slofjes rotjes. Al denk ik dat de regels daar wat minder nauw liggen.

Hi,

Vorige week ben ik in Tsjechië geweest en uiteraard ook in Potucky. Gelukkig kwam ik daar op die vietnamezen markt ook vuurwerk tegen.:) Ik heb daar 2 pakjes La Bomba voor 2 euro per pakje gekocht!! Het ligt volgens mij ook wel aan de tijd van het jaar dat het zo goedkoop was. Ik zag daar ook nog ander vuurwerk liggen o.a. Colour Salute, Strijkers enzvoort. Van de zomer ga ik er zeker nog een keer heen om wat meer te kopen.:p2013-02-21 11.33.50.jpg

Grtz

Weet iemand iets over de controles in Duitsland? Word een nederlands busje nou snel van de weg gehaald met een jong stel erin, rond de periode augustus of zal dit meevallen? Snap dat de kans er altijd is, maar wil toch even jullie ervaringen horen!

Het is helemaal aan jouzelf of je het risico wil nemen. In prencipe is het een vrij europa met open grenzen. toch worden er regelmatig busjes langs de kant gehaald door de douane. De kans is er dus dat je voor een steekproef langs de kant word gehaald.

Ja heb je zeker gelijk in. Ik ga touren door Europa en kom erlangs. Maar of het de pakkans waard is om wat mee te nemen twijfel ik aan.

Er is altijd een kans aanwezig. Maar als je je daar druk om gaat maken kan je beter niet gaan en is het in jou geval het niet waard :)

Controle kan er ook toevallig in februari zijn probeer ik mee te zeggen.

t is zoals je zelf al zegt altijd een klein risico
alleen toen ik een aantal keer door duitsland heen reed heb ik geen controle gezien...

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit controles gezien tussen Nederland-Duitsland en Duitsland-Tsjechië, maar dat kan ook gewoon puur mazzel zijn ^.^

Hallo allemaal,

Ik ga misschien aankomende zomervakantie naar Tsjechie. En ik heb een vraagje:
Zijn er in Praag rond juli ook Vietnamese kraampjes te bekennen waar nog vuurwerk wordt verkocht?
Of verkopen zij rond die tijd van het jaar geen vuurwerk meer?

Back
Bovenaan