[Tsjechië]

bij mij stond er bij de labombas tribe benezpica pro CR: III
Tribe benezpica pro SK: II

bij colour salutes Tribe benezpic: II

Weet niet precies meer hoe je het schreef maar, stond ook zowel brothers als Panta op doosje van labombas.

Klopt ja:

Zie jou foto hierboven:

La bomba's zijn echt classe III.
colour salute groene crepe zijn nep klasse II.

je zult het wel horen met de knal ..

Gr.

bij mij stond er bij de labombas tribe benezpica pro CR: III
Tribe benezpica pro SK: II

bij colour salutes Tribe benezpic: II

Weet niet precies meer hoe je het schreef maar, stond ook zowel brothers als Panta op doosje van labombas.

Ik zie aan het vuurwerk dat je hebt gekocht dat je bij Marthy pyrotechniks bent geweest:)Ik ben er ook geweest, leuke winkel wel toch? De colour salutes zijn helaas heel slecht, de megatresk gaat harder(getest in Tsjechie) alleen de la bomba's zijn gewoon echt. Ik heb er ook wat spulletjes gekocht, alleen ik heb nogal moeite om de foto's up te loaden naar m'n computer...

Hey Koekepan,

Leuk dat je nog weer winkeltjes hebt gevonden die ik nog niet had gezien. (Nova Paka)
In Nachod was ik ook bij dat oude vrouwtje, maar die had niet veel. Wel knap dat je dat hebt gevonden trouwens, want er staat geeneens een nummer op dat houten krot.
Ik ben daarna om het gebouwtje heengelopen, en daar waren ze bezig met vuurwerk klaarmaken voor een showtje. Bij de baas kon ik makkelijk vuurwerk kopen, en hij sprak redelijk engels en een beetje Duits.
Heb bij hem eigenlijk alleen Mozdir 2" en Kulovy Pumy (2" los, zeer goede kwaliteit) gekocht.

In Novy Bydzow stond ik voor een dichte deur van de zaak, maar wel een foto van het pand gemaakt.

Ook in Pardubice stonden we voor een dichte deur, maar die man heeft er een installatiebedrijf naast, dus daar heb je 's avonds de meeste kans.

Leuk verhaal verder. Je kijkt duidelijk verder dan je neus lang is!:)

Waarschuwing: Die Colour Salutes die je gekocht hebt zijn fake, maar dat zegt niet veel over de knal. Die kan best nog wel goed zijn.

Ik had erg hoge verwachtingen, maargoed hier mijn verhaal:

Ik zie aan het vuurwerk dat je hebt gekocht dat je bij Marthy pyrotechniks bent geweest:)Ik ben er ook geweest, leuke winkel wel toch? De colour salutes zijn helaas heel slecht, de megatresk gaat harder(getest in Tsjechie) alleen de la bomba's zijn gewoon echt. Ik heb er ook wat spulletjes gekocht, alleen ik heb nogal moeite om de foto's up te loaden naar m'n computer...

Ja dit was inderdaad bij Marthy geweest, leuke winkel inderdaad, niet al te groot maar toch vrij aardig assortiment.

Bij het stoken merkte ik inderdaad ook al dat die colour salues van wel hele slechte kwaliteit waren, lontjes zaten er op allemaal verschillende manieren in, de klei aan de onderkant was er niet bepaald zorgvuldig in gedaan.

La bomba's stoken overal met kop en schouder bovenuit, ik heb nog niet zoveel soorten nitraten meegemaakt maar volgens mij hoord een nitraat zo ongeveer te gaan.

En die Absolut molotov dingen stelden als nitraat niet echt veel voor, gingen beetje als een widowmaker special, effecten waren wel geinig.

Nog een foto:
48894669.jpg

De man in Nova Paka vond het trouwens niet zo relaxt dat ik die foto maakte:p

Ik zit er aan te denken om volgend jaar oud en nieuw te vieren in Tsjechie.
Ik ben er al een paar zomers wezen stoken.
Je kan daar voor weinig shells kopen en schieten,alleen ben ik bang dat het dadelijk over is met de shells daar,weet iemand hier meer over?(i.v.m met onze aankomende fijne e.u regels)

Anders misschien leuk voor een vwc meeting in Landal greenpark Tsjechie

sioux warrior = grote rode betonstrijkers met indiaan erop (4stuks in doos) (merk: panta)
kamanche warrior = grote zwarte betonstrijkers met indiaan erop, kleiner als sioux variant (6 stuks in doos (merk: panta)

beide heb ik in mijn handen gehad in tjechië, afgelopen februari,

de rode zijn echt super grootte dingen, niet normaal, helaas niet kunnen kopen aangezien ik ze pas de laatste dag tegenkwam en te weinig geld+tijd had om ze af te steken.

de zwarte heb ik wel gekocht, en afgestoken, zijn goede dingen. ook een heerlijke echo tussen de bergen :D het 'doosje' staat leeg thuis, ik zal een keer wat foto'tjes op zoeken

heej hollanders hier is altijd wel wat te krijgen maar het mooie vuurwerk is pas eind november weer verkrijgbaar (ligt nu nog ergens achter in de winkels :p)
maar bij de www.armyshop.cz zijn altijd wel strijkers en andere prut te krijgen vinden ze leuk met soldaatje spelen woon er nog een week en dan weer een maand in nederland :S bah maar dan eindelijk weer lekker naar de markt chineesje uithoren wat ie heeft :D
hoe ist weer daar ? hier droog en -4 .. als ik weer terug kom is t weer -20 brrr

Jongens,

Zoals jullie misschien al weten ben ik in de zomervakantie naar Tsjechië geweest.
Ik was natuurlijk al helemaal op de hoogte van al het vuurwerk en helemaal gek,
De dag voor we vertrokken wilde ik dus nog wat adresjes uitprinten.
En jahoor, toen begaf de computer het!
Helaas had ik dus geen enkel adres mee en moest ik het anders zien op te lossen.
Ik wist een woord: Ohnostroje = Vuurwerk
En natuurlijk had ik nog wat achtergrondinformatie bij wie je het beste kon vragen enzovoort.

Mijn eerste week in Tsjechië heb ik niet echt goed lopen zoeken,
je vond dus ook niets want het staat daar niet in de vitrage!
Hierdoor heb ik de eerste week helemaal niets gevonden,
waardoor ik toch wel even koud zweet kreeg :P

Mijn tweede week begon beter...
Ik ben een kledingzaakje van een vietnamees binnengestapt en heb er gevraagd naar Ohnostroje. Natuurlijk snapte ze me niet, sprak ze geen Engels en ook geen Duits.
Hoe moest ik dit nu oplossen? Ik een beetje handgebaren te maken en mezelf voor schut te lopen zetten, en jahoor ze snapte het!

Ze vroeg hoe groot ik wou en weet ik het allemaal, wat een taalgebrek heb je dan.
Ik vroeg maar om het grootste, nog steeds alles via handgebaren uitleggend.
Toen ging ze vragen hoe veel ik er wilde.
Ik had geen idee waarmee ze aan zou komen en andwoorde toen maar dat ik er 5 wilde.
Komt ze na tien minuten terug met een aantal romeinse kaarsen.. .
Dus ik flink balen maar toch maar een aantal gekocht.
Jippie, ik had mijn eerste vuurwerk! xD

Een paar dagen later toch maar weer een winkel ingestapt waar ze van alles en nog wat verkochten, ik stapte speciaal hier naar binnen omdat ik zag dat er vietnamezen achter de balie stonden.
En toen gebeurde waar ik al bang voor was.
Ze konden geen Engels, geen Duits en begrepen deden ze me ook niet.
Wel wist ik sneller uit te leggen wat ik wilde dan in de vorige winkel,
en ze kwamen aanzetten met een doos klein spul.
Van Rookbommetjes tot sterretjes! De Rookballetjes kosten maar 50 cent!
Natuurlijk 2 pakjes gevraagd. Evengoed was ik hier nog niet tevreden mee...
En toen, toen gebeurde het! Haar man kwam de winkel inrennen met 3 leuke potten (16 shots?)!
Ik helemaal vrolijk natuurlijk met mijn buit en mijn vakantie kon niet meer stuk :P

Ik wist totaal niet wat ik kon verwachten en ging op de perfecte avond stoken,
met mijn vader en moeder toekijkend.
Ik begon met een simpele romeinse kaars die toch nog super mooi bleken te zijn.
Er kwamen boeketten uit die ik totaal niet verwacht had!

Hierna kwamen de potten. Wat een geweld tussen de bergen!
Echt héél bizar. Deze waren echt véél mooier dan verwacht.
En zo werd mijn vakantie toch nog een beetje een vuurwerk-vakantie.

Ik zal straks de foto's toevoegen met een edit!

Hele Vriendelijke Groeten:
My!

*Mijn eerste post ooit!!*

Hey,

Is het nou slim om met een hoop vuurwerk de grens van Tsjechië naar Duitsland over te gaan i.v.m. douane e.d.?? (zo rond eind oktober, begin november). Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groeten,
MrFireworks

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, zoals je mijn verhaal hierboven kan lezen ben ik er ook geweest.
Ik kan je wel vertellen dat de grensbewaking van Tsjechië-Duitsland 0,0 is.
En dat ik van Duitsland naar Nederland ook niet echt bewaking heb gezien.

In Nederland bij handelaren is het vuurwerk gewoonweg véél duurder,
dat is dus ook je eigen keuze, dit heeft met risico's te maken.
Hier ga ik niets over zeggen.

Wel wil ik je vragen waarom je aan Tsjechië denkt? En niet aan België?

Ik moet alleen nu even weg dus ik kan geen langer antwoord geven,
Succes ermee!

Greetzz..

Ik denk aan Tsjechie, omdat het vuurwerk daar VEEL goedkoper is. Het vuurwerk is er bovendien ook een "tikje" zwaarder, dat wil ik wel eens ervaren :P Maar ik hoor veel verschillende ervaringen met de grens tussen Tsjechië en Duitsland. Vooral omdat het wat aan de late kant is. (November) Ik heb in ieder geval nog ff de tijd...:)

Groeten,
MrFireworks

Ik wil in November of December naar Tsechie rijden en wel naar Praag. Wilde dan natuurlijk een aantal vuurwerkwinkels bezoeken oa: pyrotechnika tevens wil ik dan een aantal dagen in Praag blijven om te stappen en zo. Als er iemand interesse heeft om mee te gaan dan laat het mij maar weten. Dan kunnen we de reiskosten delen.

nou die grensbewaking is er in cz niet meer nee maar die duitsers whaaa die hebben er een grote hobby aan om te controleren op drank sigaretten en ja ook vuurwerk neem nooit rustige wegen daar staan ze graag gewoon de tolweg duss
enne mortiertje ik ga in december ook weer heen en weer en die vietnamezen met winkeltjes die hebben bijna nooit wat alleen aan de grens wel eens zijn ook maar buitenlanders daar dus als je met je hollandse bakkes ohnostroje zegt snappe die da nie of je moet vietnamees kunne lollen paohao ofzoiets dat snappen ze wel
zelf heb ik toch de beste ervaring met de shell kitjes en cakes van de supermarkt
worden net met kesrt heel goedkoop voor de helft van t geld :D en de strijkers van een kraampje in louny maar daar verblijf ik ook altijd in die buurt

Zo, ik heb dit topic even goed opgeschoond....posts die betrekking hebben op online shops e.d. willen wij hier niet zien.

Ik ben eens even gaan kijken bij pyrotechnika in Praag. Leuke winkel is dat. En vooral die shells zijn mooi. De grens is gewoon open is nml de EU. Geen lastige agent te zien

Beetje onderhandellen met vietnamezen en je kan voor minder dan 60 krron in visibrot colour salutes krijgen echt wel goed koop heel karton ben je maar 60 euro daar kwijt aan die colour salutes echt wel lekker voor die prijs maar wel heel erg goed en onderhandellen plus je moet een beetje in de smaak bij ze vallen dan heb je zo tien keer zoveel als voor je normaale budget.

Back
Bovenaan