[Tsjechië]

Ik ga deze zomer naar CZ, en ik wil graag wat knallers scoren, gewoon nitraten. Eigelijk elk vuurwerk boeit mij wel! Ons huisje staat in de buurt van Tábor/Sobeslav. Iemand ervaring in die regio?

Gr

Virt Radoslav - Ohňostrojové Práce‎ - meer informatie »
Malé náměstí, 391 81 Veselí nad Lužnicí, Czech Republic‎ - 721 760 662‎
Categorie: Pyrotechnika / Ohňostroje

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=Sobeslav&rlz=1I7GZAZ_nl&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl

Ik weet niks van deze vuurwerkwinkel af, maar kwa afstand de moeite waard om is te gaan kijken ;).
Ik zit in mijn meivakantie ook vlakbij Ceské Budejovice, en laat weten of ik daar zelf een vuurwerkwinkel heb gevonden. Ik laat het weten in dit topic dus hou het in de gaten na de meivakantie";)

Virt Radoslav - Ohňostrojové Práce‎ - meer informatie »
Malé náměstí, 391 81 Veselí nad Lužnicí, Czech Republic‎ - 721 760 662‎
Categorie: Pyrotechnika / Ohňostroje

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=Sobeslav&rlz=1I7GZAZ_nl&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl

Ik weet niks van deze vuurwerkwinkel af, maar kwa afstand de moeite waard om is te gaan kijken ;).
Ik zit in mijn meivakantie ook vlakbij Ceské Budejovice, en laat weten of ik daar zelf een vuurwerkwinkel heb gevonden. Ik laat het weten in dit topic dus hou het in de gaten na de meivakantie";)

Hartelijk bedankt Cas! Ik houd het topic in de gaten, je mag ook een PM'tje sturen als je dat wilt hoor;)

zoo,

vanmiddag terug gekomen uit Tjechië.

lekker een paar knallers afgestoken, paar fonteintjes, een shellkitje en een paar dikke pijlen. niet alles is gefilmt, maar wel een paar dingen (2 fonteinen, 2 pijlen). verslag komt komende week. foto's en video's inbegrepen :wink:

Vraagje.
Ik ga zaterdag aanstaande voor twee weken naar Duitsland naar het Beierse woud.
Omgeving Regensburg.
Nu zijn we van plan om een dagje de Tjechische grens over te gaan.
Weet iemand of daar ook vuurwerk kraampjes/winkels zitten?

Bedankt alvast.

Vietnamezen staan inderdaad overal, maar bij de grenzen verkopen ze juist meer de producten, die over de grens weer verboden zijn.
Juist vuurwerk!

vietnamezen

vietnamezen

Hoi liefhebbers , ik ben zojuist retour gekomen uit tjechie en kan je vertellen dat het ZUIGT !

Ruim 1600 km gereden in een 7daagse vakantie en totaal niets , maar dan ook HELEMAAL NIETS gevonden .
Ik heb de volgende plaatsen aangedaan en gevraagt naar vuurwerk : praag, benesov,ceskebedujovice,***nahora,gehele omgeving van het lipnomeer , tabor,krumlov,kolin, ect ect .

Sinds 3 jaar geleden is de hele handel niet meer van toepassing ( werd me door diverse winkeliers verteld)omdat het cz is aangesloten bij de E.E.G .

Geen vietnamees meer te bekennen .

Wel in praag een wapenwinkel gevonden , maar daar is niets tekoop zonder een nederlandse wapenvergunning ! ( als je er wel 1 hebt is het inslaan voor weinig euro's )
Kortom , ik weet niet waar al die indianen verhalen vandaan komen , maar er is echt niets meer te koop , althans niet op de plaatsen die ik hebt bezocht .
:frusty:

Hoi liefhebbers , ik ben zojuist retour gekomen uit tjechie en kan je vertellen dat het ZUIGT !

Ruim 1600 km gereden in een 7daagse vakantie en totaal niets , maar dan ook HELEMAAL NIETS gevonden .
Ik heb de volgende plaatsen aangedaan en gevraagt naar vuurwerk : praag, benesov,ceskebedujovice,***nahora,gehele omgeving van het lipnomeer , tabor,krumlov,kolin, ect ect .

Sinds 3 jaar geleden is de hele handel niet meer van toepassing ( werd me door diverse winkeliers verteld)omdat het cz is aangesloten bij de E.E.G .

Geen vietnamees meer te bekennen .

Wel in praag een wapenwinkel gevonden , maar daar is niets tekoop zonder een nederlandse wapenvergunning ! ( als je er wel 1 hebt is het inslaan voor weinig euro's )
Kortom , ik weet niet waar al die indianen verhalen vandaan komen , maar er is echt niets meer te koop , althans niet op de plaatsen die ik hebt bezocht .
:frusty:

er moet nog vuurwerk te koop zijn daar?:) of het moet vrij recentelijk uit de handel zijn genomen.

Een vriendin van me is namelijk 3 weken geleden met school naar Tjechië geweest, daar bij zijn wat klasgenoten door de leraar gesnapt met het kopen van la bomba's:p

Er zijn genoeg vuurwerkwinkels en handelaren daar, maar het helpt als je van tevoren je huiswerk doet. d.w.z. uitzoeken op deze site waar de vuurwerkwinkels precies zitten.
Brno, Olomouc, Ostrava, Praag, Plzn, Trutnov. Er zijn er meer dan genoeg!

Ga dit jaar eind Juli naar LIBA.
Zijn er members die ergens een winkel in de buurt weten?
De meeste plaatsen die in dit forum genoemd worden liggen tegen de poolse grens aan.
Liba echter ligt net over de duitse grens.Zijn er daar ook zwarte markten met chinezen??

alvast bedankt voor de info

Vlak over de grens zijn er wel wat zwarte markten vaak hebben die wel wat.anders moet je op zoek gaan naar kleine winkels met die nep pistolen.Die hebben vaak ook vuurwerk en gewoon vragen aan de winkelhouder of hij het heeft of anders vragen of hij weet waar je wat vuurwerk kan kopen.

vuurwerk tjechie

vuurwerk tjechie

ik was vorig jaar in tjechie liberec.en ging toen ook naar steden toe.met vietenamese kraampjes. maar hadden niks van vuurwerk. ik dacht dat ze het achter hadden liggen(toen wist ik nog niet dat ze daar vuurwerk verkoopte)
en zijn verder gereden

Ben dit jaar weer naar Tsjechie geweest, en heb nieuwe vuurwerkwinkels bezocht in Pardubice (onder Hradec Kralove), Novy Bydzov (ook in Hradec Kralove gebeid) en Nachod.
Olomouc had ik al eerder bezocht.
Wel moet je gewoon goed zoeken (zeker in Nachod en Olomouc)
Als je het met behulp van internet, dit forum, google translate en het toverwoord ohnostroje niet vindt, kun je inderdaad beter niet naar Tsjechie afreizen voor vuurwerk.
Buit dit jaar bestond o.a. uit dik visco voor 10 euro per 100 m, 2" mortiertjes (4 euro p.s.), Niagara Falls (10 shots mine) en aansteekstokjes.
Kulovy Pumy = 1,8" of 2" shell(kit)(e)tjes heb je zelfs te koop daar in de gemiddelde speelgoedzaak/sigarenboer. Goed kijken en vragen!

Ben dit jaar weer naar Tsjechie geweest, en heb nieuwe vuurwerkwinkels bezocht in Pardubice (onder Hradec Kralove), Novy Bydzov (ook in Hradec Kralove gebeid) en Nachod.
Als je het met behulp van internet, dit forum, google translate en het toverwoord ohnostroje niet vindt, kun je inderdaad beter niet naar Tsjechie afreizen voor vuurwerk.
Buit dit jaar bestond o.a. uit dik visco voor 10 euro per 100 m, 2" mortiertjes (4 euro p.s.), Niagara Falls (10 shots mine) en aansteekstokjes.
Kulovy Pumy = 1,8" of 2" shell(kit)(e)tjes heb je zelfs te koop daar in de gemiddelde speelgoedzaak/sigarenboer. Goed kijken en vragen!

Klopt allemaal ja :D

Ik zit nu in Tsjechie en ik heb ook wat vuurwerk gescoord in Praag in een echte vuurwerkwinkel(Marthy pyrotechniks). Alles was gewoon uitgestald in de winkel.... Ik heb een shellkit gescoord voor 10 euro, colour salutes voor +- 6,50 en 10 megatresk strijkers waarvan ik de prijs niet meer weet. Ook gister net buiten de stad Pilzen afgestoken, shellkitje deed het erg goed :D

groeten uit Tsjechie

Die Pumy shellkitjes hebben een hele slechte mortier, verstandig dat je een paar 2" mortiertjes hebt gehaald.

Zo net terug uit Tsjechie!

Zijn in Liba geweest maar das zo klein daar vind je niks.
Cheb daarintegen is een leuke plaats netover de grens met Duitsland.
Veel chineze markten en dus ook vuurwerk.
Na een beetje vragen kom je inderdaad via een achter kamertje(vanwege de politie)
bij een andere ruimte uit waar dan ook de betere merk kleding,schoenen,sigareten,en vuurwerk te vinden is.De la bomba vind je meestal wel op de "normale" toonbank.Als je dan verder vraagt halen ze vanzelf uit hun bunkertjes of onder de tafel het echte spul!

Heb meegenomen 2x megatresk (dikke strijker) 2 doosje a 50 st voor +/- 4 euro
1x La bomba
1x Shellkitje Krizak 12 shells voor zo,n 15 euro
1x Sioux warrior K0216 Mega grote strijkers LXB = 17,5 bij 5 cm

foto"s komen zsm

Groeten Red

Leuk dat je er toch nog in bent geslaagd om wat vuurwerk te scoren :)
Dat shellkitje Křižák (van Panta) heb ik verleden jaar ook gehad, maar € 15,- voor 12x 45mm is best aan de dure kant. Twee jaar geleden kreeg ik ze voor iets meer dan de helft mee.
Van de Sioux Warrior is overigens ook nog een K0218-variant, maar die kom je slechts sporadisch tegen.

Ik ben ook 2 weken naar Tsjechië geweest,

Al met al terug gekomen met gemengde gevoelens wat vuurwerk betreft.
Ik had erg hoge verwachtingen, maargoed hier mijn verhaal:

De eerste week ging eigenlijk voorbij zonder veel succes, ik moet ook zeggen dat ik geen onderzoek had gedaan van te voren, echter had ik toevallig Garmin nog op mn telefoon staan en uit pure wanhoop heb ik toen ohnostroje ingetypt bij zoeken inde buurt, en toen kwamen er 2 winkeltjes uit binnen een straal van 50 KM, eentje in Jicin en eentje in Nachod.
Eerst naar die in Jicin gegaan, die leidde naar een gedeelte van de stad waar alleen maar flats stonden en het daadwerkelijke goede adres was gewoon een appartement op de 4e verdieping, dus ben nog even rond gaan kijken of het misschien vanuit een garagebox verkocht werd maar dit was helaas niet, dus mijn moed was nog verder gezakt, ik had de hoop eigenlijk al opgegeven.
Maargoed dan toch maar even naar Nachod de volgende dag, daar aangekomen in de tabac zaak bleken ze inderdaad het een en het ander te hebben!
Mevrouw daar sprak helaas geen Engels en geen Duits.
Ze had pirats, minipirats, paar potjes, Romeinse kaarsen en rookbommen(dit wist ik toen nog niet, ik had verder nog niet met me ouders afgesproken of ik het mocht afsteken en voor hoeveel enzo, dus heb alleen 2 rookbommen gekocht(19 kronen ps)(foto 2 links).
Later in huisje besproken hoe en wat, toen bleek dat het mijn ouders niet echt uit maakte wat ik ermee deed:shocked:.
Dit was allemaal week 1, er was dus wel degelijk vuurwerk te koop in Tsjechie, alleen het zoeken kon lang duren.

De aller eerste dag dat we in Tsjechië waren had ik ook al een bord gezien met Ohnostroje en Feuerwerk, maar daar stond alleen Rakety Otevreno(wat volgens mij gewoon betekent "vuurpijlen geopend") dit was in Nova Paka.
24072010081.jpg

Maandag van de 2e week toch maar even gevraagd of we daar even langs konden gaan, daar aangekomen bleek het gewoon helemaal geopend te zijn, de beste man was echt een vuurwerkfanaat in hart en nieren, miste een complete vinger en nog een paar kootjes. uitgebreide rondleiding gekregen, tevens had ie nog even een imitatie megatresk laten horen en een K0212 strijker(die die letterlijk onder de toonbank verkocht, want deze waren volgens hem illegaal in Tsjechië(overigens kon ik alleen dat onder de toonbank zien liggen)).

Toen heb ik mijn spullekes gepakt en ging afreken, voor dit alles was ik 823 Kronen kwijt:
img1348c.jpg

U ziet:

1x mini Pirat
1x normale Pirat
5x Immi megatresk(los)
1x 2" shells(12 ballekes)
1x K0212 Match thunder(slechts 2 in doos, wel visco bij gekregen)
1x Absolut Molotov Exploze (20st)
1x Absolut Molotov Crackling + Exploze (20st)
1x Absolut Molotov Stroboscan + Exploze (20st)
1x Fontijntje omdat mn moeder erbij was:D

Die middag zijn we nog ff bij een restaurant gaan zitten eten met wifi, toen via dit forum gewezen op een vuurwerkwinkeltje in Praag(bedankt!).

Daar zijn we Dinsdag nog naartoe gegaan.
Daar heb ik gescoord voor 398 Koruna:
110iyqf.jpg

U ziet:

1x La Bomba
1x Colour Salute
1x Pico Pirat
1x Megatresk
2x Airsoft granade(slechts 1 zichtbaar, had geen zin om lens te wisselen).

Tevens zijn we woensdag nog voor de gein naar Polen gereden om daar ook maar een keer te zijn geweest, hoopte ik natuurlijk weer wat vuurwerk te kunnen hosselen, echter niet gelukt, we hadden een zwarte markt gevonden zon overkapte zeg maar, precies dat je denk van daar hebben ze vuurwerk... van de meer als 100 plekken waren er slechts 2 kraampjes open, dus ik heb ff "fajerwerki" gevraagd maar, ze hadden niks helaas.
Ook nog bij een gunstore gevraagd maar daar ook niks te vinden helaas.

Toen heb ik een paar avonden nog flink staan stoken in een weiland en toen zijn we weer richten Nederland gekeerd.

Eindoordeel:

Er is zeker vuurwerk te vinden in Tsjechië maar, de delova ranas en gigant maroons en dergelijke zijn niet zomaar inde winkel verkrijgbaar.

Prijzen:
823 koruna is zon 33 euro
398 koruna is zon 16 euro

Laatst bewerkt:
Leuk dat je er toch nog in bent geslaagd om wat vuurwerk te scoren :)
Dat shellkitje Křižák (van Panta) heb ik verleden jaar ook gehad, maar € 15,- voor 12x 45mm is best aan de dure kant. Twee jaar geleden kreeg ik ze voor iets meer dan de helft mee.
Van de Sioux Warrior is overigens ook nog een K0218-variant, maar die kom je slechts sporadisch tegen.

klopt inderdaad.

ben daar paar jaar geleden op wintersport geweest.

je hebt trouwens 2 verschillende versies van deze strijkers (betonstrijkers)

sioux warrior = grote rode betonstrijkers met indiaan erop (4stuks in doos) (merk: panta)
kamanche warrior = grote zwarte betonstrijkers met indiaan erop, kleiner als sioux variant (6 stuks in doos (merk: panta)

beide vallen ze onder de code K0216 (klasse III)

let ook op met labomba en colour salute want je hebt daar ook veel namaak spul , dit kan je zien aan het witte logo rechts of links boven op het doosje (CUZZS)- als er II onderstaat klappen ze echt belabberd en als er III op staat zijn het de echte.

dit zag je ook met de colour salute immi versie van alpeco staat - II op
en de echte van panta / brothers - III

maar hier wil ik niet mee zeggen dat immitatie spul slecht is , om discussies te voorkomen.

al met al leuk spul heb je gekocht :D

bij mij stond er bij de labombas tribe benezpica pro CR: III
Tribe benezpica pro SK: II

bij colour salutes Tribe benezpic: II

Weet niet precies meer hoe je het schreef maar, stond ook zowel brothers als Panta op doosje van labombas.

Back
Bovenaan