Ik ben ook 2 weken naar Tsjechië geweest,
Al met al terug gekomen met gemengde gevoelens wat vuurwerk betreft.
Ik had erg hoge verwachtingen, maargoed hier mijn verhaal:
De eerste week ging eigenlijk voorbij zonder veel succes, ik moet ook zeggen dat ik geen onderzoek had gedaan van te voren, echter had ik toevallig Garmin nog op mn telefoon staan en uit pure wanhoop heb ik toen ohnostroje ingetypt bij zoeken inde buurt, en toen kwamen er 2 winkeltjes uit binnen een straal van 50 KM, eentje in Jicin en eentje in Nachod.
Eerst naar die in Jicin gegaan, die leidde naar een gedeelte van de stad waar alleen maar flats stonden en het daadwerkelijke goede adres was gewoon een appartement op de 4e verdieping, dus ben nog even rond gaan kijken of het misschien vanuit een garagebox verkocht werd maar dit was helaas niet, dus mijn moed was nog verder gezakt, ik had de hoop eigenlijk al opgegeven.
Maargoed dan toch maar even naar Nachod de volgende dag, daar aangekomen in de tabac zaak bleken ze inderdaad het een en het ander te hebben!
Mevrouw daar sprak helaas geen Engels en geen Duits.
Ze had pirats, minipirats, paar potjes, Romeinse kaarsen en rookbommen(dit wist ik toen nog niet, ik had verder nog niet met me ouders afgesproken of ik het mocht afsteken en voor hoeveel enzo, dus heb alleen 2 rookbommen gekocht(19 kronen ps)(foto 2 links).
Later in huisje besproken hoe en wat, toen bleek dat het mijn ouders niet echt uit maakte wat ik ermee deed

.
Dit was allemaal week 1, er was dus wel degelijk vuurwerk te koop in Tsjechie, alleen het zoeken kon lang duren.
De aller eerste dag dat we in Tsjechië waren had ik ook al een bord gezien met Ohnostroje en Feuerwerk, maar daar stond alleen Rakety Otevreno(wat volgens mij gewoon betekent "vuurpijlen geopend") dit was in Nova Paka.
Maandag van de 2e week toch maar even gevraagd of we daar even langs konden gaan, daar aangekomen bleek het gewoon helemaal geopend te zijn, de beste man was echt een vuurwerkfanaat in hart en nieren, miste een complete vinger en nog een paar kootjes. uitgebreide rondleiding gekregen, tevens had ie nog even een imitatie megatresk laten horen en een K0212 strijker(die die letterlijk onder de toonbank verkocht, want deze waren volgens hem illegaal in Tsjechië(overigens kon ik alleen dat onder de toonbank zien liggen)).
Toen heb ik mijn spullekes gepakt en ging afreken, voor dit alles was ik 823 Kronen kwijt:
U ziet:
1x mini Pirat
1x normale Pirat
5x Immi megatresk(los)
1x 2" shells(12 ballekes)
1x K0212 Match thunder(slechts 2 in doos, wel visco bij gekregen)
1x Absolut Molotov Exploze (20st)
1x Absolut Molotov Crackling + Exploze (20st)
1x Absolut Molotov Stroboscan + Exploze (20st)
1x Fontijntje omdat mn moeder erbij was
Die middag zijn we nog ff bij een restaurant gaan zitten eten met wifi, toen via dit forum gewezen op een vuurwerkwinkeltje in Praag(bedankt!).
Daar zijn we Dinsdag nog naartoe gegaan.
Daar heb ik gescoord voor 398 Koruna:
U ziet:
1x La Bomba
1x Colour Salute
1x Pico Pirat
1x Megatresk
2x Airsoft granade(slechts 1 zichtbaar, had geen zin om lens te wisselen).
Tevens zijn we woensdag nog voor de gein naar Polen gereden om daar ook maar een keer te zijn geweest, hoopte ik natuurlijk weer wat vuurwerk te kunnen hosselen, echter niet gelukt, we hadden een zwarte markt gevonden zon overkapte zeg maar, precies dat je denk van daar hebben ze vuurwerk... van de meer als 100 plekken waren er slechts 2 kraampjes open, dus ik heb ff "fajerwerki" gevraagd maar, ze hadden niks helaas.
Ook nog bij een gunstore gevraagd maar daar ook niks te vinden helaas.
Toen heb ik een paar avonden nog flink staan stoken in een weiland en toen zijn we weer richten Nederland gekeerd.
Eindoordeel:
Er is zeker vuurwerk te vinden in Tsjechië maar, de delova ranas en gigant maroons en dergelijke zijn niet zomaar inde winkel verkrijgbaar.
Prijzen:
823 koruna is zon 33 euro
398 koruna is zon 16 euro