Transbomber

Afwerking is inderdaad stukken minder maar gok erop dat ik wel rubrosysteem heb. Heb 2 crash box 2017 die hebben het systeem in ieder geval wel

gedurfd na alles wat je hier leest , persoonlijk zou ik het checken als deze stil valt is het totaal effect van deze totaal weg

nee klopt maar ook het rubro systeem van vorig jaar is nergens te bekennen.. geeft een hoop verwarring denk ik bij een hoop mensen

Ik voelde zelf wel het rubro systeem, maar ga als backup bovenaan nog wel doorlonten :) Ik ga er straks even naar kijken.

Dat bedoelde in nou in het begin,...
Ik was zeer onder de indruk door de filmpjes die zag van O&N 16/17.
Daardoor besloten dit jaar een TB te kopen,mede door dat mooie RUBRO systeem van één keer aansteken.
Makkelijk en veilig leek mij dat,....let wel ben een amateur hè,,,,een gewone VW consument.
Nu blijft fat dus zo ongeveer all ‘17 versies dit system niet hebben!.
Toch wel gek ‘zomaar’ een product qua constructie te veranderen.
Al zoiets bij een heel ander product zou gebeuren, zou het denk ik wel in het nieuws komen oid.
Maar goed,...het is nu ff niet anders.

Vraag mbt het tapen van de afzonderlijke vier cakes als deze zijn doorgelont.
(btw,..dat doe ik na tips van jullie via de reserve lonten)
mag dat wel met Duct tape of miet dat ook met schilderstape?

Hier ook een 2017 versie zonder systeem. Heb de lonten tot aan de ingang van de tubes gevolgd. Niks te vinden. Dus maar gewoon onderaan de tubes doorverbonden. Gaat vast goedkomen :)

Dat bedoelde in nou in het begin,...
Ik was zeer onder de indruk door de filmpjes die zag van O&N 16/17.
Daardoor besloten dit jaar een TB te kopen,mede door dat mooie RUBRO systeem van één keer aansteken.
Makkelijk en veilig leek mij dat,....let wel ben een amateur hè,,,,een gewone VW consument.
Nu blijft fat dus zo ongeveer all ‘17 versies dit system niet hebben!.
Toch wel gek ‘zomaar’ een product qua constructie te veranderen.
Al zoiets bij een heel ander product zou gebeuren, zou het denk ik wel in het nieuws komen oid.
Maar goed,...het is nu ff niet anders.

Vraag mbt het tapen van de afzonderlijke vier cakes als deze zijn doorgelont.
(btw,..dat doe ik na tips van jullie via de reserve lonten)
mag dat wel met Duct tape of miet dat ook met schilderstape?

Schilderstape.

Dit jaar zit er bij mij ook geen bundeltje, vorig jaar wel.

Zaten overigens goed vast geplakt in de doos.

Alles aan de onderkant doorverbonden, flinke tape erom heen en een stukje hout tussen cake 1 en 4 (aansteek lont van cake 1 en de reserve lont van cake 4 zitten mij iets te dicht op elkaar.)

Dit jaar zit er bij mij ook geen bundeltje, vorig jaar wel.

Zaten overigens goed vast geplakt in de doos.

Alles aan de onderkant doorverbonden, flinke tape erom heen en een stukje hout tussen cake 1 en 4 (aansteek lont van cake 1 en de reserve lont van cake 4 zitten mij iets te dicht op elkaar.)
die trek ik er uit

De 4 cakes rondom aan elkaar vasttapen voor stevigheid doe ik met ducttape. Schilderstape breekt te snel

Ja dat klopt. Die doe ik ook metduxttape, maar deze vraag ging over de lonten, of ik heb het verkeerd begrepen. De cakes vastmaken: ducttape. Lonten: schilders tape

hier ook zonder doorlontsysteem...misschien eruit gehaald omdat het af en toe toch faalde? Ik heb wel 2x een 3 cake..nogal kut..hopelijk is alleen het label fout..zeker geen manier om te checken? :angry:

heb trouwens een late levering vanuit Rubro..waren vrijdag avond pas binnen vanuit de leverancier.

IMG_3123.jpg

Idd lont van de 1e cake en de reservelont van cake 4 zitten dicht bij elkaar.
Heb ik Lekker laten zitten. Heb tussen de cakes aantal lagen dubbel gevouwen aluminiumfolie zitten. En op de kritieke punten idem.

Lonten met ty-raps verbonden en stukje roze lont erbij. En die nog een afzonderlijk ingepakt met Alu-folie.

hier ook zonder doorlontsysteem...misschien eruit gehaald omdat het af en toe toch faalde? Ik heb wel 2x een 3 cake..nogal kut..hopelijk is alleen het label fout..zeker geen manier om te checken? :angry:

heb trouwens een late levering vanuit Rubro..waren vrijdag avond pas binnen vanuit de leverancier.

'Foto'

Normaalgesproken zit er aan de zijkant van elke losse cake nog een sticker met veiligheidsinstructies en artikelnummer. Als t goed is staat daar ook t cake nummer op

Mijn 2017 versie 'De Transbomber' heeft wel het Rubro doorlontsysteem met de bundel losse lonten. Voor mijn eigen gerustheid(autistische trektjes xD) toch even netjes onderaan doorgelont. Vind het zelf altijd wel leuk om een beetje te knutselen als er tijd is natuurlijk en heb nu wat extra visco over :).

Back
Bovenaan