Transbomber

hoi vuurwerk professors! :-)

Ik ben nieuw hier, en dit wordt het eerste jaar cakeboxen. Waaronder de transbomber. Ik hen al een tijdje meegelezen en me nu toch maar aangemeld!

Hier ook de 2017 versie zonder systeem helaas. Dus ben ook maar aan de slag gegaan met aansluiten. Maar zou natuurlijk graag weten of ik het veilig genoeg heb gedaan. Ik heb het gewoon gehouden bij lont en reserve aan elkaar ty wrappen en schilderstape eromheen. Verder lonten naar beneden gestopt en afgeplakt met schilders tape. En reserve lont van cake 4 ingepakt en weggestopt. Zie foto’s.

Gaat dat goedkomen :-)?

Thanks!

Diego
F6643BD0-A87E-459D-8D48-6DBF43884E90.jpgF6643BD0-A87E-459D-8D48-6DBF43884E90.jpg

Heeft iedereen er last van dat de lonten elkaar kruizen met de 2017 versie? Ik zelf namelijk niet:) Dus ook geen schotje hoeven te plaatsen

Ik kan niet zien wat eronder zit, maar dit ziet er prima uit. Tip: als er een paar tellen tussen de diverse cakes zit, loop er dan niet meteen heen. Het zal niet extreem veel zijn, maar let hierop, ook voor je toeschouwers!

Thanks voor de reacties en tip! Ik heb nog een foto van wat eronder zit bijgevoegd. Nee als iets niet afgaat wacht ik sowieso altijd een paar minuten. Voor de zekerheid. Dat er op deze manier vertraging inzit weet ik, vind ik niet erg. Voor de 1e keer :).

Nu bezig met de cruel traction op dezelfde manier maar extra aandacht aan het stuk waar 4 lonten bij elkaar zitten. Goed afgetapte met schilders tape en alu folie ertussen. Daarna nog de zero tollerance. Maar tot nu toe vind ik het nog meevallen. Als het maar veilig is.. en als elke box ook nog achter elkaar doorgaat is dat mooi meegenomen.

A700974B-10B8-4BE9-B267-728F5472D43B.jpg

Misschien een tip. Wat ik zelf wel altijd doe is de reserve lont van de laatste cake ff door het karton heen halen (ff stukje insnijden) Want het laatste wat je wilt doen is die lont zoeken als de halve cake aan het nabranden is.

Ja daar was ik inderdaad ook al aan het denken zodat die makkelijk te zien is als ik hem later nog wil proberen.

Ik weet niet of ik nu teveel off topic ga.. dan verplaats ik de vraag anders wel.
Ik ben nu bezig met de zero tollerance. Maar deze zit wel opeens vastgelijmd en er zit zilver folie overheen wat op enkele plekken verdwenen is? Kan ik dit afplakken met schilderstape, gewoon 1 laagje of houdt dat tegen? Ik wil niet dat die openliggen als het vuurwerk eromheen afgaat.. dan gaan ze misschien vanzelf af. Een foto van wat ik bedoel. Midden al afgeplakt, rechts nog open.

Thanks
image.jpg

Ja daar was ik inderdaad ook al aan het denken zodat die makkelijk te zien is als ik hem later nog wil proberen.

Ik weet niet of ik nu teveel off topic ga.. dan verplaats ik de vraag anders wel.
Ik ben nu bezig met de zero tollerance. Maar deze zit wel opeens vastgelijmd en er zit zilver folie overheen wat op enkele plekken verdwenen is? Kan ik dit afplakken met schilderstape, gewoon 1 laagje of houdt dat tegen? Ik wil niet dat die openliggen als het vuurwerk eromheen afgaat.. dan gaan ze misschien vanzelf af. Een foto van wat ik bedoel. Midden al afgeplakt, rechts nog open.

Thanks
Bekijk bijlage 36777

Genoeg mensen die alles er zelf al af halen, om wat van reden dan ook. Zo denken veel mensen dat als je het erop laat de bombettes de lucht niet in gaan, maar daar zit zoveel kracht achter.

Om even terug te komen op je vraagt, gewoon laten zoals het is. Gebeurt niks hoor. Als je het echt niet vertrouwd doe er een beetje zilverfolie overheen:wink:

Genoeg mensen die alles er zelf al af halen, om wat van reden dan ook. Zo denken veel mensen dat als je het erop laat de bombettes de lucht niet in gaan, maar daar zit zoveel kracht achter.

Om even terug te komen op je vraagt, gewoon laten zoals het is. Gebeurt niks hoor. Als je het echt niet vertrouwd doe er een beetje zilverfolie overheen:wink:
zilverfolie gaat oke

Jullie maken me nerveus! Heb de Rubro boxen niet bekeken en dus ook niet doorgelont. Heb de Transbomber en Crashbox. Zie nu wel heel veel meldingen dat er geen Rubro systeem inzit.

Jullie maken me nerveus! Heb de Rubro boxen niet bekeken en dus ook niet doorgelont. Heb de Transbomber en Crashbox. Zie nu wel heel veel meldingen dat er geen Rubro systeem inzit.

Gewoon even lostrekken, 1 kant van de doos los snijden cakeje eruit en kijken of er trosjes lont zitten (en of ze tegen elkaar zitten) Wil je zeker zijn knoop ze zelf even aan elkaar, heb ik ook gedaan. Better safe then sorry

Bij mijn Transbomber is het Rubro doorlontsysteem aanwezig. Ik heb bij alle cakes het karton/papier voorzichtig weggehaald, zodat de lontjes zichtbaar zijn. Daarnaast heb ik een extra stukje karton toegevoegd in verband met de vonk overslag.
De cakes staan al strak tegen elkaar aan in de doos, maar voor de zekerheid heb ik rondom de doos tape geplakt. Hiermee staan ze dus nog strakker tegen elkaar aan.
Dit moet wel goed gaan, heb alle vertrouwen in het Rubro doorlontsysteem :).

Denk alles idd wel goed komt.
De lonten van mijn TB aan elkaar geknoopt en getapet volgens het reservelont systeem,...waarvoor nogmaals dank iedereen!

Lontjes netjes opgeborgen tussen de cakes en tussenruimtes voorzien van alufolie.
Daarna cake aan elkaar getaped en daarna in terug in de doos gezet.
Ben erg benieuwd vannacht!,,..,:-) en duimen dat de wind een beetje gaat liggen!!20BE75A8-4B88-4D97-8D0C-0F3A9E1EF731.jpg

Gek inderdaad dat de ene wel een systeem heeft en de ander niet. Ik ben er even vanuit gegaan van niet omdat de cakes los eruit te halen zijn.. Dan lijkt me niet dat ze verbonden zijn :). De ZERO Tollerance die zat wel gelijmd. Maar ik heb niet meer gekeken of deze gelust was, dus ook zo verbonden.

Thanks iedereen voor de tips en het meekijken! Ik ben ook benieuwd vannacht! En idd hopelijk geen regen en geen harde wind meer!! Iedereen een geweldige jaarwisseling vanavond en alvast de beste wensen voor 2018! En uiteraard voorzichtig aan allemaal!

Ik heb de versie dat alle lonten aan 1 kant van de cakes zitten. Hierdoor komen in het midden heel veel lonten samen. Het lijkt mij dus slim ze achterelkaar te zetten. Als ik ze dan vasttape, werkt het systeem van rubro dan goed genoeg om automatisch door te lonten zonder wat te hoeven doen?

Ben blij dat ik deze om 18 uur heb geschoten. Was niet slecht maar toch beduidend minder dan vorig jaar. Klapte een stuk hoger enctempo vond ik voor mijn gevoel ook iets trager. Sla hem volgend jaar sowieso over

Dik blok! Afgestoken om 18:00 en ging lekker. 2016 versie. Alleen laatste blok ging niet af dus moest die los afgestoken worden. Zonde..

Back
Bovenaan