Transbomber

Nee dat is een burgemeester die de inwoners en vooral de vuurwerkondernemers wel iets gunt. Denkt met de winkeliers mee, dit jaar ook meer parkeerplaatsen bij Loots in de straat voor vuurwerkklanten, zodat de omwonenden er ook minder last van hebben.

Kunnen de burgemeesters hier in NL nog iets van leren!

Vandaag bij Loods geweest maar op de verpakking staat dat er 993gram in zit. Ze vertelde mijn dat dit precies dezelfde cakebox is als de transbomber. Maar in de transbomber zit 2000gr kruit toch? Dan is er wel degelijk een verschil toch

Klopt inderdaad. Halvering van het kruit lijkt mij heftig. Zou het niet kloppen in verband met de 1kg regel in België en hebben ze het gewoon zo gedaan? We gaan het meemaken!

Foto vorig jaar Transbomber
20211201_105603.jpg

Foto dit jaar Fransbomber:
20221020_105051.jpg

Is er een video van de Fransbomber?
Halvering van de kruitinhoud zou toch moeten opvallen?
Kennelijk niet door Rubro maar door Geisha geïmporteerd.

Zijn ze wellicht toch minder blij met burgemeester Frans de Bont?

Nou is natuurlijk de vraag: Wat is het kruit gewicht van de nieuwe Transbomber batches die dit jaar in Nl worden uitgeleverd?

De Fransbomber die ik vorig jaar bij Loots had gehaald was wel een omlabeling met 2kg kruit, waarom zou dit dan een grap zijn?

Ze vertelde mijn dat dit precies dezelfde cakebox is als de transbomber.

Waarschijnlijk bedoelen ze hier mee, dezelfde effecten en opbouw als de Transbomber.
De Fransbomber is gewoon een ander blok, en waarschijnlijk rekening gehouden met de 1kg regel ook.
De Transbomber die hun vorig jaar aanboden, was een compound van 4 cakes, 79 euro.

Wel de zelfde fabrikant en inderdaad geïmporteerd door Geisha in plaats van Rubro. Maar hoorde die partijen niet bij elkaar? En was het afgelopen jaar niet alleen de omdoos waar Fransbomber opstond? En dat ze nu via Geisha de Fransbomber geïmporteerd hebben alleen aangepast is naar de regels in België? Het zou wel zuur zijn als hier daadwerkelijk maar 1kg in zit... Of hebben ze het misschien express zo erop gezet om onder de 1kg te blijven? Of gewoon een foutje? Wie weet. En weet niet of het vuurwerk uberhaupt gecontroleerd wordt in België net zoals ze in Nederland doen?

De Fransbomber is gewoon een ander blok

Op de site van Loots wordt anders de video van de transbomber getoond bij de fransbomber. Bedrog dan?

En waarom een blok speciaal ombouwen om onder de 1kg te blijven? Loots heeft zoveel blokken (salon Roger, Surex, Alpha) met (ruim) meer dan 1 kg.

Op de site van Loots wordt anders de video van de transbomber getoond bij de fransbomber. Bedrog dan?

En waarom een blok speciaal ombouwen om onder de 1kg te blijven? Loots heeft zoveel blokken (salon Roger, Surex, Alpha) met (ruim) meer dan 1 kg.

Waarschijnlijk ter indicatie/indruk van wat men kan verwachten.

Denk dat er weinig is omgebouwd, maar tegenwoordig zit je ook wel rond de 100 euro voor een kg kruit.
Uiteindelijk gaat het om de prestaties, misschien blaast dat bakkie wel als een malle :blink:

Vreemd inderdaad. Het was me nog niet opgevallen, maar op het label staat inderdaad 993.6 gram. Het is wel weer een compound ondanks dat er 1/4 op de doos staat. We gaan het wel zien de 31e, ik hoop op hetzelfde product als vorig jaar..

Vreemd inderdaad. Het was me nog niet opgevallen, maar op het label staat inderdaad 993.6 gram. Het is wel weer een compound ondanks dat er 1/4 op de doos staat. We gaan het wel zien de 31e, ik hoop op hetzelfde product als vorig jaar..
Heeft iemand het toevallig nog nagevraagd bij Loots? Ik ben eigenlijk wel benieuwd, gezien de video die ze erbij zetten van de 2kg kruit variant..

Back
Bovenaan