Toppers/floppers editie 2024-2025

Top:
Wild Fire Dragon - Bon Fireworks. Grote boeketten, dikke burst was 25mm maar deed zeker niet onder voor 30mm
Prosperity - Vuurwerk Outlet. Geweldige 30mm bak
888 & 999 fontein - Wolff
Crackling Hero - Wolff, per stuk al fijn maar met meerdere echt geweldig!

Flop:
Wederom het weer, veel wind en vlak voor 00:00 begon het ook nog eens te regenen. Het is nu echt al jaren drama met het weer in Noord Nederland..
Outbreak 288's - Rubro. Deze box had amper stijglading, kwam niet hoger dan de dakgoot, gevaarlijke dubbele compound!
Return of the Phoenix - Wolff. Gaat in kwaliteit achteruit
Dream chaser - Fireworks Specials. Dit waren hele bedroevende crossette's (Snap dat de wind niet mee helpt maar dit was gewoon sneu)
Gorilla Party - Wolff. De tails zijn prima maar de boeketjes stellen niks voor

Toppers:
-Bekende toppers van magnum (Ultimate mixed display 300 shots, 400 shots Total display, Cairo Crackling en Magnum P.I.);
-Whistle caps (GBV-Weco) man wat een mooi product, fluit met siereffect, jammer dat het een uitloopproduct is;
-Fountain 888 echt positief verrast door dit 'kleine fonteintje'
-Wolfdog (Lesli) echt een leuke compound voor weinig geld. De burst was ook echt wel goed voor een 'eenvoudigere' compound;
-Booster 500 (Wolff vuurwerk), ik vond de 20mm schoten in deze cake echt goed. De 25 mm schoten waren minder overtuigend (wel goed, maar niet veel beter dan de 20 mm schoten);
- Dumbum 16/20mm, wat een geweld van zo'n klein potje;
-Prosperity van Vuurwerk Outlet: echt een dikke verrassing;
-Monster ride;
-Transbomber blijft echt een geweldige rammer!

Matig/voldoende:
- Brutal box van Original, mooie effecten en goede uitwerking. Beetje vreemd bij mij schot de finale cake leeg tegelijk met het begin van derde cake. Voor een gekooide 30 mm product had ik de burst harder verwacht;
-White red rebel: heb deze cake vaker gehad in het verleden, nog wel okay, maar niet meer hetzelfde (staat genoeg hierover op het forum);
-Deep pulse (#Watt), wel mooie kleuren en mines, maar burst is wat zwak om een topper te noemen. Gezien de prijs best okay product.

Flop:
-Air damage van Vuurwerk Outlet. Vorig jaar zo'n topper, maar dit jaar door de verandering naar een crackling cake (i.p.v. salutes) echt een teleurstelling. Zwakke burst en uitwerking. Voor mij nooit weer.

al het vuurwerk wat ik had was naar wens. Niks flopte, maar stak er echt boven uit.

Daarom nomineer ik als toppers een aantal Syrische kindjes bij mij uit de straat.
Toen ging ik stoken stonden ze alle 6 te kijken en uiteindelijk kwamen ze vragen of ze ook wat mochten afsteken.
Heb ze geholpen met aansteken (uiteraard met bril op)
Super blij waren ze en toen ik ging opruimen rond 20.00 hebben ze geholpen met alles in zakken te gooien, waardoor ik heel snel klaar was.

Zij zijn mijn toppers van de avond!
Held

Ik heb iets meer dan de helft afgestoken. Kortom ik heb echt nog aardig wat over voor volgend jaar. Het ging lekker en had ook veel kijkers in de straat dus dat is wel leuk maar door de wind ben ik rond 1 uur gestopt. Ik bewaar de rest voor volgend jaar dus geen kosten volgend jaar haha ;-). Heb bijna alle Riakeo bewaard ivm de harde wind. Ook pirates of the caribbean en 3x Divider staan er nog :cool:

Toppers, Tomahawk, Grandizer, Kingsmen, Pyro Tsunami, Riakeo Tang Empire, Riakeo Marvellous, Iron Kin Beauty, Chinook, Sky Symphony en de Panther. Deze waren voor mij allemaal wel indrukwekkend. Al komt het door de harde wind wellicht toch anders over dan normaal denk ik.

Hier even de huidige status van de collectie.

Dit was het gisteravond voordat ik begon:

Bekijk bijlage 1807332 Bekijk bijlage 1807324 Bekijk bijlage 1807325 Bekijk bijlage 1807327

Dit is er vannacht de lucht in gegaan:

Bekijk bijlage 1807328

Dit is er nog over en gaan we verdelen over wat locaties voor volgend jaar. Zoals je ziet er zitten nog dolle bakken tussen. Vooral veel Riakeo laten staan door de harde wind.

Bekijk bijlage 1807329
Met een groep zeker.

Back
Bovenaan