Toppers & Floppers 2023 - 2024

Toppers:
- King Crackling - Wolff
- Break Out - Wolff
- Disturbed - Wolff
- Wicked Whistle - VWtotaal
- Avalancha - St8mnt

Flop:
- NIETS !

En eervolle vermelding voor de mini Chucoo fonteintjes van Katan. Erg mee vermaakt

Toppers:
- Bunga super (valk) echt de beste budget cakes die ik ooit in mijn bezit heb gehad.
- Oriental Tale assortiment (originals)
- 1,2"Ultimate chry / Cairo Crackling echt een asociaal dikke bak!

Floppers:
- white red rebel, wat een knakenbak is dat geworden
- Hydra, een slap aftreksel van wat het ooit was...
- ontvanger die storing gaf tijdens de finale show
- Frontline fire magnum, hier had ik meer van verwacht

Toppers

* Pig (China Red)Prachtige mooie kleuren en prima tempo
* Las Fallas (China Red) Snoeiharde Salutes heerlijk!
* Butterfly 1&2 (China Red) Lekker tempo, mooie heldere kleuren en prima bursts

Flopper
* Fast Bastards (wss andere batch) wel harde crackling mines maar geen stijghoogte

Er waren genoeg toppers op te noemen: Lion, Gorilla, Kingdom CR, Katan special 6, Beast of Burden, Crackle king FWS

Flopper: was de Pandora box van FWS (omlabeling van de Tukker 2 geloof ik) Leek totaal niet op de box van de product video van FWS.

Laatst bewerkt:
Grootste FLOP dit jaar is toch wel de Katan Special 4...

wtf hebben ze daarmee gedaan man, hoe kun je het zo erg verkloten

Dit jaar eigenlijk geen floppers. Ook niet zo gek veel vuurwerk gekocht en vooral de bewezen toppers.

Deze sprongen er wel echt uit:
-Ultimate Chry/Cairo. Wat een fantastisch product. De hype is volkomen terecht.
-Delta Echo (Katan). Ook een imposante crackling cake. Iets minder fel dan bovenstaande, maar erg goed.
-Snow Crystal fontein. Kan niet wachten er volgend jaar 3 tegelijk te doen...
-Limeted Edition 3, oudere batch en vooral cake 3 fantastisch!

toppers

Ghostbuster - Wolff. Wat een burst, vooral bij de blinkers.
Madhous -wolff veel schoten en super tempo en voor 20mm grote effecten.
Wel enkel interessant als je een groot budget hebt
Quickcharger - Katan goede fanshape crackling bak voor zacht prijsje.
Zena vulkanen (België) man die crackling gaat 8m hoog! Wat een toppers.

gewoon heel goed
Supremo -wolff dikke goudbak maar me verwachting was misschien iets hoger na de enthousiaste demo reacties. Maar vooralsnog een zeer goede box
Supercharger -wolff goed bakje met mooie afwisseling maar na mij idee iets teveel gehyped.
Beast mode- Katan. De moeite waard voor de prijs. Een aanrader voor een laag budget.

matige producten
Turbo - Zena geinige budget cakes. Maar meer ook niet!
Duitse weco cakes. Vooral leuk omdat het geen drol kost, maar zeker niet 00.00 uur waardig.

slechte troep
Kraakstaaf - cafferata geinig wanneer je er 30 op een hoop gooit, maar niet voor de prijs.
Beter investeer je de centen in een crackling christal etc.
Massive crackling -cafferata tsja ik noem het een knetterbal xl in een huisje, totaal niet interessant en duur.

Toppers, vond eigenlijk alles wel toppie maar hier een paar revieuws:

Las Fallas
Kneitershard, voelde de klappen tegen mn gezicht komen. Flink grote titaniumboeketten met zeer felle mines eronder in combinatie met een lekker tempo.
Heb natuurlijk al ontzettend veel knalcakes mogen schieten, maar vond deze weer "ouderwets" goed en ik denk voor een Nederlandse knalcake echt een toppertje ! Niks meer aan doen !

Rooster
Dit is echt een beuker. Perfect uitgevoerd voor 25mm, wat opviel waren de prachtige ronde boeketten, de flinke spreiding, maar vooral de superharde burst. Aanrader als je van hard houdt.

Rabbit
Vond deze ook zeer tof, iets sierlijker dan de Rooster maar ook weer perfect ronde boeketten met goede spreiding en lekkere burstknallen.

Display Turbo Box
Lang naar uitgekeken maar met afhalen bleek dat deze nog niet gelost was. Speciaal weer voor terug gereden en er werd in de auto nog gezegd, nou is dat alles? Wat een klein ding joh !
Tsja ik denk lul mar, jij weet nog niet dat dit een mitrailleurbak is en tevens het begin van mn finale wordt :D

Subliem wat er uit dit kleine bakkie wordt gepompt, de 45 eurootjes was het helemaal waard.
De overgang van deze naar de Cairo's was echt bruut om te zien.

Cairo Crackling
Het is lang geleden dat ik zo'n vette cake heb gehad, wat waren deze fenomenaal goed zeg. Grond die trilt, borst en gezicht massage, supervolle boeketten die in razend tempo worden afgevuurd met hele lekkere dieptonige knallen. Als je hier recht onder staat, weet je niet wat je meemaakt. Ook onder het jasje zagen deze cakes er heel netjes uit. Leuk product, niks meer aan doen !

Toppers
Poema - Break out. Wat een heerlijk blok. Harde burst, grote effecten en heerlijk tempo.
Magnum - Willow Mayhem. Geweldig blok als je van goud in rustig tempo houdt.

Gewoon goed
Funke -Azul. Goed 30mm blok maar ik denk eenmalig in de collectie
Wolff - King Crackling. Heerlijke ramcake voor prima prijs.
Wolff - Firebender. Was verrassend leuk voor er bij.

Rest van de cakes en compounds waren ook prima. Eigenlijk overal van genoten.

Tegenvaller
Wolff - Screaming vultures - fluit viel tegen. Had het idee dat deze vorig jaar een stuk harder en langer was. Noem het een tegenvaller omdat ik een flop wel wat te ver vind gaan.

mooiste cake:
alpha ultra , gouden corola met red strobe, prachtige combinatie

slechtste cake:
sunsong night reaper (salon roger/loots), cake ging maar half af

leukste verrassingen/aanraders:
sunsong draconian (salon roger/loots), 16 shots spinners met blauwe dahlia's aan een redelijk tempo met laatste 4 als finale shot
sunsong undertaker (salon roger/loots), 16 shots strobe met crackling
pangu breathless
loots 19shot drunk assortiment

leukste fontein :
bugano color stars

slechte fontein:
popcorn (ging helaas niet af)

leukste grondvuurwerk:
spider kings (grote grondbloemen)

Toppers
400s Total Display Magnum bizar goed
Cairo buiten categorie vooral per 6
Strong Celebration wat een geweld!
100 shots turbo box Magnum zeer lekker tempo

Floppers

Double Whammy, wind hielp niet mee
Gorgeous Blue zelfde verhaal

Toppers
Eigenlijk alles wat ik van china red had
Dieren cakes (Qua prijs en burst perfect in voorverkoop)
Lion (Burst en uitwerking)
Gorilla (Burst en uitwerking)
Kingdom (Burst en uitwerking)
Angel dust (Prijs, burst uitwerking en dat voor een 20mm cake)

Transbomber heerlijke cake
1.2 Willow Mayhem

Silver Ice

13 shots Argento cakes
Argento - Azzuro uitwerking was gewoon mooi
Cairo Crackling

Geen floppers maar average
Neon ghost
Cracker Finale XL 60's
Event Best of Power Box no. 1 & no.2
Supercell

We hadden er flink wat staan en niet echt floppers gehad.

Fireheat van Vuurwerkmania vonden we niet indrukwekkend.

Toppers die echt opvielen:

X-treme van Rubro/Mania, echt een verrassend goeie knalcake. Voor dat geld top.
Dragon Fire van Bonfireworks, wat een burst en spreiding. Dat blauw is geweldig.
Artic Horizon, ook van Bonfire. Met €15 ook zo’n topding.
Funky 3/ Pyro 5 van Rubro/Mania. Echt geweldig setjes voor het geld.
Monster Ride van Mania. Tja die blijft subliem.
Cairo Crackling van Magnum. Wat een ding en per twee nog imposanter.

Eervolle vermelding qua cake... de Gold Crown van Mania en the Aftermat van Wolff.

Bij de compounds vonden we top:

Crown Mixed Caliber van Broekhoff. Dat oplopende kaliber is echt top.
Trouble Maker van Bonbridge. Wat een geweldenaar, allejezus.
Rainbow van Wolff. De eerste rijen sloegen door, maar wat een apart topding blijft dit.
300/400 shots Turbo Display van Magnum. Onovertroffen 20 mm geweld.

Eervolle vermelding.... Triple Double en Ultimate Design van Magnum. De eerste voor het aparte gouden effect en de tweede voor de crossettes.

Had een klein budget.

Toppers

Valk Bunga 9-19 19sh potjes en Valk Bomb 9-25 25sh potjes. Klein maar goede burst en uitwerkingen.
Wicked Six (top batch 2023)
Kometa Cakes (over van vorig jaar)

Geen floppers

Absolute flopper was voor mij helaas de vulcan energy boost. Het zou eigenlijk de Berlin in een ander jasje moeten zijn, maar was het totaal niet, teleurstellend.
Gorgeois blue van evo had ik ook meer van verwacht. Het blijft toch evolution, maar die lijken wel de verkeerde weg in geslagen te zijn.

Topper was voor mij de breakout van wolff. Machtig mooie grote effecten, harde burst, tempo precies goed.
Verrassing was voor mij de 400 shots tds. Ik verwachtte hele simpele effecten op hoog tempo, maar de effecten waren toch verrassend goed, tempo moordend hoog en er kwam geen eind aan!
Verder presteerde er een hele hoop min of meer zoals ik verwachtte, en viel er weinig echt tegen.

Opvallend was dat voor mij de nieuwere producten die we hadden van evo en pangu ietwat tegenvielen, vooral de oudere producten presteerden gewoon goed.

Back
Bovenaan