Top2000!

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Elk jaar toch een stukje sfeer de laatste dagen van het jaar, de Top 2000!!

Luister vanaf 25 t/m 31 december naar de Top 2000 op NPO Radio 2.
Ga naar NPORadio2.nl

Hopelijk delen jullie je lijsten, favorieten, en tips ook hier..

Gisteren net toevallig weer een nummer ge-shazemed en op de potentiële lijst gezet.

Als geboren en getogen Hilversummer is de Top2000 altijd een must. Overal waar ik ga en sta, staat de lijst aan. Benieuwd naar jullie lijsten voor dit jaar.

Mag wel weer eens een nieuwe nummer 1 komen inderdaad, en dan lijkt me dit een meer dan verdiende. Wel weer zin in die top2000 hoor, alleen de tune is al voldoende. En de beelden van het café blijven echt heerlijk om naar te kijken, merk wel aan mezelf dat ik de muziek zelf op steeds meer momenten 'vervelend' begin te vinden. Echt teveel nummers die ik vreselijk vind.

“De lijst der lijsten” de bakermat van alle top lijsten. Hier wil ik wat over delen. Wat mij verraste was het ‘opwarmen’ wat gebeurd voordat je het café binnen mag. Er staat een jolige dude die grapjes maakt en interactie met het publiek activeert.
Hij legt wat ‘spelregels’ uit. Denk hierbij aan: “zoals jullie weten is Alles op TV Altijd heeel erg gezellig”! En aangezien jullie op tv zijn….
Na wat lullen vraagt die zich af of deze groep kan springen bijvoorbeeld. Dan komt “van links, naar rechts” over de speakers en hups… iedereen mee 😅
Dan wordt er bijv gevraagd of er mensen uit Drenthe, NH en Groningen zijn. Bij die 4 of 5 mensen uit Groningen maakt die een grapje in de trant van “Ook jullie komen op TV hè hahah”..
Dan weer een nummertje van Hazes, ‘iedereen doet meee’ en dan blijft die roepen “iedereen, hoor jullie niet”. Etc etc.
Het punt is dat NL best (behalve Brabanders) best ingetogen zijn. Dus bij aanvang van dat gelul voelt iedereen zich ongemakkelijk en na 10min voel je je soort van verbonden met elkaar want we hebben allemaal voor lul gestaan en daardoor is er een berg schroom vanaf waardoor je serieus gemakkelijker durft te bewegen en te zingen 🤣
Wij weten nu dat het komt, maar was wel echt even wennen.
Verder… Fantastisch! Wij genieten er echt enorm van. En ja, t is echt nog veel kleiner dan dat je op TV denkt. Blokkendoosje.
Wel t mooiste blokkendoosje van het land.
Enfin, ik kan niet wachten. Vanmiddag alweer lekker uurtje geluisterd.

Vwb de muziek: nr1 is en blijft Bohemian Rhapsody. In die Gong zit de paradox van het jaar. In die gong komt alles samen. Die gong markeert het hoogte punt van een jaar 00:00 en op datzelfde punt valt gelijk het dieptepunt, want ja natuurlijk gaan we vuurwerk afsteken, maar direct bekruipt mij ieder jaar weer het gevoel… de mooiste tijd van het jaar is ook weer over.

De opbouw hier naar toe, vanaf September geboost door 10x per dag het aanklikken van “nieuwe berichten” op VWC.nl. Het langzaam zien opkomen van de kruidnoten, pepernoten, sinterklaasspullen in de winkels tot aan het begin van de eerste kerstspullen die je her er der ziet verschijnen. Ook het afwachten tot je in de Primera’s en Actions etc het cat 1 vuurwerk ziet verschijnen is zo’n mooi moment.
Standaard begin ik dan met m’n dochters na het avondeten wat cat 1 in de tuin af te steken. Fantastisch is dat. Hier genieten we allemaal enorm van.

Al die voorpret tot aan de daaadwerkelijke feestdagen tot aan het afhalen van het vuurwerk komt allemaal samen in ‘die gong’.
Die gong is voor mij zo kenmerkend en ik luister al zo lang de top 2000 alleen, met familie en met vrienden dat dit echt een stukje ‘eigen’ is geworden. Ik ga zelfs een tattoo plaatsen met de tekst “anyway the wind blows”.

Ik hoop dat queen, George Kooymans en Ozzy de top 3 mogen complimenteren dit jaar.

Ik heb wat foto’s bijgevoegd van achter de schermen. “De top 2000 is aan”IMG_1178.jpegIMG_1180.jpegIMG_1179.jpeg

Afgelopen jaar was voor ons de laatste keer. Heb de eerste heel bewust meegemaakt met een vriendinnetje in Groningen die week en het is tegenwoordig gewoon helemaal kut qua muziek en sfeer. Nep dus.

Begrijp me niet verkeerd, bij mij gaat het van house naar floyd en de beastie boys naar boudewijn de groot maar het is nu gewoon een freakshow geworden. Met oud en nieuw dikke tyfus herrie. Kan ook aan de leeftijd liggen hoor -vast wel- maar jezus wat een zelfpijpshow ist geworden.

Nu heb je de top3000 veronica. Man das genieten hoor. Zelfde met de top 1000 nostalgie radio 5. Één van die lijsten zal bij ons klinken op oudejaarsavond.

Ik kan me wel vinden in alle kritiek. Eerder stond hij hier ook dag en nacht aan en genoot ik ervan. Tegenwoordig is het echt om te janken met een Maan, de bankzitters en dat soort pulp in de lijst. Stukje sfeer brengt het zeker, al vind ik het ook altijd erg nep en gedwongen overkomen. Nee zoals jullie horen ik ben er niet echt kapot meer van😅

Back
Bovenaan