Toekomst met Cat1?

ik heb mij er inderdaad ook prima mee vermaakt in 2020 / 2021. Het deed oude tijden van mijn jeugd weer herleven.

Ik mis de Vulcan Astro Magic Whips. Daar steek ik er elk jaar nog 1 van af om ze te vergelijken met de overige cat 1 lintjes. Wat een verschil.

Wat is de reden dat we die kwaliteit niet meer zien?

Ik heb ze uit 2010; NEM 2.8 G
Vergelijk ze eens met deze:
Ik denk dat deze wel vergelijkbaar zijn.

ik heb mij er inderdaad ook prima mee vermaakt in 2020 / 2021. Het deed oude tijden van mijn jeugd weer herleven.

Ik mis de Vulcan Astro Magic Whips. Daar steek ik er elk jaar nog 1 van af om ze te vergelijken met de overige cat 1 lintjes. Wat een verschil.

Waren dat die linten die nog op zo'n kartonnen cirkeltje zaten?
Geniaal spul was dat, heb varianten gehad waar de 90-shots matjes niet aan konden tippen.

Waarom de lintjes zo veel minder zijn geworden laat zich wel raden toch? Het obsessieve testen.
Hoe harder de crackling ster knalt, hoe verder in potentie het lintje of de overige sterren 'geworpen' worden, dus meer kans dat ze buiten de metercirkel komen. Daarnaast hebben we natuurlijk nog de decibelgrens.

Dat er nooit meer gedaan is met die 3m en 10m varianten (door concurrentie) is me een raadsel...
(Ipv die halfbakken arbeidsintensieve, dus dure, legale nep-pruttel-chinese rollen.)

Dat er nooit meer gedaan is met die 3m en 10m varianten (door concurrentie) is me een raadsel...
(Ipv die halfbakken arbeidsintensieve, dus dure, legale nep-pruttel-chinese rollen.)
Mee eens, heb wel eens filmpjes gezien van knetterlinten die echt loeihard gingen en de buurt kwamen van een matje met flash. Beter dan die buskruit pruttelzooi van toen.

• Like
Waarderingen: GMP
Waren dat die linten die nog op zo'n kartonnen cirkeltje zaten?
Geniaal spul was dat, heb varianten gehad waar de 90-shots matjes niet aan konden tippen.

Waarom de lintjes zo veel minder zijn geworden laat zich wel raden toch? Het obsessieve testen.
Hoe harder de crackling ster knalt, hoe

verder in potentie het lintje of de overige sterren 'geworpen' worden, dus meer kans dat ze buiten de metercirkel komen. Daarnaast hebben we natuurlijk nog de decibelgrens.

Die in het kartonnen cirkeltje ja! En ze knallen / knalden tegenwoordig inderdaad met gemak de 90 schots matjes eruit.

De metercirkel inderdaad en decibel begrijp ik ook. Desondanks lijkt de kwaliteit steeds verder af te nemen. Ook sinds die regelgeving in het leven is geroepen.

De cracker jack daar gelaten.

Alleen; is dat dan uitloop van oude batches. 2022 als ik goed heb onthouden bij vuurwerkfeestke, dat deze nog zo goed presteert en beginnen oude batches nu echt op te geraken waardoor het verschil nu pas echt duidelijker wordt of,.?

Waar ligt dat aan? (Of ik wordt doof. Dat kan ook :D )

Ik heb de knisterpeitsche F1 en F2 liggen, beste knetterlintjes ever!!

Als we terug zouden gaan naar kwalitatief goed cat1, niet dat geneuzel binnen een meter. Dan zou het best nog wel 's leuk spul voor projectjes kunnen zijn. Geen cat2 natuurlijk, maar ik zou het nog best leuk vinden. Heb op de eerste corona oudjaarsdag in windstille omstandigheden de he-le dag buiten gestaan en constant gestookt met luftheulers en weet ik het wat nog meer. Was bij gebrek aan beter, maar voelde me echt weer even 12 jaar oud :)...

Als we terug zouden gaan naar kwalitatief goed cat1, niet dat geneuzel binnen een meter. Dan zou het best nog wel 's leuk spul voor projectjes kunnen zijn. Geen cat2 natuurlijk, maar ik zou het nog best leuk vinden. Heb op de eerste corona oudjaarsdag in windstille omstandigheden de he-le dag buiten gestaan en constant gestookt met luftheulers en weet ik het wat nog meer. Was bij gebrek aan beter, maar voelde me echt weer even 12 jaar oud :)...

Helemaal mee eens. Dat verhaal van die 1 meter.. Is dat Europees geregeld of alleen voor Nederland?

Ik denk dat ik eens ga kijken wat de mogelijkheden zijn om Funke F1 te importeren en een shop te gaan beginnen.

Connecties in het buitenland zijn er, pand niet zo lastig en opslag? Het is Cat 1.

Dit hebben we al eerder gedaan bij een winkel in de buurt en met succes. Dus waarom niet nog een keer.

Back
Bovenaan