Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
volgend jaar ook naar china! Heb bij het reisburo aangegeven dat ik ook vuurwerkbedrijven wil bezoeken tijdens mn rondreis! Ze gingen het uitzoeken.. dit topic is dus ideaal zeg!
Zo langzamerhand groei ik hier helemaal in de Chinese vuurwerkwereld en dat brengt interessante dingen met zich mee. Vanmorgen ben ik bij een cursus geweest voor vuurwerkfabrikanten, gegeven door twee Amerikanen die werken voor AFSL, de USA versie van TNO. Er gingen nogal wat vragen over en weer, en ik heb weer het een en ander geleerd daar. Vooral werd duidelijk dat de Chinezen niet echt veel trek hebben in vernieuwing, alles wat complexer is dan een hamer en schep wordt lastig. Desondanks boek ik hier grote vooruitgang op het gebied van kwaliteit en nieuwe producten, de liefhebbers van heftig vuurwerk moeten dit jaar zeker even langs de winkels van Original Fireworks/ZENA rijden, want er komen dit jaar producten in onze winkels die zijn weerga niet kennen in de straat! Echter gaat de vooruitgang hier niet vanzelf, ik moet soms grote moeite doen en uren praten om de fabrikant de producten dusdanig aan te passen zoals ik het wil. Maar het is leuk, elke dag is weer een uitdaging! Oja, binnenkort komt er een interview over mij op www.vuurwerkcrew.nl te staan, de members kunnen hun vragen in de desbetreffende thread stellen en de 5 beste worden er uitgezocht
Update van Tjark:
Ik zit hier nu vanaf begin Mei in China me te bemoeien met de ontwikkeling en kwaliteit van het vuurwerk voor de Original/Zena in Nederland en België. En ik kan zeggen dat het de zweetdruppels tot nu toe waard geweest is, er komen dit jaar dik 40 (!!) nieuwe items op de markt met totaal nieuwe effecten en de kwaliteit is het neusje van de zalm! Dit jaar kunnen we de consument verbazen met effecten die ze nog nooit gezien hebben in hun vuurwerk, harder, helderder, en totaal nieuwe designs wat betreft effecten. 80% van de nieuwe items zijn door alle testfases heen hier, en worden beetje bij beetje verscheept naar Europa. Vanaf deze maand gaat het exporteren echt vol gas dus binnenkort zijn de bunkers weer ramvol met zeer vernieuwend vuurwerk! Houd voor meer informatie www.vuurwerkbelgie.be in de gaten!