Hoi kevin, die 320 is zeker de moeite waard, een prima camera met goede kwaliteit en vooral het prijsverschil is leuk natuurlijk.

Ikzelf heb dus de 500 genomen, maar ik stond altijd op het punt een 280 of een 320 te kopen aangezien het prijsverschil erg groot is en je met alleen een camera vaak niet klaar bent, accessoires zijn ook altijd wel prijzig.
Ik heb lang uitgezocht wat ik wilde hebben, heb toen toch besloten de 500 te kopen en heb wat langer doorgespaard ervoor. Ik wilde een camera die sowieso goed was en waar ik de komende tijd mee vooruit kon. Op Internet is er veel te vinden qua informatie en nu bleek het geluid van de camera's niet denderend, intern gezien, een externe microfoon was dus een goede optie voor mensen die goed geluid wilden hebben. Ik ben toen accessoires gaan vergelijken, groothoeklenzen, mogelijke uitbreidingen etc. De microfoon voor de 500, met een hotshoe aansluiting, is gewoon bewezen beter, ik vind goed geluid een erg belangrijk aspect en dus was dat een pluspunt die voor mij zwaar meetelde in de overweging.
Nou zijn de opnames van de 320 bijv. software-matig in breedbeeld in te stellen, de 500 heeft dat hardware-matig. Ook dit vond ik belangrijk, de kwaliteit met software-matig aanpassen wil nog weleens veranderen heb ik ergens gelezen, ben daar dus van uit gegaan en breedbeeld is nou eenmaal de toekomst. De tv's die men tegenwoordig koopt zijn nagenoeg allemaal breedbeeld, uiteindelijk zal dit alleen nog maar te verkrijgen zijn. Ik ben in dat geval blij dat ik de beelden op breedbeeld vastleg.
Een camera kiezen doe je dus niet alleen op kwaliteit, maar je moet er eentje zoeken die aan je wensen voldoet. Kijk niet alleen naar de camera, de accessoires die mogelijk zijn moeten ook aan je wensen voldoen.
Succes met je keuze, de 500 is denk ik vast nog wel ergens te krijgen, maar kijk anders op marktplaats o.i.d. voor lagere prijzen.