Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Standaart 1 ccd camcorder :) bijna de zelfde als in de vraag en aanbod op[ de site die ik tekoop aanbied ;)

Ik kwam deze Filmcamera van Sony tegen voor 244.- te koop bij Mediamarkt nu is mij vraag is het wel een goede aankoop

hier de link
http://www.kieskeurig.nl/product/32FFC42B6A0A7B7EC125726500318D45.htm

uhm de sony dcr-hc27e

ik heb ervaring met de dcr-hc23e en ik mag zeggen ben blij dat ik van sony af ben.. want met sony dcr-hc serie (met carl zeis lensen) kan je vuurwerk niet echt geweldig filmen.

ik heb zelf panasonic e-cam nv-gs80 (nog niet uitgeprobeerd bij vuurwerkshow) maar die kan ik je wel beter aanraden die is te krijgen voor €289,- bij bol.com

met ingebouwde tele lens & groothoek (breedbeeld) je kan op 2 maten filmen groot beeld en breed beeld (groot beeld heeft 400k pixels - breedbeeld heeft 540k pixels)

verder sony dcr-hc serie is niet aan te raden voor vuurwerk.

Pyromaniac has spoken

Ik heb nu ook de Panasonic E-CAM NV-GS80 Besteld bij Bol.com.

Ben benieuwd hoe die bij vuurwerkshow filmt.

Aangezien de kwaliteit van het filmen buiten goed is (heb ik al filmpje van gezien)

Zal het bij een VW Show ook wel mooi zijn.

13 & 14 Juli ga ik 2 Show in Frankrijk filmen dus dan zullen we het Resultaat wel op Crazy-Fireworks.com wel zien!:D

Gr

wie kan mij helpen met de keuze van een goede video camera, ik zit namelijk te twijfelen tussen deze 2:

- panasonic nv-gs320
- panasonic nv-gs500

bijde een 3ccd camera en ben al aan het vergelijken geweest. maar het prijs verschil doet het hem dus want de 500 is 350 euro duurder dus ik wil eigenlijk weten of deze egt zoveel beter is als de 320 kwa kwaliteit want wil er tog wel weer een flinke tijd mee uit de weg kunnen, heb nu een sony digital8 cam van een jaar of 6 oud.

wie kan me helpen met een keuze?

groetjes kevin

Makkelijk :) de nv-gs320 want de panasonic nv-gs500 is uit productie genomen en dus nauwlijks danwel niet meer leverbaar :( ik was namelijk ook net telaat met bestellen :cry:

Makkelijk :) de nv-gs320 want de panasonic nv-gs500 is uit productie genomen en dus nauwlijks danwel niet meer leverbaar :( ik was namelijk ook net telaat met bestellen :cry:

oh dat wist ik niet! had namelijk op kieskeurig zitten kijken en bij sommige winkels kon ik hem nog wel online krijgen.. maarja dan ga ik denk voor de 320, waar maakt het prijsverschil van 350 euro het waard om tog nog op zoek te gaan naar de 500 invergelijking met het kwaliteits verschil tussen beide?

groetjes kevin

hotshoe tegenover koltshoe meer en betere instelmogelijkheden meer pixels das het grote verschil :)

hotshoe tegenover koltshoe meer en betere instelmogelijkheden meer pixels das het grote verschil :)

oke bedankt voor de adviezen.. mag ik vragen welke camera jij zelf nu hebt aangezien jij eigenlijk ook de 500 wou, en heb je daar mischien een filmpje van?

Ik ben nog aan het rondkijken en wacht eigelijk op de opvolger van de 500 maar wanneer die komt is me onbekend :(

Filmpjes gemaakt met een Panasonic gs500 vind je hier De versies van 2007 dan wel:wink:. Mattenfreak beschikt over een gs500, hij is net terug van vakantie dus mocht hij iets willen toevoegen aan de vorige posts of mocht je vragen hebben zal hij ze vast beantwoorden:wink:.

heb net wat filmpjes zitten kijken, maar het ziet er heel mooi uit! vooral ook omdat je op breedbeeld formaat kijkt en zo lijkt me je effecten zoals waaiers er beter op kan krijgen?
ik denk zelf tog dat ik voor de 320 ga aangezien die dik 300 euro goedkoper is en kwa kwaliteit niet heel veel onder zou doen als de 500, wel kwa instel mogelijkheden enz. maar ik film niet egt super vaak per jaar alleen met o&n en andere evenementen en af en toe als er een familie feest is.. en voor die 300 euro kan ik dan mooi een statief kopen en een goed video bewerkings programma, want heb nu alleen movie maker:bye:

maar een eventuele tip of aan/opmerking kan ik altijd nog gebruiken aangezien ik niet over 2 jaar weer een nieuwe cam wil kopen.. mijn huidige sony digital8 cam (een van de eerste met usb streaming) is nu al 6 jaar oud ofzo.

ik hoor het graag,

groetjes kevin

Hoi kevin, die 320 is zeker de moeite waard, een prima camera met goede kwaliteit en vooral het prijsverschil is leuk natuurlijk. :wink: Ikzelf heb dus de 500 genomen, maar ik stond altijd op het punt een 280 of een 320 te kopen aangezien het prijsverschil erg groot is en je met alleen een camera vaak niet klaar bent, accessoires zijn ook altijd wel prijzig.

Ik heb lang uitgezocht wat ik wilde hebben, heb toen toch besloten de 500 te kopen en heb wat langer doorgespaard ervoor. Ik wilde een camera die sowieso goed was en waar ik de komende tijd mee vooruit kon. Op Internet is er veel te vinden qua informatie en nu bleek het geluid van de camera's niet denderend, intern gezien, een externe microfoon was dus een goede optie voor mensen die goed geluid wilden hebben. Ik ben toen accessoires gaan vergelijken, groothoeklenzen, mogelijke uitbreidingen etc. De microfoon voor de 500, met een hotshoe aansluiting, is gewoon bewezen beter, ik vind goed geluid een erg belangrijk aspect en dus was dat een pluspunt die voor mij zwaar meetelde in de overweging.
Nou zijn de opnames van de 320 bijv. software-matig in breedbeeld in te stellen, de 500 heeft dat hardware-matig. Ook dit vond ik belangrijk, de kwaliteit met software-matig aanpassen wil nog weleens veranderen heb ik ergens gelezen, ben daar dus van uit gegaan en breedbeeld is nou eenmaal de toekomst. De tv's die men tegenwoordig koopt zijn nagenoeg allemaal breedbeeld, uiteindelijk zal dit alleen nog maar te verkrijgen zijn. Ik ben in dat geval blij dat ik de beelden op breedbeeld vastleg.

Een camera kiezen doe je dus niet alleen op kwaliteit, maar je moet er eentje zoeken die aan je wensen voldoet. Kijk niet alleen naar de camera, de accessoires die mogelijk zijn moeten ook aan je wensen voldoen.

Succes met je keuze, de 500 is denk ik vast nog wel ergens te krijgen, maar kijk anders op marktplaats o.i.d. voor lagere prijzen. :wink:

:bye:

dankje matten freak! hier heb ik wat aan:) maar tog even een puntje van kritiek voor zover als dat kan.. de 320 heeft ook hardware matig breedbeeld! en dat is ook iets wat is zeker persee wil hebben:wink:

maar ik overweeg tog denk te gaan voor de 320 aangezien ik ook nog een extra batery erbij wil en een statief en nog wat andere spullen..

heb vandaag pinnacle studio 11 gekocht naja gekregen van me oma omdat het hier kermis is en omdat ik tog nergens in ga:p

dankje matten freak! hier heb ik wat aan:) maar tog even een puntje van kritiek voor zover als dat kan.. de 320 heeft ook hardware matig breedbeeld! en dat is ook iets wat is zeker persee wil hebben:wink:

maar ik overweeg tog denk te gaan voor de 320 aangezien ik ook nog een extra batery erbij wil en een statief en nog wat andere spullen..

heb vandaag pinnacle studio 11 gekocht naja gekregen van me oma omdat het hier kermis is en omdat ik tog nergens in ga:p

Ja, oke, dan is de 320 dus een prima optie, ben ik in de war met een ander, de 300 ofzo. Zijn zoveel van die dingen, houd het allemaal niet meer bij. :wink:

heb even op internet gekeken naar de nv-gs500 leuk camera :) maar is de 5.0 lux niet beetje erg hoog?? (en in night view 2.0 ok dat valt mee)
ik zelf heb maar 2.0 lux (met mijn nv-gs80

Even een vraag over het fotograferen van producten. Welke hoek/ positie is het best om te nemen voor een algemene foto. Het hele product moet er natuurlijk opstaan maar wat hebben jullie liever? Alleen de voorkant, schuin van bovenaf, of..?

:)

Even een vraag over het fotograferen van producten. Welke hoek/ positie is het best om te nemen voor een algemene foto. Het hele product moet er natuurlijk opstaan maar wat hebben jullie liever? Alleen de voorkant, schuin van bovenaf, of..?

:)

Als ik foto's maak van de opbouw bijvoorbeeld en er staan dan rekken op het terrein dan zorg ik dat ik schuine positie aanneem, dus niet vol van bovenaf maar meer vanuit een flauwe hoek zodat je en bovenkant en zijkant erop krijgt.

Bij het maken van foto's van bijvoorbeeld cake's kun je dit ook toepassen, zodat de kijker meteen ziet van welke maat de tube's zijn.
Bij shells wordt vaak maar 1 kant gekozen en dat is meteen de vooraanzicht.

Zoals Peter zegt, schuin zie je het beter en is vaak de voorkeur bij cakes/blokken/rekken etc. Daarbij is de verpakking van een cake vaak glanzend, dan kan je dus sowieso beter schuin nemen, net als dat je dat bijv. bij vitrines neemt om zo min mogelijk weerkaatsing van je flits te krijgen.

Back
Bovenaan