Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

De EOS M kun je wel een laatkomer noemen, het concept is nu wel veel beter ontwikkeld. Pas als je 2 MICL-camera's (mirrorless interchangeable lens) naast elkaar heb vast gehouden en hebt getest merk je het verschil.
Zelf zou ik zeggen: voor mensen die echt de SLR kant op willen, neem gewoon die stap. Als je de EOS M fatsoenlijk kunt gebruiken, ben je ook echt wel toe aan een SLR.

De doorgewinterde SLR gebruikers zal op vakantie waarschijnlijk ook zijn hele kit meenemen. De M is net even wat te prijzig om als point-and-shoot camera.

@ Morris: ben je je nog aan het focussen op de xxD serie, of het liefst gelijk de stap naar xD of full frame?

Vorige week een nieuwe lens gekocht voor mijn canon, de 15-85mm. Top lens hoor, goede investering. Zeker ook door de breedhoek handig voor vuurwerk.

Canon_15_85_IS_USM_by_Dreamshot.jpg

Van zondag 26 mei t/m zondag 2 juni 2013 is het Taxfree Paradise bij Saturn! Deze actie is geldig op bijna het gehele assortiment*.
http://www.saturn.nl/mcs/shop/taxfree-paradise.html (website nu nog offline)

Helaas zijn er wel een hoop artikelen van de website verdwenen afgelopen week en een paar artikelen zijn in prijs verhoogd...

Een lijst met de verwachtingen van de prijzen voor Canon is hier te vinden http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/40295624#40295624 (Canon 600D voor € 339,42?!)

Van zondag 26 mei t/m zondag 2 juni 2013 is het Taxfree Paradise bij Saturn! Deze actie is geldig op bijna het gehele assortiment*.
http://www.saturn.nl/mcs/shop/taxfree-paradise.html (website nu nog offline)

Helaas zijn er wel een hoop artikelen van de website verdwenen afgelopen week en een paar artikelen zijn in prijs verhoogd...

Een lijst met de verwachtingen van de prijzen voor Canon is hier te vinden http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/40295624#40295624 (Canon 600D voor € 339,42?!)

*UITGEZONDERD VAN DEZE ACTIE ZIJN:
Canon: EOS 1D, EOS 5D, EOS 6D, G1X, G15 en alle "L" lenzen.

Ben zelf aan het kijken voor de Canon EFS 10-22mm groothoeklens voor op mijn Canon EOS 550D.

Iemand ervaringen met deze lens? Hoor het graag dan.

Via saturn heb ik mijn nieuwe camera aangeschaft, de Canon 600D + 18-55mm kitlens, voor 410 euro, een hele acceptabele prijs lijkt me zo! :)

Das toch jammer, 10mm lens, alleen een crop sensor! Maar alsnog netjes voor vuurwerk :)
(verder geen ervaring mee)

Veel plezier en succes met je nieuwe aanwinst DsNL ;)

Ben zelf aan het kijken voor de Canon EFS 10-22mm groothoeklens voor op mijn Canon EOS 550D.

Ik heb er eentje. Moet zeggen dat ik hem niet veel heb gebruikt, misschien dat ik hem nog eens in de verkoop gooi. Op 10mm zit je op F3.5 uit mijn hoofd, wat al niet heel lichtsterk is, plus in veel situaties heb je behoorlijke vervorming… wat vaak niet wenselijk is. Op 15/16 mm zul je weinig of geen last meer hebben van vervorming, maar heb je nog maar heel weinig aan de lens in situaties met weinig licht.

Ik ben altijd meer van de lichtsterke primes geweest, helaas is mijn Sigma 20mm 1.8 gesneuveld toen mn 7D een keiharde klapper op de parketvloer maakte :bonk:

Das toch jammer, 10mm lens, alleen een crop sensor! Maar alsnog netjes voor vuurwerk :)
(verder geen ervaring mee)

Veel plezier en succes met je nieuwe aanwinst DsNL ;)

De lens is niet geschikt voor full frame zonder adapters ;) en 10m op smallframe is al erg breed en groter heb je nauwelijks nodig in de praktijk. :)

Ik heb hem momenteel in de bestelling staan bij Saturn ik heb hiervoor iets van 610 euro betaald minus de cash back kom ik uit op 510 euro.

Ervaring heb ik dus nog niet maar ik weet dat Pyromil0 de lens gebruikt icm de canon 550D en dat Roeland FPM hem sinds kort gebruikt icm een canon 650D.

Ik heb er eentje. Moet zeggen dat ik hem niet veel heb gebruikt, misschien dat ik hem nog eens in de verkoop gooi. Op 10mm zit je op F3.5 uit mijn hoofd, wat al niet heel lichtsterk is, plus in veel situaties heb je behoorlijke vervorming… wat vaak niet wenselijk is. Op 15/16 mm zul je weinig of geen last meer hebben van vervorming, maar heb je nog maar heel weinig aan de lens in situaties met weinig licht.

Ik ben altijd meer van de lichtsterke primes geweest, helaas is mijn Sigma 20mm 1.8 gesneuveld toen mn 7D een keiharde klapper op de parketvloer maakte :bonk:

Ik denk dat er voornamelijk vuurwerk me gefilmd en gefotografeerd word? Daarbij is het vuurwerk toch redelijk fel en de de rest donker dus dat maakt niet heel veel uit, en ik denk dat je dan toch liever een groter diafragma kiest voor het diepteveld.

En van die Sigma, das pas pech hebben...

Via saturn heb ik mijn nieuwe camera aangeschaft, de Canon 600D + 18-55mm kitlens, voor 410 euro, een hele acceptabele prijs lijkt me zo! :)

Lekkere actie hebben ze daar he!

Ik was van plan de 1100D te bestellen maar die is al uitverkocht. Nu twijfel ik over de Nikon D3100!

Ik denk dat er voornamelijk vuurwerk me gefilmd en gefotografeerd word? Daarbij is het vuurwerk toch redelijk fel en de de rest donker dus dat maakt niet heel veel uit, en ik denk dat je dan toch liever een groter diafragma kiest voor het diepteveld.

En van die Sigma, das pas pech hebben...
Het hangt er idd ook vanaf waar je de lens voor gaat gebruiken, voor extreme sports zoals skateboarden zou ik hem meer geschikt vinden. Maar zelfs dan neem ik liever mijn 15mm fisheye. Ik denk dat er voor het geld veel betere lenzen te krijgen zijn. Tenzij je tussen de buizen op het schietveld staat zul je die 10mm niet zo snel nodig hebben gok ik :rolleyes: Het blijft een dure lens voor wat plastic en glas, plus het is een EF-S lens. Als je ooit nog eens een fullframe camera koopt heb je er dus niks aan.

Ik was allang al blij dat mijn 7D zelf niks mankeerde, lang leve de pro body :cool:

Het hangt er idd ook vanaf waar je de lens voor gaat gebruiken, voor extreme sports zoals skateboarden zou ik hem meer geschikt vinden. Maar zelfs dan neem ik liever mijn 15mm fisheye. Ik denk dat er voor het geld veel betere lenzen te krijgen zijn. Tenzij je tussen de buizen op het schietveld staat zul je die 10mm niet zo snel nodig hebben gok ik :rolleyes: Het blijft een dure lens voor wat plastic en glas, plus het is een EF-S lens. Als je ooit nog eens een fullframe camera koopt heb je er dus niks aan.

Ik was allang al blij dat mijn 7D zelf niks mankeerde, lang leve de pro body :cool:

Ja klopt. Met die 7D kan je de zombie apocalypse aan man! dat ding is zo sterk als wat :p. Maar plannen om naar full frame te gaan of niet?

Ik heb zelf afgelopen week de Canon EOS 700D met EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM kitlens ontvangen! :) Erg blij mee, maar ik heb nog ontzettend veel uitzoekwerk te doen... :)

Ik wil stiekem eigenlijk de Blackmagic Pocket Cinema Camera kopen :D

portable.jpg

shoot-digital-film.jpg

tripod.jpg

Neemt op in zowel ProRes 422 HQ als Lossless compressed CinemaDNG, heeft oa een super 16mm sized sensor en 13 stops dynamisch bereik, en pro aansluitingen voor 945 euro… heel mooi speeltje :frusty:

Back
Bovenaan