Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Voor de fotograven en filmers onder ons..

Door het opkopen van een partij kan ik goedkoop aanbieden;

alluminium Hama ministatieven!

Voorraad; 22 stuks.

Nieuwprijs van dit statief in de winkel ligt rond de 12 euro.
Hier nu te koop voor 5 euro!

Verzending (in bubbelenvelop) kan tegen meerwaarde van 2,35 euro.

14937749.6890d568.240.jpg

14937747.a938564e.240.jpg

14937745.6e1c9cec.240.jpg

14937741.51a7c926.240.jpg

14937743.f8d66f48.240.jpg

Ik kan ze zelf ook voor dat geld krijgen, maar doe mij er 1 van jou Morris.
Heb zelf al een goede Vanguard groot statief. Deze is wel handig voor enkele front close-ups (binnen) of om bijvoorbeeld vanaf een vast meubel o.i.d. te fotograferen.

Je hebt m'n gegevens nog? Anders even PM.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik meld me hier ook maar weer eens. Ik ben nog opzoek naar een hele goede mic, opzich ben ik redelijk tevreden over mijn geluid, maar als er teveel salutes/knalcakes worden geschoten verstoord mijn geluid. Volume omlaag draaien helpt hierbij niet.

De zwaardere knallen pakt hij wel goed op, alleen de salutes cakes pakt hij niet goed op. (@ 19:08)

Een rode stereo videomic is voor mij geen optie.

als er teveel salutes/knalcakes worden geschoten verstoord mijn geluid. Volume omlaag draaien helpt hierbij niet.

Bekend probleem, heb ik helaas ook last van.
De mic's in het wat duurdere segment van van Audio-Technica zouden hier goed mee om weten te gaan, heb ik me laten informeren. Mocht ik iets leuks tegenkomen, dan meld ik het hier :)

Ik meld me hier ook maar weer eens. Ik ben nog opzoek naar een hele goede mic, opzich ben ik redelijk tevreden over mijn geluid, maar als er teveel salutes/knalcakes worden geschoten verstoord mijn geluid. Volume omlaag draaien helpt hierbij niet.

De zwaardere knallen pakt hij wel goed op, alleen de salutes cakes pakt hij niet goed op. (@ 19:08)

Waarom is de rode stereo geen optie?

De zwaardere knallen pakt hij wel goed op, alleen de salutes cakes pakt hij niet goed op.

Sennheiser of Ambient Tiny Mike?
Of een mini-jack naar xlr converter?

Die heeft een minijack input die niet in zijn camera past, hij moet xlr uitgangen van microfoons hebben.

Heb overigens exact hetzelfde probleem bij overmatige salute salvos.

Er bestaat nog altijd zoiets als een verloopstuk. Even een goede kopen en er zal geen sprake zijn van kwaliteitsverlies.

http://www.vikingcable.nl/subcategorie/26978/minijack/

Hier zijn dergelijke verloopstukken (of converters zoals ze hierboven genoemd worden) verkrijgbaar. Uiteraard zijn er meerdere dealers op internet te vinden.

De rode stereo videomic heeft voor mij niet het resultaat dat ik voor ogen heb. Het heeft een vrij hard (hol) en minder breed geluid. Het mag ook een field recorder zijn, daar heb ik ook geen problemen mee :). Budget 300-500 euro, misschien ook goed om te vermelden :).

De rode stereo videomic heeft voor mij niet het resultaat dat ik voor ogen heb. Het heeft een vrij hard en minder breed geluid. Het mag ook een field recorder zijn, daar heb ik ook geen problemen mee :). Budget 300-500 euro, misschien ook goed om te vermelden :).

Voor de Stereo kan ik je inderdaad ook afraden. Ik heb zelf nog de stereo mic. Maar dan krijg je dit geluid;

Vriend van me werkt bij Canon en had deze eos M mee naar huis om te proberen.ook ik heb dus even met deze camera kunnen spelen.
Het is een compacte camera boordevol met leuke opties waaronder fisheye etc.
De lenzen zijn vervangbaar maar de camera helt snel naar voren aangezien de body erg licht is en de lens in verhouding dus zwaarder is.
De camera geeft een zeer scherp beeld.. zo hebben we een foto gemaakt van een spijkerbroek, bij inzoomen zijn de vezels van de broek te zien, zo scherp zijn de foto's.
Het is dus een prima compacte camera, voor vuurwerk zo ik 'm niet willen gebruiken omdat ie me niet handzaam lijkt op een statief, maar voor vakantiekiekjes oid een ideale camera.
Nog een voordeel is dat het een systeemcamera is en er dus geen gebruik gemaakt is van een spiegel. Bij zonnig weer heb je dus niet het probleem van schitteringen op je spiegel.

Conclusies mag je zelf trekken ;)

De canon eos M is een beetje een laatkomer op het gebied van mirrorles, allerlei merken waren hem al voor. Leuk om een x te proberen, maar voor zulke prijzen zou ik liever voor een slr gaan. Ook veel meer lenzen beschikbaar.

De canon eos M is een beetje een laatkomer op het gebied van mirrorles, allerlei merken waren hem al voor. Leuk om een x te proberen, maar voor zulke prijzen zou ik liever voor een slr gaan. Ook veel meer lenzen beschikbaar.

En ga voor een Nikon.
Vuurwerkfoto's gemaakt door een Nikon vind ik veel mooier er uit zien dan een Canon.
(Maar dat is mijn mening.)

Back
Bovenaan