Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Voor filmen van vuurwerk is de Canon 50mm een goede lens, voor een hele goede prijs. Hij is zo goed voor filmen door het vaste brandpunt. Geeft wel gelijk het nadeel weer en dat is dat je niet kan zoomen.

Via marktplaats kan je ook veel goede lenzen vinden, vaak nog gewoon met garantie.

Wanneer komt de 650d uit?

Voor de mensen die op zoek zijn naar bv een nieuwe camera of nieuwe lens, Mediamarkt heeft komende week Foto Mania dit kan interessant zijn.

http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/fotomania.html

(ik wil hier geen onnodige discussie mee veroorzaken het is gewoon een tip!)

Klopt inderdaad. Geef ik daar dan een tip bij...Ga ook even kijken bij de BCC, geven dezelfde korting en vaak nog meer (omdat zij niet net als de mediamarkt een week van te voren de prijs omhoog gooien) en je beter geholpen wordt omdat het er vaak minder druk is.

Ik ben op zoek naar een goede camera voor niet al te veel geld. Mijn maximum is toch echt wel 200/250 euro.

Ik zag vandaag een advertentie van de Nikon 1 j1 bij de mediamarkt. Is er iemand die ervaring heeft met deze camera? Of mij een betere camera kan adviseren?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/NIKON-COOLPIX-S6300-Zwart,10259,350651,267557.html

Is dit wat? Ik heb echt totaal geen verstand van al die camera's haha.

Ligt er totaal aan waar je op vakantie gaat, wil je een flinke zoom hebben? dan kan je beter een optische hebben, en daarvoor zijn compact camera's niet echt voor geschikt, je kan voor een spiegelreflex gaan, maar dan word het al een buts duurder en ingewikkelder, als je dan een slr koopt, zou ik voor een Nikon D3100 gaan, met beginners begeleiding etc.
Wil je gewoon simpel plaatjes schieten, en een kleine camera kan je voor een Sony Cybershot DSC-H90 gaan, 219 euro, kan je ook nog leuke HD filmpjes maken. Dus compact en simpel, meer richting video, of wat meer naar hogere fotografie gaan.

Heeft iemand hier misschien de dvd's van het blad Zoom?
Ben met name opzoek naar 'Filmen met een digitale spiegelreflex' en 'portretfotografie'.
Misschien kan je ze online zetten of naar mij opsturen (gekopieerd). Stuur maar een pm, alvast bedankt.

voordat we allemaal camera's in het rond slingeren en je door de bomen het bos niet meer ziet, wat zijn je eisen behalve leuke plaatjes schieten op vakantie? Een beetje smartphone maakt ook "leuke" plaatjes :wink: simpel gezegd wat zijn je eisen en waar wil je de camera vooral voor gebruiken? Wil je een simpele compact camera die zodra je op het knopje drukt een foto maakt, of wil je 1 of meerdere stapjes verder en zelf ook dingen kunnen instellen, een beter zoom bereik en noem maar op.

@bassie:
Er zijn tegenwoordig geen slechte camera's meer te vinden in het budget van 200-250 euro. De ene heeft ietsje meer zoom, de andere ietsje meer megapixels, de derde kan beter filmen, de vierde heeft een touchscreen, de vijfde is waterbestendig, numero zes kan in RAW schieten...zonder je wensen uit te drukken kunnen wij je niet helpen. Het is niet voor niets dat er jaarlijks legio nieuwe camera's op de markt verschijnen. Het is niet zo simpel dat er eentje de beste is en de rest zuigt. Kijk naar de specificaties van de camera die je op het oog hebt, en wees kritisch. Welke extra opties zitten erbij? Waar blinkt die camera in uit? Waar schiet ie in tekort? En wat vind jij zelf dan zwaarder wegen?

Gisteren eindelijk een nieuwe camera aangeschaft de Canon EOS 650D :D
Ook meteen een Rode videomic PRO er bij genomen en had hier nog een 18-55mm lens liggen.
Helaas was ik gisteren zo ziek dat ik niet eens de tijd had gehad om er mee te spelen voor we naar Geel gingen waardoor ik zeg niet de juiste instelling had en ongeveer niet eens wist hoe die aan moest... :rolleyes: Het begon al tijdens de show dat ik dacht van waarom blijft het beeld nou toch zo zwart? ow wacht lens dop er afhalen scheeld al wat... en vanmorgen kwam ik er achter dat ik geen geluid had omdat er geen batterij in de mic zat... en de beelden waren ook niet scherp al zag het er op het schermpje wel scherp uit dus misschien doe ik nog een tablet aanschaffen om het allemaal wat beter te kunnen instellen en ik zal nog wel wat showtjes moeten bezoeken voor ik de juiste instellingen heb gevonden.

Ik hoop nog wel even een showje te kunnen pakken voor ik naar Fete du lac de Annecy ga om de juiste instellingen te vinden maar dat moet goed komen.

Hier een foto van de setje

scaled.php

Er waren meer freaks die een EOS camera hadden en hier mee filmen ik ben benieuwd hoe jullie beeld materiaal van geel er uit ziet en welke instellingen jullie gebruikten. En zijn de bruine effecten zoals brocades bij jullie wel goed te zien of is dit ook zo slecht zichtbaar?

Volgende week ga ik naar Frankrijk om te vissen, nu wil ik een goedkope camera mee. Iemand een aanrader voor een compact fotocamera voor 100 euro?

Volgende week ga ik naar Frankrijk om te vissen, nu wil ik een goedkope camera mee. Iemand een aanrader voor een compact fotocamera voor 100 euro?

Je kan op een site kijken zoals http://www.digicamshop.nl en dan gewoon je prijs invoeren, en dan kijken welke camera's je ziet en dan vergelijken. Maar dan moet je wel rekening houden met een anatal dingen , ik zie dat je gaat vissen, moet hij dan ook waterdicht zijn? moet je ook kunnen filmen? etc etc. Dus, gewoon een beetje rondzoeken!

Hoewel ik het merk nooit zal aandragen was ik tamelijk verast over de Nikon camera die je nu veel in de aanbieding ziet voor 80/90 euro. Weet zo 1,2,3 niet welke het was maar in de familie hebben ze er een en de foto's van de vakantie waren heel scherp (en genomen door mensen die er geen verstand van hebben). Denk dat als je bij de grotere merken blijft (Canon, Nikon of eventueel Sony) je niet zo snel een miskoop zal doen. Laat je trouwens niet verleiden door het aantal megapixels, als de sensor zo groot is als een ongepopte popcorn dan heeft het alsnog weinig moois in huis.

Ik heb zelf een Sony compactcamera, daarvoor een Canon gehad. Sony is ondertussen wel 3 keer overleden en gelukkig met garantie gerepareerd door Sony/Dixons. Nu hij buiten de garantie is gekomen zal ik hem zelf niet laten repareren. Foto's zijn dik in orde alleen dus wat schadegevoelig (3 keer door vocht trouwens). Ik zou zeggen neem een Canon of Nikon.

Back
Bovenaan