Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Als je filmt op SD 640x480 kun je tot 30 minuten filmen.

Trouwens net uit; Canon 5DIII, adviesprijs: 3500,-.

Toch is dit niet helemaal waar volgens mij.. naar mijn idee ligt het aan de grootte en schrijfsnelheid van je kaart.. ik heb er namelijk een sandisk extreme 32gb inzitten (kost wel 90euro) en ik kan langer filmen dan 30min.

Heeft helemaal niks met vuurwerk te maken maar er zat net een sperwer mannetje bij mijn achterdeur, snel een foto gemaakt door het raam, deze moest ik even plaatsen!

1rzyma.jpg

Ik denk dat ik er inmiddels aardig uit ben wat het gaat worden:
- Canon EOS 600D met een 18-135 IS Kit
- Rode VideoMic Pro
- Velbon CX 686 F
- Canon Afstandsbediening RS-60 E3
- Hoya HMC UV Filter 67mm
- Duracell 32 GB SDHC Pro Photo Class 10
- Canon 10EG Deluxe Gadget Bag
Totaal rond de 1200 euro,iemand verder nog een idee of sugestie?
Nu nog wachten op het vakantie geld:D

Je kan beter een dure lens halen en goedkopere body, want een lens kan nog langer mee, kan overal op en levert goed beeld.
Body is na kortere tijd al niet meer goed, en heel veel verschil maakt het niet
Ik bedoel met 36 mp is je kaarte na een paar foto's op!

en nog even wat kwijt : Canon 5D mark III is net uit.
Is bijna hetzelfde als den II, alleen 2 fps meer burts mode, voelt wat beter en groter scherm. Bijna 30% prijs erop.

is het een idee om in plaats van hier foto's te plaatsen een apart foto topic te openen in junktalks?

Ik denk dat ik er inmiddels aardig uit ben wat het gaat worden:
- Canon EOS 600D met een 18-135 IS Kit
- Rode VideoMic Pro
- Velbon CX 686 F
- Canon Afstandsbediening RS-60 E3
- Hoya HMC UV Filter 67mm
- Duracell 32 GB SDHC Pro Photo Class 10
- Canon 10EG Deluxe Gadget Bag
Totaal rond de 1200 euro,iemand verder nog een idee of sugestie?
Nu nog wachten op het vakantie geld:D

Waar wil je die UV filter voor gebruiken?

tja wat wil je met je camera doen? wil je het alleen voor vuurwerkfoto's/filmpjes gebruiken of wil je er ook andere dingen mee doen? Belangrijkste verschil tussen de 550D en de 600D is dat laatst genoemde een kantelbaar scherm heeft en dan kan nog wel eens handig uitpakken (bijv. filmen/fotograferen op statief.) "Aan de binnenkant" ontlopen ze elkaar niet zoveel, beide hebben dezelfde sensor. Ook hebben ze beide dezelfde afmetingen. Aan jou de keuze, vind je het een paar tientjes extra waard om je schermpje te kunnen draaien :wink:

@Pyroguy, presies om de reden die jappy-b geeft. Momenteel heb ik een Nikon Coolpix P500 en ook die heeft een kantelbaar scherm en vind het persoonlijk echt een uitkomst. Bijkomend voordeel bij de 600D is dat daardoor ook je scherm berschermd word tegen krassen als hij in de tas zit.

Ikzelf heb de 550d daar de 600d toen nog niet verkrijgbaar was..maar ik zou er nu zeker een aantal tientjes voor over hebben om het schermpje te laten draaien.. in vele opzichten is dit toch wel erg handig.

Ik heb zelf de 600D, het kantelbaar display vind ik erg handig vooral als je met een statief werkt!

tja wat wil je met je camera doen? wil je het alleen voor vuurwerkfoto's/filmpjes gebruiken of wil je er ook andere dingen mee doen? Belangrijkste verschil tussen de 550D en de 600D is dat laatst genoemde een kantelbaar scherm heeft en dan kan nog wel eens handig uitpakken (bijv. filmen/fotograferen op statief.) "Aan de binnenkant" ontlopen ze elkaar niet zoveel, beide hebben dezelfde sensor. Ook hebben ze beide dezelfde afmetingen. Aan jou de keuze, vind je het een paar tientjes extra waard om je schermpje te kunnen draaien :wink:

De camera zal ik aanschaffen om vuurwerk films te maken. De keuze valt op een spiegelreflex omdat ik hem ook voor een andere hobby van me wil gebruiken, maar dan als fotocamera. Zowel een fotocamera als een videocamera aanschaffen wordt me wat te duur. Volgens mij kan een spiegelreflex ook prima vuurwerk films maken, mits de juiste instellingen gebruikt worden. Twee vliegen in één klap dus.

Een kantelbaar scherm is inderdaad erg handig bij het filmen van vuurwerk, aangezien ik momenteel regelmatig bijna verticaal sta met de camera en een niet-kantelbaar scherm dan onbruikbaar is.

Verder nog noembare verschillen in de specificaties?

Back
Bovenaan