Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Ik heb zojuist de Sony HDR CX 115 gekocht voor 233 incl verzenkosten :)

Goede keuze !! :)

Ik heb gisteren mijn foto camera laten vallen. Weg €250 :bonk: Ik ga volgende week met een opleiding naast mijn huidige opleiding beginnen dus heb het niet zo heel breed.

Iemand een tip voor een leuke compact foto camera mijn budget is 100 euro.
Ik wil er gewoon wat leuke foto's mee kunnen knippen maar niet specifiek van vuurwerk effecten. Daarvoor film ik te graag.

Moet je ff bij de mediamarkt gaan kijken ik heb daar een sony cybershot camera gekocht 12.1 megapixels. En die maakt echt leuke foto's en betaalde er maar 119 euro voor.

Sony VG130 voor ongeveer 90 euro
Deze camera hebben wij thuis ook 720p video en 14 megapixels.
Mijn filmpje:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Een erg goede camera! Dit was een twijfel gevalletje voor mij, uiteindelijk ben ik toch voor de xh a1 gegaan, omdat deze hardware knoppen heeft, ipv een touchscreen:)

dat had ik het liefst ook gehad, maar dit is de eerste prof. camera en heb niet een enorm budget .

tsja, de kwaliteit is véél beter en ik gebruik hem niet alleen voor vuurwerk, aangezien ik in september met een nieuwe opleiding begin.
En er zitten meer mogelijkheden op:wink:

Ik zag bij de Mediamarkt een camcorder in de aanbieding, de CANON Legria HF R205.
Heeft iemand enig idee of dit wat is?

Alvast bedankt!

Momenteel ben ik op zoek naar een spiegel reflex camera om (vuurwerk) foto's te maken maar ook om mee te kunnen filmen in HD. Ik kom er alleen niet helemaal uit welk toestel een goede keus is. Ik wil er namelijk ook een externe mic op aan kunnen sluiten voor beter geluid. Ik heb me al een beetje verdiept in de Canon D550/D600 en de Nikon D5100. Beide volgens mij prima camera's om (vuurwerk) foto's mee te maken en de video kwaliteit ziet er ook prima uit. Ik loop alleen tegen een probleem om en dat is dat de camera's een beperking hebben bij het opnemen van video's. Je kunt namelijk maximaal 4GB opnemen of een bepertkt aantal minuten (Canon 12 min en Nikon 20min). Is er iemand die hier uitsluitsel over kan geven of een oplossing heeft?

De Canon 550D gebruik ik ook nog en ben er zeer tevreden over.
Pyroboy (Morris) heeft dezelfde cam en sindskort ook met externe mic en de kwaliteit van deze combi is super. Kijk zijn foto´s en filmpjes van Fallas...
Ja, het probleem ik ook tegenaan liep (en daarom naast de 550D ook gewoon een cam heb gekocht) is dat er maar 4Gb / 12 min gefilmd kan worden.
Heb Canon hierover meerdere keren gemaild, antwoord: dat komt omdat de info in FAT16 formaat weggeschreven wordt en dat is max 4Gb.
Canon geeft aan dat dit niet anders kan, heb nog wat verder gezocht, maar het is dus blijkbaar niet anders...
Met shows voornamelijk vervelend, of je moet heel goed opletten, meteen na het stoppen, opnieuw starten en dit weer aan elkaar plakken met videobewerken.
En wat geluid aangaat doet hij het ook goed, maar zonder externe mic wil hij nog wel eens het geluid knijpen, met name bij crackling.

Ben er inmiddels er wel achter dat de beperking te maken heeft met een bepaalde heffing. Als ze over die 4GB gaan word het als video camera gezien en moeten ze die wel betalen en word de camera dus duurder.

Ha, okee, zover was ik niet gegaan omdat Fat16 maar 4Gb aankan was voor mij de kous af. Maar wat je zegt klinkt logisch. Of eigenlijk ook weer niet:)
Maar goed we kunnen dus niet voorbij deze 12 min filmen zonder te onderbreken...

Ja, het probleem ik ook tegenaan liep (en daarom naast de 550D ook gewoon een cam heb gekocht) is dat er maar 4Gb / 12 min gefilmd kan worden.

Ik ben zelf aan het kijken om een EOS 600D (maar liever de 650D die mogelijk binnenkort aangekondigd word) en wist ook van dit ''probleem'' maar hier is volgens mij wel een oplossing voor namelijk Magic Lantern. Deze firmware zorgt er namelijk voor dat de camera na 12 min automatisch een nieuwe film start waardoor je maar 1 a 2 seconden mist. De firmware schijnt zo nog meer handige features te hebben :)

Hier is de site http://magiclantern.wikia.com
(uiteraard is dit wel op eigen risico...)

Back
Bovenaan