Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

ik film zelf met jvc, en waneer is het geluid beter, dus met harde knallers dat je er nog wat bass in hoort,als ik het windfilter aan of uit heb?

Heren,

Ik ben aan het kijken voor een Statief voor mijn camera.
Nu zie ik vaak de maximum hoogtes van 1.50 - 1.60
Zijn dit een beetje normale hoogtes voor een statief..

Als je hoger wilt moet je ook direct weer 2x zoveel betalen.. ( of zal ik dan zoals bij de lesli open dag, ook op die pallets moeten klimmen )

Iemand eventueel nog aanraders ?

Kwam in mijn zoektocht ook niet veel verder dan werkhoogtes rond de 1,65 meter.
Uiteindelijk heb ik via marktplaatst een tweedehands Manfrotto 028B met oliekop kunnen kopen.
De nieuwprijs ligt voor de set rond de 400 Euro, ik kon hem overnemen voor 200 Euro.
Deze heb ik afgelopen maandag opgehaald.
Dus ja ik denk als je meer wilt dan 1,65 meter de prijs wel stukkie duurder wordt, maar als je eenmaal een statief gevonden hebt die aan je wensen zou kunnen voldoen, zoek eens op marktplaats, of 2e hands in een fotozaak?
Voor mijn EOS550D beetje over kill statief maar omdat ik uiteindelijk toch een echte HD-cam wil kopen ben ik vast voorbereid.
Dit statief kan tot 2,37 meter hoogte, handig als je over publiek wilt/moet filmen en kan een gewicht van 12 kg dragen.
Nadeel is het gewicht van 4,2 kg voor het statief, maar dat neem ik voor lief als hij maar goed staat, en dat doet die als een huis.

Beste fotografie liefhebbers

Een week geleden is mijn oude Casio EX-FH100 gesneuveld door frituurvet in de lens. Het klinkt misschien raar maar de frituur stond boven m'n camera en deze is ongevallen omdat mijn broer er per ongeluk een tik tegenaan gaf. Casio gebeld en al dat gezeik, blijkt dat ik geen garantie daarvoor krijg, naja jammer dan. Nu ben ik dus opzoek naar een compact met een betere beeld kwaliteit dan deze Casio. De Casio kon erg leuke foto's schieten alleen ze zijn niet helemaal scherp altijd. Het liefst heb ik ook optische zoom van 10x + erop want ik hou wel van een beetje dingen van veraf schieten Een HD ( 720 of 1080p ) film functie met Stereo sound is voor mij een must, dit omdat ik veel filmpjes maak voor YouTube. Ik heb een budget van 300 euro, het liefst ook een camera waar ook een degelijk aantal programma standen opstaan want ik wil toch wel verder dan met de automatische stand foto's maken.

Hartelijk bedankt

waar wil je je camera voor gebruiken? met 300 euro kan je best een leuk compact cameratje kopen waar je een hoop kan instellen. ook een superzoom/bridge ligt in de mogelijkheden alleen denk dat je dan de (full) hd video kan vergeten.

ook op marktplaats e.d. kan je met 300 prima uit de voeten voor een 2e hands dslr met als je mazzel hebt een leuk setje lenzen.

ff snel in de tweakers pricewatch zitten neuzen voor je:

Canon Powershot SX230 HS

1297070662.jpeg

full hd filmen, 14x zoom, verschillende programma standen en de optie om ook handmatig je instellingen te bepalen.

prijs: ± €350,-

waar wil je je camera voor gebruiken? met 300 euro kan je best een leuk compact cameratje kopen waar je een hoop kan instellen. ook een superzoom/bridge ligt in de mogelijkheden alleen denk dat je dan de (full) hd video kan vergeten.

ook op marktplaats e.d. kan je met 300 prima uit de voeten voor een 2e hands dslr met als je mazzel hebt een leuk setje lenzen.

ff snel in de tweakers pricewatch zitten neuzen voor je:

Canon Powershot SX230 HS

image

full hd filmen, 14x zoom, verschillende programma standen en de optie om ook handmatig je instellingen te bepalen.

prijs: ± €350,-

Deze heb ik idd al gezien :) Leek me een erg leuke camera, en op het internet is ie goedkoper dan 350.

Ik wil nog even terugkomen op mijn aankoop van de Canon EOS 550D.

Hier werd me verteld dat deze niet ideaal was om zomaar eventjes mee te filmen, omdat het geluid niet optimaal was. Ook de focus zou niet ideaal zijn en bij het inzoomen zou je de lens horen draaien op het filmpje.

Gisteren was ik echter in Dusseldorf bij Japantag en daar heb ik een tweetal filmpjes geschoten waarin ik dit volgens mij allemaal redelijk kan tegenspreken.
Het geluid is goed genoeg, de focus lijkt mij prima en bij het zoomen op het eerste filmpje merk je daar qua geluid niets van.
Dit wilde ik even melden voor anderen die denken aan het kopen van deze camera! Hij bevalt nog op en top zowel op foto als filmvlak.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ik wil nog even terugkomen op mijn aankoop van de Canon EOS 550D.

Hier werd me verteld dat deze niet ideaal was om zomaar eventjes mee te filmen, omdat het geluid niet optimaal was. Ook de focus zou niet ideaal zijn en bij het inzoomen zou je de lens horen draaien op het filmpje.

Gisteren was ik echter in Dusseldorf bij Japantag en daar heb ik een tweetal filmpjes geschoten waarin ik dit volgens mij allemaal redelijk kan tegenspreken.
Het geluid is goed genoeg, de focus lijkt mij prima en bij het zoomen op het eerste filmpje merk je daar qua geluid niets van.
Dit wilde ik even melden voor anderen die denken aan het kopen van deze camera! Hij bevalt nog op en top zowel op foto als filmvlak.

movie

movie

Mooie filmpjes.
Zoals ik al eerder aangaf in dit topic kom ik ook deels terug op mijn mening.
Als je weet hoe het moet gaat het goed, zoals bij jou.
Ik heb hem ook vaker ingezet omdat ik nog geen geld heb voor een echte cam, maar voor wat ik er mee nu doe bevalt hij prima. Tevens vind ik een voordeel dat de lichtgevoelige lens de kleuren mooi tot hun recht laten komen.
Het enige ik van baal is de maximale opname duur tijdens langere shows.
Voor diegene die ze nog niet gezien hebben hier een paar filmpjes van shows/demo gefilmd met de EOS550D om te laten zien wat hij kan.

+ YouTube Video

+ YouTube Video

+ YouTube Video

Zeker geen slechte kwaliteit ! Maar wat je wel ziet, als er teveel licht is dus meerdere shells tegelijk dat de camera wat problemen heeft.
Ik weet niet als dat met de lens of chip te maken heeft ? iemand hier een antwoord op?

Wat is nou echt een mooie camera vasn rond de 4-500 euro?
Mijn camera is opzich prima alleen de kleuren komen niet helemaal tot hun recht wat ik ergens wel jammer vind...

Zeker geen slechte kwaliteit ! Maar wat je wel ziet, als er teveel licht is dus meerdere shells tegelijk dat de camera wat problemen heeft.
Ik weet niet als dat met de lens of chip te maken heeft ? iemand hier een antwoord op?

Zou dat niks te maken hebben met de verwerkingssnelheid naar je sd kaart?
teminste als het beeld zo vol is,moet er aardig wat informatie verwerkt worden lijkt me.

Zou dat niks te maken hebben met de verwerkingssnelheid naar je sd kaart?
teminste als het beeld zo vol is,moet er aardig wat informatie verwerkt worden lijkt me.

Denk dat het los staat van de verwerkingssnelheid van de kaart.
Ik gebruik in mijn EOS een Class 10 (30Mb/sec) kaart, een van de snellere zeg maar.
Ik denk dat het een combinatie is van meerdere factoren.
Meerdere shells zijn idd heel fel, eigenlijk een foto die overbelicht is.
De kleine details geven weinig licht, dus een foto die te donker is.
Een camera zal hier een tussenweg in proberen te vinden denk ik? Dus dan verwacht ik dat de chip niet snel genoeg het diafragma groter danwel kleiner maakt voor de juiste belichting van de film.

Back
Bovenaan