Nitraat12
VWC lid
ja, het is lastig inderdaad.
jij nog een aanrader?
Ik film zelf ook met de Sony hdr CX115e
+ YouTube Video | |
Wel ff in hd kijken

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
ja, het is lastig inderdaad.
jij nog een aanrader?
+ YouTube Video | |
Ik film zelf ook met de Sony hdr CX115e
movie
Wel ff in hd kijken![]()
+ YouTube Video | |
+ YouTube Video | |
@DsNL, vroeger had ik een analoge 3CCD camera en vond de kleuren toen heel goed.
Dus mbt de kleuren heb je 3CCD echt wel nodig verwacht ik.
Verder een snelle camera/processor, welke snel genoeg is om felle finales net zo makkelijk te kunnen pakken als rustige stukken met heel weinig licht, dus ook een hoge lichtgevoelige lens is nodig. Met jou budget is er echt wel iets te vinden denk ik, maar als je gaat voor perfectie zal het lastig worden en zal je lang kunnen gaan zoeken, iets waar ik ook nog tegenaan loop.
Waren alle camera's maar zo goed als onze ogen/hersenen...
Voor wat betreft geheugenkaarten/tape, denk ik, maar dat is puur een gevoel, dat je moet gaan voor (snelle) kaarten. Tapes zijn bewegende onderdelen en zijn vatbaar voor slijtage.
Andere zweren wel weer bij tapes ivm kwaliteit.
Moeilijke zoektocht, maar ik volg hem wel, want ik wil, als ik dan toch iets anders kan kopen, ook gaan voor datgene het meest in de buurt komt van de werkelijkheid.
3ccd/3cmos had ik ook al in mijn gedachtenTapes/geheugenkaart maakt mij in principe niet veel uit, aangezien ik al mijn shows op tape, ook op de tape laat staan, er word nooit overheen gefilmd.
Ik twijfel of ik een "nieuwe" camera wil kopen, ik zit echt te twijfelen om een semi-prof camera 2ehands te kopen.
ik zou deze camera willen kopen + een statief om oud en nieuw te filmen.
http://www.vandenborre.be/videocamera/samsung-q10-titanium
of
http://www.videocamerashop.be/produ...ml?ref=26967&gclid=CMz-zdLpqasCFagntAodaQzwLA
Of raden jullie een andere camere aan? (niet te duur aub)
Ik wil dit jaar mijn vuurwerk ook eens beter vast gaan leggen dan met mijn telefoon maar weet niet zo goed wat ik moet gaan kopen. ik vind geluid zelf wel heel erg belangrijk en kwam deze camera/recorder tegen: Zoom Q3HD
ik heb een filmpje gevonden op internet waar vuurwerk gefilmd werd en ik vroeg mij af wat jullie van de kwaliteit vinden op 720p bijvoorbeeld. is het een groot verschil qua beeldkwaliteit met bijvoorbeeld een goedkopere HD camera? (200-300 euro) of zou dit al een goede keuze zijn?
filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=HRdZ05sV3_Y
camera: image
Ik vind de beeldkwaliteit op dat filmpje zeer matig. Bijzonder flets van kleur. Geen beeldstabilisatie zo te zien. Vermoedelijk weinig speling in het diafragma (staat te ver open in de film).
Lijkt me een echte budgetcamera...maar misschien is dat ook wat je zoekt...
Geluid is inderdaad niet onaardig.
Lijkt me een echte budgetcamera...maar misschien is dat ook wat je zoekt...
Geluid is inderdaad niet onaardig.
+ YouTube Video | |
tjaa op deze film. vind ik het geluid weer niet om aan te horen.
movie