Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Oke, en hoe vind je de kwaliteit van de filmpjes? Is het ook echt HD als je hem aansluit op een 1080p televisie?
Ik denk dat ik ook voor die camera ga, of zeg jij nee, er zijn betere voor rond die prijs?

nou kijk het zit zo ik heb hem nog niet snachts getest
want normaal film je vuurwerk wanneer er zeer weinig licht is dus snachts
ikzelf heb hem daarop nog neit getest maar ben zeker wel vanplan dat te doen
pas daarna kan ik zeggen of hij echt geschikt is voor ook snachts vuurwerk te filmen overdag lukte dit al zeer goed
ik zal proberen en filmpje te maken als ik snachts iets afsteek
en kzal het hierop zetten en wat comentaar erbij geven
hopelijk kun je hier al mee vooruit

ik heb hem gister gekocht:) geweldig dingetje:).Voor het geld zou ik hem zeker kopen, geluid/beeld is top

Niet lu1lig bedoeld hoor, maar hoe kun je dit nu zeggen als je de cam pas één dag in je bezit hebt? Je kunt hem onmogelijk uitvoerig hebben getest. Je hebt vast nog weinig instellingen geprobeerd. Je hebt het vast nog niet op de TV teruggekeken. Je hebt zeker nog geen vuurwerk gefilmd ermee.
Beetje nuance kan geen kwaad :wink: Geef over een maand eens een nieuwe review. Dat is een stuk waardevoller dan even te roepen dat je hem "zeker zou kopen".

Niet lu1lig bedoeld hoor, maar hoe kun je dit nu zeggen als je de cam pas één dag in je bezit hebt? Je kunt hem onmogelijk uitvoerig hebben getest. Je hebt vast nog weinig instellingen geprobeerd. Je hebt het vast nog niet op de TV teruggekeken. Je hebt zeker nog geen vuurwerk gefilmd ermee.
Beetje nuance kan geen kwaad :wink: Geef over een maand eens een nieuwe review. Dat is een stuk waardevoller dan even te roepen dat je hem "zeker zou kopen".

Daar heb je eigenlijk ook weer gelijk in ja
sorry;p

Is er trouwens iemand die gebruik maakt van een externe microfoon tijdens het filmen van vuurwerk? Zo ja, welke raden jullie aan, en is het van belang om er een aan te schaffen speciaal voor camera's?

heb zelf nu maandje of 3 de JVC HD Everio GZ-HM335 maar nog weilig vuurwerk mee kunnen filmen.
mee eerste film was vrijwel mislukt omdat ik niet de focus niet goed had staan maar me 2e en 3e film vind ik wel goed gelukt.
een -puntje is wel nog statief je hoort steeds gekraak omdat ik foto statief gebruik dus niet geschikt voor filmen ga binnen kort eens opzoek naar goed film statief maar wat vinden jullie van de kwaliteit van de filmpjes? http://www.youtube.com/watch?v=E6-Z9x3GVHM
http://www.youtube.com/watch?v=Cs84lEVEStc

tips en opmerkingen zijn altijd welkom :)

ik ga over paar uur vuurwerk fotograferen..
nu probeer ik ( ik weet er niks vanaf)hem in te stellen
er is mij vertelt dat ik iets met het diafragma en sluitertijd moest doen..
maar hij blijft maar langzaam fotograferen..

wie kan mij helpen?

Wat is "langzaam fotograferen"? Wat bedoel je daarmee?
Vuurwerk fotograferen is een ontzettend lastige vorm van fotografie. Er komt heel wat bij kijken of een goede foto te maken. Zonder enige basiskennis van fotografie is er eigenlijk geen beginnen aan.

Zet je camera op Manual ("M")
Stel handmatig scherp op een opject dichtbij het vuurwerk (manual focus)
Kies een ISO van 100 of hooguit 200
Zet diafragma op F6 tot F15 (beetje spelen daartussen)
Sluitertijd rond de 2 tot 7 seconden (dat is extreem lang voor een normale foto)

Vanwege de sluitertijd van enkele seconden, kun je nooit veel foto's per minuut maken. Vaak maak je een foto, en moet ie daarna ook nog die foto verwerken. Je camera is snel als je één foto per tien seconden kan maken.

Goede cam voor amateur

Goede cam voor amateur

Oke, ik wil dus beginnen met vuurwerkshows filmen en hiervoor heb ik wel een camera nodig. het liefst heb ik een Canon maar ik kan geen een HD cam vinden die onder de 150 is. Mijn budget is dus 150. Weet iemand een goede cam om shows te filmen, als het 480P is mag het van mij ook, maar het liefst een HD cam.

Een HD cam voor €150 bestaat niet die zijn er pas vanaf 400/500 euro. Voor 150 euro zul je het met een 1CCD Cam moeten doen ben ik bang. Deze kunnen overigens meestal ook wel goed filmen hoor.

Zoek eens op internet.
Je moet google het volgende intypen: canon md 216.
En krijg je vanzelf een x aantal links van online winkels waar je die cam kan kopen.
Kijk ook even op kieskeurig.nl en twikers.nl, kan je gelijk zien welke online shop het goedkoops is.
Slecht je ook weer wat centen.

Toshiba S20 Full HD flash camcorder
Een geweldige Full HD technologie, een filmcapaciteit van 1080p en een fotoresolutie van 5 megapixels...

prijs rond 120 euro

Back
Bovenaan