Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Ik ben nu ook al enkele weken bezig met een filmcamera voor het vuurwerk. Nu ben ik bezig met een zeer fraaie camera voor een goede prijs.

Sony HDR-HC1 HDV Camcorder, nieuwprijs was onder de 2.000 dollar, maar zegt niets over de kwaliteit natuurlijk.

Zijn er dingen waar ik echt rekening mee moet gaan houden?

image

ik dacht dat jij het filmen maar niks vond?:p ben je jezelf er toch maar meer in gaan verdiepen?:D

Ik wil dit jaar beginnen met fotograferen van vuurwerk, nu had ik een mooie foto camera op het oog de 'Canon EOS 1000D 18-55 kit digitale spiegelreflex camera'
is dit een aanrader?

Alvast bedankt

Ik ben nu ook al enkele weken bezig met een filmcamera voor het vuurwerk. Nu ben ik bezig met een zeer fraaie camera voor een goede prijs.

Sony HDR-HC1 HDV Camcorder, nieuwprijs was onder de 2.000 dollar, maar zegt niets over de kwaliteit natuurlijk.

Zijn er dingen waar ik echt rekening mee moet gaan houden?

image

Waar komt die camera vandaan ? aangezien je het over dollers hebt ?
Is het uit de USA let dan op dat het pal is en geen ntsc.
Dat zou zonde van je geld en tijd zijn.

Gr stefan

Ik heb een probleempje met m'n groothoeklens. Van de kleuren blijft niets over als ik vuurwerk film met de groothoeklens op mijn camera. Weet iemand hoe dat komt en/of hoe ik dat op kan lossen?

2 voorbeelden:
Zonder Groothoeklens
1279276223-930.jpg

Met Groothoeklens
1279276223-981.jpg

(die kometen op foto 2 horen ook groen te zijn)

Alvast bedankt voor de hulp :bye:

misschien handig als je vermeld wat voor camera en groothoeklens je gebruikt. merk , model, instellingen, enz

misschien handig als je vermeld wat voor camera en groothoeklens je gebruikt. merk , model, instellingen, enz

Camera: Canon HF 200
Lens: Canon WD-H37II
Instellingen: vuurwerkmode
Focus: automatisch (maar met manual focus werden de kleuren niet veel beter met de groothoeklens op de camera)

Ik heb een probleempje met m'n groothoeklens. Van de kleuren blijft niets over als ik vuurwerk film met de groothoeklens op mijn camera. Weet iemand hoe dat komt en/of hoe ik dat op kan lossen?

2 voorbeelden:
Zonder Groothoeklens
image

Met Groothoeklens
image

(die kometen op foto 2 horen ook groen te zijn)

Alvast bedankt voor de hulp :bye:

Sethjuh zei:
Camera: Canon HF 200
Lens: Canon WD-H37II
Instellingen: vuurwerkmode
Focus: automatisch (maar met manual focus werden de kleuren niet veel beter met de groothoeklens op de camera)

Iemand enig idee? :)

ff snel op google gezocht voor je maar kan daar niks vinden.
Ik zelf heb ook problemen met mijn groothoeklens, maar dat heeft meer met de kwaliteit en prijs temaken, jij hebt gewoon de orginele dus zou het goed moeten zijn. uit welke regio kom je ? miss dat je die lens een keer op mijn camera kan zetten of op iemand anders zn camera, dan kan je wel uitsluiten of het aan de lens ligt of aan de camera.

Gr stefan

uit welke regio kom je ? miss dat je die lens een keer op mijn camera kan zetten of op iemand anders zn camera, dan kan je wel uitsluiten of het aan de lens ligt of aan de camera.

Ik ben zondag (hoogst)waarschijnlijk bij de show in het Zuiderpark in Den Haag. Dat lijkt me een mooie gelegenheid om de lens op jouw camera te testen. (als je erbij kunt zijn) :D

Heey setjuh, groote kans dat ik dr ook ben.
zit alleen met vervoer, heen reis is geen probleem. Moet alleen kijken hoe ik terug kom.
Als ik er naar toe ga spreken we wel wat af, ik hou je op de hoogte.

Gr stefan

En sentjuh, ben je dr morgen nog bij ?
Als het niet regent ben ik er bij morgen. Kijk even in het topic over de show waar ik sta.

Gr stefan

ik ben van plan de volgende camera te kopen en ik zou graag willen weten of hij goed is om vuurwerk te kopen
het gaat om de Toshiba Camileo SX900
wat vluge informatie:
Sensorresolutie camcorder: 14 Mpix

Video-opname breedbeeld: Breedbeeld videovastlegging

Type optische sensor: CMOS

Min. verlichting: 3 lux

Digitaal in-/uitzoomen: 12 x

Opnamemodi: Digitale fotomodus

Beeldstabilisator: Elektronisch

Belichtingscompensatie: ±1,8 EV bereik, in 1/3 EV stappen

Voorkeuzen witbalans: Gloeiend, fluorescent, bewolkt, zonlicht

Digitale video-indeling: MPEG-4, H.264

Indeling stilstaande beelden: JPEG

Ondersteunde resolutie: 1080i, 720p, 1080p

hopelijk kunnen jullie me wat meer informatie geven of deze camera goed is voor het vuuwerk en mischien dat er al mensen hebben gefilmt met een toshiba camera maakt niet uit welke soort (liefts van de camelio serie)

mvg hoogstratenvuurwerk
094919s.jpg

Niet zo overhaasten jongen, 1 ding kan ik je zeggen.
Geef liever wat meer uit dan die troep, koop liever van sony of canon ofzo.
Ik heb het zelf niet echt op die camilio camera's, slechte buildquality enzo.

Beste hoogstratenvuurwerk,
Ik heb even op i-net gezocht voor je, wat ik raar vind is dat er nergens gebruikers ervaringen staan. Dat zou 2 dingen kunnen betekenen
1: Camera is net nieuw.
2: Hij wordt weinig of niet verkocht, waarom ?

Het laatste lijkt mij het meest passende bij deze camera, waarom zou iemand bijna 300 euro voor deze camera betalen,

Want even een vraagje, hoe ben jij op deze camera uitgekomen ?

de toshiba camileo serie is pas nieuw :wink: op de site van toshiba staan wel enkele filmpjes van deze cam maar om nou te zeggen een aanrader.... betwijfel ik

@ hoogstraten.

De camera een 1 min puntje en dat is , dat ie een minimale lichtsterkte vraagt van 3 Lux om in het donker goed te kunnen filmen.

hoe lager de Lux waarde des te beter de camera zal filmen in het donker.

ik vermoed ook dat er geen Manuel focus op zit.
en dat betekend dat de camera ongeschikt is om in het donker vuurwerk te filmen. want als je een moment heb dat er geen vuurwerk in de lucht is , zal de camera gaan zoeken, en dan krijg je onscherpe beelden.

hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.??

hartelijk bedankt allemaal
heb direct verder gaan zoeken en bij de volgende camera uitgekomen
de canon legria hfr16 (past persies in mijn buget)
iemand ervaring ?

Back
Bovenaan