Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Ik heb een HD camcorder uit de Toshiba Camileo serie. Voor de prijs en het gebruiksgemak vanwege het zéér compacte formaat, levert het redelijk mooi beeld in helder en scherp kwaliteit. Mits je niet inzoomt, de camera zo stil mogelijk houdt en `m overdag gebruikt. Maar alleen al de automatische focus, digitale beeldstabilisator en de slechte ingebouwde microfoon, maken `m nou niet echt geschikt voor het filmen van vuurwerk.

Dit zijn camera`s die je koopt om tijdens een dagje uit bij je te hebben, wanneer je geen zin hebt om met een camera tas te sjouwen en maar ook geen genoegen neemt met de kwaliteit van je gsm-camera. Of voor mensen die genoegen nemen met deze prestaties en het er niet voor over hebben om een paar extra honderd euro`s neer te leggen voor kwalitatiever beeldmateriaal.

Wil je graag beeldmateriaal van de camera dat jij op het oog hebt, kijk dan op youtube en zoek dan vooral naar filmpjes die in het donker gemaakt zijn.

Wat is je budget?

mijn buget is 500€
en voor een standaart 50€
maar ik heb op het moment de Canon LEGRIA HF R16 op het oog
en het statief Hama Statief - Profil Duo III
en het statief Hama Statief - Star 63
ook op het oog
iemand ervaring met de camera en/of de statieven?

mijn buget is 500€
en voor een standaart 50€
maar ik heb op het moment de Canon LEGRIA HF R16 op het oog
en het statief Hama Statief - Profil Duo III
en het statief Hama Statief - Star 63
ook op het oog
iemand ervaring met de camera en/of de statieven?

Zelf heb ik de Hama Star 63. Ik zelf vind het een erg fijn statief. Hij komt redelijk hoog en is makkelijk te bedienen. :wink:

Ik heb dat stuk van die 3ccd camera's gelezen, en ik op internet zoeken en kijken voor een 3ccd camera en erachter komen dat je ze vanaf 1000 euro hebt. Dat is ontbetaalbaar voor een 15 jarige zoals ik maarja. Ik heb op Marktplaats gekeken en heb een hele mooie mini-dv 3ccd camera gevonden: de oeroude Canon XM1/GL1

Ik heb beelden gezien op internet van de XM1 en vind ze prachtig.
Ik heb al een tweedehands xm1 gezien voor 350 en 500 euro.

Heeft iemand vuurwerkfilmervaring met deze oude camera? Kan die persoon mij vertellen of dit een goede aankoop zal zijn?

Ik heb dat stuk van die 3ccd camera's gelezen, en ik op internet zoeken en kijken voor een 3ccd camera en erachter komen dat je ze vanaf 1000 euro hebt. Dat is ontbetaalbaar voor een 15 jarige zoals ik maarja. Ik heb op Marktplaats gekeken en heb een hele mooie mini-dv 3ccd camera gevonden: de oeroude Canon XM1/GL1

Ik heb beelden gezien op internet van de XM1 en vind ze prachtig.
Ik heb al een tweedehands xm1 gezien voor 350 en 500 euro.

Heeft iemand vuurwerkfilmervaring met deze oude camera? Kan die persoon mij vertellen of dit een goede aankoop zal zijn?

informatie over de Canon XM1 kan je beter RedBaron pm sturen, hij heeft beeld materiaal van vuurwerk gefilmt met die cam :bye:

juist de JVC GZ-HD620 gekocht voor maar 419€ dus da viel wel mee
heb ook statief er in eens bijgekocht en wat testjes uitgevoert
tot nu toe bevalt hij me wel alleen
geluid komt vreemder (dan dat ik gewoon ben) over
binnenkort ook wat testen op vuurwerk hopelijk kan ik er dan ook direct een filmpje hierop zetten

ok zoals de berichten boven al aan geven heb ik dus een JVC GZ-HD620 gekocht
en ik had ook beloofd er wat vuurwerk mee te filmen en men revieuw van te geven
de camera zelf is na een tijdje wennen makelijk te bedienen
ook ligt hij lekker in de hand met de handgrip en verminder je schokkende beelden
om vuurwerk te filmen vind ik het zeer goed meevallen
mooi helder beeld lekker heldere klanken
savonds heb ik helaas nog niets gefilmd maar heb hem wel snachts al wat getest
viel ook goed mee en heeft er geen moeite mee om in het donker te filmen
hieronder vind je een paar links van de camera waarmee ik het vuurwerk heb gefilmd wel zonder statief
http://www.youtube.com/watch?v=FBRocs6I5rU
http://www.youtube.com/watch?v=TuITBQK45Ok
http://www.youtube.com/watch?v=Vx50vEBqsEY

Ik wil binnenkort ook een filmcamera gaan kopen. Is het verstandig om slechts te focussen op HD camera's?
Mijn budget zal op zo'n 400 euro liggen.

Ik ga het voornamelijk gebruiken voor Auto's en motoren, vuurwerk en gewoon filmpjes voor de lol.

Kan je met een HD cam zoals die van hierbovenstaande ook foto's maken?

jazeker kun je er foto's mee maken
met die van mij (koste 419€ bij de foka) kun e 3mp foto's maken
de foto kwaliteit valt erg goed mee
ook word er bij de camera een afstandbediening meegeleverd
daarmee kun je van op en afstand zonder dat je je camera bediend
foto's maken, filmen en in en uitzoemen zonder problemen
zeer handig voor als je samen met je moter op een afstandje een foto wilt trekken

Iemand enige ervaring of advies over de HD Everio GZ-HM335 ?
Lijkt mij wel een vrij goede camera voor dat geld.

jazeker kun je er foto's mee maken
met die van mij (koste 419€ bij de foka) kun e 3mp foto's maken
de foto kwaliteit valt erg goed mee
ook word er bij de camera een afstandbediening meegeleverd
daarmee kun je van op en afstand zonder dat je je camera bediend
foto's maken, filmen en in en uitzoemen zonder problemen
zeer handig voor als je samen met je moter op een afstandje een foto wilt trekken

Oke, en hoe vind je de kwaliteit van de filmpjes? Is het ook echt HD als je hem aansluit op een 1080p televisie?
Ik denk dat ik ook voor die camera ga, of zeg jij nee, er zijn betere voor rond die prijs?

Ik had een iets ruimer budget voor een filmcamera. Maar keek ook naar een tweedehands camera omdat ik een paar eisen had die met een budget van 400 euro niet haalbaar waren. Gerwin, Mike en Ralph filmde beiden met een Canon HV30, daarom heb ik ook staan kijken naar dit model. Hij kost normaal wel wat meer. Nieuwprijs van een HV40 (nieuwere model) is 850 euro dat vond ik wel erg veel.

Daarom via Marktplaats staan zoeken naar een HV30 in nieuwstaat/ zo goed als nieuw. Die vind je niet zo snel. Via via in de buurt iemand kunnen vinden met deze camera die hem verkocht. En ook nog eens voor een hele lage prijs, terwijl de filmcamera in nieuwstaat verkeert.

op het moment heb ik maar 2 camera's liggen;

-JVC everio (hard disk recorder)

-Sony Cybershot W380 720P (fotocamera)

enige op of aan merkingen zeg het maar advies is altijd welkom

Back
Bovenaan